'

ΟΠΑΠ: Αντίστροφη μέτρηση για το Σκρατς και τα υπόλοιπα Λαχεία

Capital

ΟΠΑΠ: Αντίστροφη μέτρηση για το Σκρατς και τα υπόλοιπα Λαχεία, ειδήσεις από την ελλάδα, ειδησεις τωρα ελλαδα, τα τελευταια νεα τωρα, τηλεοραση, live tv, live streaming, web tv
Ξεκινά σε λιγότερο από δέκα ημέρες η διάθεση των νέων Λαχείων και του Ξυστό, το οποίο θα ονομάζεται πλέον «Σκρατς», από την Ελληνικά Λαχεία, την κοινή εταιρεία που έχουν συστήσει ο ΟΠΑΠ (67%), η Intralot (16,5%) και η Scientific Games (16,5%).
 
Την 1η Μαΐου θα ξεκινήσουν τα πρώτα λαχεία, με το στιγμιαίο να μονοπωλεί το ενδιαφέρον λόγω της επανακυκλοφορίας του έπειτα από 11 χρόνια, αλλά και των υψηλών προσδοκιών για τις πωλήσεις του.
 
Η Alpha Finance έχει εκτιμήσει πως ο τζίρος από το Σκρατς θα φθάσει τα επίπεδα των 449 εκατ. ευρώ το 2015 και θα συνεχίσει να κινείται σε επίπεδα άνω των 400 εκατ. ευρώ σταθερά για τα επόμενα χρόνια. Αναλόγως, τα EBITDA εκτιμώνται στα 45 εκατ. ευρώ το 2015 και θα διατηρηθούν άνω των 40 εκατ. ευρώ. Όσο για τα υπόλοιπα λαχεία (Εθνικό, Λαικό, Πρωτοχρονιάτικο), ο αναμενόμενος τζίρος για το 2015 τοποθετείται στα επίπεδα των 154 εκατ. ευρώ και τα EBITDA στα 21 εκατ. ευρώ.
 
Στον ΟΠΑΠ θεωρούν ότι το νέο Ξυστό θα κερδίσει γρήγορα την παλιά του δημοφιλία λόγω του είδους του παιχνιδιού. Τα στιγμιαία λαχεία είναι απλά, γρήγορα παιχνίδια και άμεσης νίκης, οι παίκτες δηλαδή μαθαίνουν άμεσα ότι κερδίζουν. Το γεγονός αυτό μαζί με την υψηλή συχνότητα νίκης (1 στους 4 κερδίζει) προτρέπει σε επαναγορά λαχείων, άρα ο τζίρος σε σημαντικό ποσοστό ανακυκλώνεται.
 
Καθώς αποτελούν αυθόρμητη αγορά (αγοράζονται όταν ο πελάτης τα βλέπει) θα υπάρχει ποικιλία θεμάτων και συγκεκριμένα θα κυκλοφορήσουν τέσσερις τύποι: τα «Τυχερά φλουριά» (κόστους 1 ευρώ, με συχνότητα νίκης 1 προς 4,8 και με μεγάλο βραβείο 10 χιλ. ευρώ), τα «Μετρητά 24 καρατιών (κόστος αγοράς 2 ευρώ, συχνότητα νίκης στο 1 προς 4,4 και με μεγάλο βραβείο 100 χιλ. ευρώ), τα «Μαγικά κεράσια» (κόστους 3 ευρώ, με συχνότητα νίκης 1 προς 4,2 και με μεγάλο βραβείο 200 χιλ. ευρώ) και τα «Σμαραγδένια εφτάρια» (κόστους 5 ευρώ, με συχνότητα νίκης στο 1 προς 3,9, τη μεγαλύτερη στο σύνολο των λαχείων αυτών και μεγάλο βραβείο 500 χιλ. ευρώ).
 
Αρχικά, το Σκρατς θα διατίθεται και πάλι από τα πρακτορεία, τους λαχειοπώλες και κάποια επιπλέον σημεία πώλησης, όπως και στο παρελθόν, δηλαδή από περίπτερα και καταστήματα ψιλικών. Όμως, δεν αποκλείεται για τα Ξυστό, πέρα από τα “παραδοσιακά” εκτυπωμένα λαχεία, να υιοθετηθεί και ηλεκτρονική μορφή για να ενισχυθούν οι πωλήσεις. Όσο για την προμήθεια των πρακτόρων, συμφωνήθηκε στο 8% για το Σκρατς και στο 10% για τα υπόλοιπα Λαχεία, με προοπτική να διαμορφωθεί στο 8% για όλους τους τύπους.
 
Σημειώνεται πως η Ελληνικά Λαχεία έπειτα από διεθνή διαγωνισμό απέκτησε το δικαίωμα αποκλειστικής διαχείρισης των Λαχείων για διάστημα 12ετίας. Σύμφωνα όσα είχαν γίνει γνωστά κατά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, η συνολική αξία του οικονομικού ανταλλάγματος για το Ελληνικό Δημόσιο, σε ονομαστικές τιμές, συμπεριλαμβανομένου του εφάπαξ τιμήματος των 190 εκατομμυρίων ευρώ, αναμένεται να ανέλθει σε περίπου 1,5 δισ. ευρώ στη 12ετία. Η Ελληνικά Λαχεία θα αποδίδει στο Δημόσιο μηνιαίο ποσοστό 30% επί του μικτού κέρδους (GGR – το ποσό που απομένει εάν από τα έσοδα αφαιρεθούν οι πληρωμές κερδών), με ελάχιστο ετήσιο ποσό τα 30 εκατ.ευρώ για την πρώτη χρήση και 50 εκατ.ευρώ για τις επόμενες χρήσεις. Από τα μηνιαία αυτά ποσά, το Δημόσιο θα αποδίδει το 20% για κοινωνικές πολιτικές.
  
Ν. Χρυσικόπουλος