Η καταναλωτική εμπιστοσύνη έχει επιστρέψει και οι πιο «έξυπνες» εταιρείες κατάφεραν και προσέλκυσαν τον κόσμο, με τη διαφήμιση και τα προϊόντα τους, μπαίνοντας έτσι στη λίστα με τις κορυφαίες εταιρείες στον κόσμο από άποψη αξίας.

H Google ανέβηκε μία θέση σε σχέση με πέρυσι και πλέον βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με την αξία της να φτάνει τα 158,8 δισ. δολάρια, εκτοπίζοντας την Apple η οποία έρχεται δεύτερη με αξία στα 148 δισ. δολάρια.

Την τρίτη θέση καταλαμβάνει η ΙΒΜ με αξία 107,5 δισ. δολάρια, ακολουθεί η Microsoft με 90,2 δισ. δολάρια, η Coca Cola με 80,7 δισ. δολάρια, η Visa με 79,2 δισ. δολάρια, η ΑΤ&T με 77,9 δισ. δολάρια και την κορυφαία δεκάδα συμπληρώνει η Malboro με 67,3 δισ. δολάρια.

Αυτά είναι τα στοιχεία που παρουσιάζει η Millward Brown Optimor, η οποία κατάρτισε την φετινή λίστα BrandZ με τα 100 κορυφαία brands στον κόσμο, όπως αναφέρουν οι Financial Times.

«Βλέπουμε σημάδια πως η εμπιστοσύνη των καταναλωτών επιστρέφει και αυτό το εκμεταλλεύονται στο έπακρο τα κορυφαία brands στον κόσμο», τονίζει ο Πίτερ Βαλς, γενική διευθύντρια της BrandZ. «Αυτές οι εταιρείες δέχθηκαν ισχυρό πλήγμα μετά το 2008, στην περίοδο της ύφεσης και της οικονομικής κρίσης, άλλα έλαβαν το μήνυμα και επικεντρώθηκαν στο πώς θα φέρουν του πελάτες του πίσω», προσθέτει.

Από τον χώρο της μόδας, τα πιο… σέξι brands είναι η Louis Vuitton ( 30η στη λίστα με 25,9 δισ. δολάρια σε αξία), η Zara ( 37η με 23,4 δισ. δολ.), η Ηermes ( 41η με 21,8 δισλ δολ.), η Gucci ( 60η με 16,1 δισ. δολ.), η H&M ( 63η με 215,6 δισ. δολ.) και η Prada ( 96η με 10 δισ. δολ.).

Η συνολική αξία των 100 κορυφαίων brands αυξήθηκε 12% μέσα σε έναν χρόνο και στα 2,9 τρισ. δολάρια από 2,6 τρισ. δολάρια, ξεπερνώντας το μέσο ρυθμό ανάπτυξης του 9% ετησίως από τότε που ξεκίνησε η λίστα το 2006.

Μόνο 18 από τις 100 κορυφαίες μάρκες έχασαν σε αξία το τελευταίο έτος , σε σύγκριση με μέσο όρο 30 κάθε χρόνο από το 2006 και 38 κατά τη διάρκεια της ύφεσης.

Η αυξανόμενη δύναμη των social media αποδεικνύεται από την εμφάνιση για πρώτη φορά του Twitter στο top 100 ( 71η θέση με την αξία 13,8 δισ. δολ. ) καθώς και του LinkedIn ( 78η με 12,4 δισ. δολ. ). Φυσικά δεν λείπει από τη λίστα, το Facebook, το οποίο καταλαμβάνει την 21η θέση με αξία 35,7 δισ. δολάρια.

Οι παγκόσμιες τράπεζες, όπως ήταν αναμενόμενο, δεν τα πήγαν πολύ καλά σε αυτή τη λίστα ενώ οι τρεις κορυφαίες επιχειρήσεις logistics UPS , FedEx και DHL, ενισχύθηκαν από την άνοδο των αγορών από το Ιντερνετ.

Facebook Comments