Απώλειες εσόδων 55 εκατ. από την υπερφορολόγηση

Ημερησία

Απώλειες εσόδων 55 εκατ. από την υπερφορολόγηση

Εσοδα πάνω από 55 εκατ. ευρώ από τα οποία τα 45 εκατ. ευρώ αφορούν στον ΦΠΑ χάνει ετησίως το Δημόσιο από τις βάρκες και τα ταχύπλοα εξαιτίας της δυσμενούς φορολογικής μεταχείρισής τους σύμφωνα με μελέτη του Συνδέσμου Ελλήνων Κατασκευαστών Πολυεστερικών και Αλλων Σκαφών.

Ο Σύνδεσμος επισημαίνει πως δεν είναι δυνατόν μια βάρκα 3 μέτρων που χρησιμοποιείται ελάχιστες ημέρες το χρόνο να θεωρείται τεκμήριο. Εξάλλου το 80% των σκαφών αναψυχής που ελλιμενίζονταν στην Ελλάδα την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το 2004 έχουν «μετεγκατασταθεί» πλέον στην Κροατία και την Τουρκία, οι οποίες έχουν αναγνωρίσει τα οφέλη του θαλάσσιου τουρισμού.

Ο Σύνδεσμος (ΣΕΚΑΠΛΑΣ) έστω και λίγες ημέρες πριν από την κατάθεση του σχετικού νομοσχεδίου με τίτλο «Τουριστικά Σκάφη Αναψυχής» προσπαθεί να αναστρέψει το κλίμα που επικρατεί σε βάρος των ιδιοκτητών μικρών σκαφών αναψυχής στη χώρα μας, προτείνοντας να συσταθεί μια επιτροπή που θα εξετάσει όλες τις παραμέτρους που σχετίζονται με το σκάφος αναψυχής, μεταξύ των οποίων και το τεκμήριο.

Αυτή τη στιγμή ο κλάδος των κατασκευαστών να βρίσκεται σε κατάρρευση. Ο αριθμός του συνολικά απασχολούμενου προσωπικού από τα μέλη του ΣΕΚΑΠΛΑΣ μέχρι πρόσφατα ξεπερνούσε τις 15.000, ενώ οι απασχολούμενοι γύρω από τον κλάδο των σκαφών προσέγγιζαν τις 100.000 ανθρώπους.

Το 2002 η κατάργηση των τεκμηρίων διαβίωσης σε σκάφη έως 10 μέτρα είχε ως αποτέλεσμα τον διπλασιασμό των λεμβολογήσεων, δημιουργήθηκαν νέες θέσεις εργασίας και υπερδιπλασιάστηκαν τα έσοδα από τον ΦΠΑ.Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Ναυτιλίας, το 2007 λεμβολογήθηκαν 11.112 μικρά σκάφη μικρότερα από 10 μέτρα. Το 2008 που επανήλθαν τα τεκμήρια στις βάρκες και σκάφη αναψυχής ξεκίνησε η σταδιακή πτώση του κλάδου, η οποία κορυφώθηκε το 2013 και ανήλθε σε 89%. Παράλληλα τα επίσημα στατιστικά στοιχεία από τα Λιμεναρχεία αποδεικνύουν ότι το 92% των λέμβων μήκους 5 μέτρων που λεμβολογούνται κάθε χρόνο είναι ελληνικής κατασκευής με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την απασχόληση. Ο ΣΕΚΑΠΛΑΣ επισημαίνει πως αυτή τη στιγμή οι πωλήσεις των κατασκευαστών βρίσκονται στο απόλυτο μηδέν, ενώ μηδενικές είναι και οι παραγγελίες για το επόμενο χρονικό διάστημα.