Στην Ελλάδα της κρίσης τα θανατηφόρα τροχαία είχαν παρουσιάσει μείωση το 2013 σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τα στοιχεία όμως για τους πρώτους μήνες του 2014 δείχνουν σημαντική αύξηση των θανατηφόρων τροχαίων στην δυτική Ελλάδα και στην Κρήτη.

Ειδικά στην δυτική Ελλάδα είχαμε διπλάσιους νεκρούς τον Φεβρουάριο του 2014 σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2013 ενώ η ΕΛΣΑΤ δείχνει αυξητική τάση των τροχαίων πανελλαδικά από τον περασμένο Δεκέμβριο.

Ενώ λόγω της οικονομικής δυσπραγίας θα έπρεπε τα τροχαία να μειώνονται, τα παράλογα εισπρακτικά μέτρα της κυβέρνησης σε συνδυασμό με την αύξηση των διοδίων που ακολουθείται συμβάλλουν στην αύξηση των θανατηφόρων τροχαίων. Τι συμβαίνει ακριβώς;

Τα ανταποδοτικά υποτίθεται τέλη κυκλοφορίας έχουν πάρει την ανιούσα ενώ το επαρχιακό οδικό δίκτυο έχει ουσιαστικά πάψει να συντηρείται και βρίσκεται σε άθλια κατάσταση. Από την άλλη όποιος επιθυμεί να χρησιμοποιήσει τις νέες εθνικές οδούς πρέπει να πληρώσει πανάκριβα διόδια. Αυτός είναι και ένας σημαντικός λόγος για τον οποίον η παλαιές Εθνικές οδοί έχουν αρχίσει να ξαναχρησιμοποιούνται με αποτέλεσμα την αύξηση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων ειδικά στην επαρχία.

Η θέσπιση του φόρου πολυτελούς διαβίωσης στο αυτοκίνητο των 2000 κ.ε. είναι αντισυνταγματικός καθώς το αυτοκίνητο δεν παράγει από μόνο του εισόδημα ενώ χάνει με τα χρόνια σταθερά την αξία του και άσχετα με το πόσα κυβικά εκατοστά είναι. Ο κάτοχος τέτοιου αυτοκινήτου άσχετα με την φοροδοτική του ικανότητα, άσχετα με την αξία του αυτοκινήτου του και το πόσο μπορεί να το πουλήσει, σύμφωνα με τον Γ.Γ εσόδων Χ. Θεοχάρη ζει πολυτελώς. Το ενοίκιο που πρέπει να πληρώσει στο κράτος για το αυτοκίνητο του ανέρχεται στα 1100 Ευρώ ετησίως (660 Ευρώ Τέλη, 440 Φόρος Πολυτελείας). Το λυπηρό είναι ότι κανένας εισαγγελέας δεν επεμβαίνει αυτεπαγγέλτως προκειμένου τα μέτρα αυτά να καταπέσουν.

Η Ελλάδα για δεκαετίες έχει την θλιβερή πρωτιά στην Ευρώπη στα τροχαία δυστυχήματα καθώς μια πόλη χανόταν κάθε χρόνο – κυρίως νέοι – με όλες τις αρνητικές επιπτώσεις στον πληθυσμό και στην οικονομία της χώρας με χιλιάδες θύματα και μόνιμα αναπήρους. Τα θανατηφόρα τροχαία μειώθηκαν σημαντικά τα τελευταία χρόνια καθώς το δίκτυο των Εθνικών οδών βελτιώθηκε αφ’ ενός και αφ’ ετέρου οι Έλληνες αγόρασαν πιο σύγχρονα αυτοκίνητα με καλλίτερη συμπεριφορά στον δρόμο και παθητική ασφάλεια.

Με την αύξηση των τελών κυκλοφορίας αυξάνει σημαντικά το κόστος σωστής συντήρησης του αυτοκινήτου ενώ με τα πανάκριβα διόδια η κυβέρνηση ουσιαστικά αποτρέπει στον Έλληνα να χρησιμοποιήσει τις νέες Εθνικές οδούς.

Έτσι έχουν αυξηθεί σημαντικά τα κακοσυντηρημένα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους καθώς οι Έλληνες που χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο τους για την εργασία τους έχουν κάνει έκπτωση στην συντήρηση του προκειμένου να ανταποκριθούν στους αναδρομικούς φόρους. Από την άλλη δεν δύνανται να μην χρησιμοποιήσουν το αυτοκίνητο τους καθώς από αυτό εξαρτάται η διαβίωση τους, η εργασία τους, η συμμετοχή τους στην κοινωνική ζωή της χώρας. Ειδικά σε απομακρυσμένες περιοχές με κακοσυντηρημένους δρόμους και με παντελή έλλειψη συγκοινωνίας.

Βασική επιδίωξη της κυβέρνησης δεν ήταν μόνο το να εισπράξει φόρους αλλά και να αποτρέψει τον Έλληνα από την αγορά καινούριου αυτοκινήτου προκειμένου να βελτιωθεί η εικόνα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας και να μειωθούν οι εισαγωγές. Έτσι όμως εξαλείφθηκε και ένας σημαντικός παράγοντας για τον οποίον μειώθηκαν τα τροχαία δυστυχήματα τα τελευταία χρόνια. Εκπλήσσει μάλιστα το γεγονός ότι είχαμε και σημαντική αύξηση των εξαγωγών μεταχειρισμένων οχημάτων από την Ελλάδα προς άλλες χώρες (400% σύμφωνα με στοιχεία του 2012).

Αυτό που συμβαίνει αυτήν την στιγμή είναι να υποβαθμίζεται ο στόλος των οχημάτων που κυκλοφορούν στους Ελληνικούς δρόμους με αποτέλεσμα την αύξηση των νεκρών ακόμα και στην περίπτωση που ο αριθμός των ατυχημάτων παραμένει ο ίδιος. Ο Έλληνας πουλάει τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που βρίσκονται σε καλή κατάσταση στους ξένους προκειμένου να βελτιωθεί το εμπορικό ισοζύγιο της χώρας και κρατάει τα παλαιότερα για να σκοτώνεται ο ίδιος στους Ελληνικούς δρόμους…

Το αυτοκίνητο είτε αρέσει σε κάποιους είτε όχι, δεν είναι μέσον πολυτελείας αλλά είναι πολύτιμο εργαλείο στα χέρια του Έλληνα προκειμένου να εργαστεί και να παράγει και έτσι θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται από οποιαδήποτε υπεύθυνη κυβέρνηση. Είναι επίσης το μέσον με το οποίο μεταφέρει την οικογένεια του στον τόπο καταγωγής του.

Ενώ λοιπόν είναι απαραίτητο για τον οικογενειάρχη, τον εργαζόμενο και ειδικά για τους Ελεύθερους επαγγελματίες, για τον Χ. Θεοχάρη αποτελεί πολυτέλεια που πρέπει να φορολογηθεί. Η αύξηση των κακοσυντηρημένων αυτοκινήτων που στα χαρτιά χαρακτηρίζονται ως πολυτελή δεν οδηγεί παρά στην αύξηση των θανατηφόρων τροχαίων.

Το αυτοκίνητο για την συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων είναι επαγγελματικό εργαλείο και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζεται. Δεν φορολογείς κάποιον με φόρο πολυτελείας επειδή επέλεξε να αγοράσει ένα πιο ακριβό μηχάνημα για να κάνει καλλίτερα αλλά και με μεγαλύτερη ασφάλεια την δουλειά του. Δεν δικαιολογείται από πουθενά το ενοίκιο της περιουσίας του Έλληνα στο κράτος ενώ έχει ήδη φορολογηθεί για να την αποκτήσει. Δεν δικαιολογούνται σωρευμένοι φόροι στο αυτοκίνητο που σε πολλές περιπτώσεις υπερβαίνουν την αξία του. Είναι ανήθικος ο μέσω των πανάκριβων διοδίων εξαναγκασμός του οικονομικά καταληστευμένου Έλληνα να οδηγεί με κίνδυνο της ζωής του σε περιφερειακούς δρόμους. Δρόμους τους οποίους έχει πληρώσει μέσω των πανάκριβων υποτίθεται ανταποδοτικών τελών τα οποία όμως δεν είναι ανταποδοτικά αλλά έχουν καταστεί φόρος. Είναι ανήθικος ο εξαναγκασμός του Έλληνα να θέτει το αυτοκίνητο του σε ακινησία προκειμένου να μην εξοντωθεί οικονομικά από τους άθλιους που μας κυβερνούν.

Για τα κόμματα της συγκυβέρνησης δυστυχώς η ασφάλεια στους Ελληνικούς δρόμους μπαίνει σε δεύτερη μοίρα όταν πρέπει να βρεθούν τα ισοδύναμα για την μη πάταξη της διαφθοράς και του ξεβολέματος της κομματικής της πελατείας. Στην περίπτωση μας ο Έλληνας εργαζόμενος οικογενειάρχης εξαναγκάζεται να κάνει έκπτωση στην οδική του ασφάλεια προκειμένου η κυβέρνηση να μπορεί να μοιράζει προεκλογικά «πλεονάσματα».

Facebook Comments