Η ψυχραιμία που προσπαθεί να επιδείξει η κυβέρνηση απέναντι στην ραγδαία κατάρρευση σημαντικών εκλογικών δεξαμενών της είναι θαυμαστή.

Το κλείσιμο της γ’ αξιολόγησης ανέδειξε πολλά κρυμμένα μυστικά και διεργασίες εντός κοινωνικών ομάδων οι οποίες έφεραν τον ΣΥΡΙΖΑ και τους ΑΝΕΛ στην εξουσία. Βέβαια και οι ίδιοι οι ψηφοφόροι δεν είναι εύκολο να παραδεχτούν ότι έκαναν λάθος. Και ούτε κανείς μπορεί να βγάλει από τώρα συμπεράσματα για την συμπεριφορά τους στις κάλπες την επόμενη φορά.

Όμως το γυαλί δείχνει να ραγίζει.

Και μπορεί η κυβέρνηση να επιδεικνύει θριαμβευτικά το 154 της ψήφισης του πολυνομοσχεδίου, όμως οι δημόσιες τοποθετήσεις στην Βουλή δείχνουν πως από μέσα της τρέμει.

Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα των εκπαιδευτικών στα δημόσια σχολεία. Μια ομάδα συμπαγής, η οποία εντάσσεται στον σκληρό πυρήνα των δημοσίων υπαλλήλων.

Ο κ. Θανάσης Κικίνης Πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (Δ.Ο.Ε.) έδωσε το πρώτο «χτύπημα» λέγοντας ότι « δεν υπάρχει, πλέον, καμία αμφιβολία, ότι η σημερινή μνημονιακή κυβέρνηση προωθεί όλα αυτά για τα οποία κατηγορούσε τους προκατόχους της στο μέγιστο βαθμό». .

Στην συνέχεια υπενθύμισε τι έλεγε ο ΣΥΡΙΖΑ τον Μάιο του 2014 για τις συγχωνεύσεις των σχολείων και κατέληξε: «Για την ιστορία θυμίζω, ότι η δέσμευση της σημερινής κυβέρνησης, όταν ήταν ακόμα στην αντιπολίτευση, υπήρξε η κατάργηση των τότε συγχωνεύσεων όλων αυτών που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια, κάτι φυσικά το οποίο δεν είδαμε να γίνεται».

Οι πιο σκληρές αντιδράσεις αφορούν το ωράριο δασκάλων και καθηγητών, ενώ οι δάσκαλοι έκαναν ορισμένες θεαματικές αποκαλύψεις για τα περίφημα 130.000 ζεστά σχολικά γεύματα που τόσο διαφημίζουν οι υπουργοί. Ο «πόλεμος» κυβέρνησης- δασκάλων γιατί οι δεύτεροι αρνήθηκαν και αρνούνται να τα μοιράσουν και να βοηθήσουν στην διαδικασία ξεδιπλώθηκε σε όλο του το μεγαλείο.

 «Η επίβλεψη των σχολικών γευμάτων των μαθητών είναι έργο παιδαγωγικό, και δεν είναι έργο απλής απασχόλησης, γιατί καμία ενασχόληση με μαθητές δεν είναι έργο απλής απασχόλησης. Πέραν τούτου, αγνοούνται και οι ουσιαστικές παρατηρήσεις που είχε κάνει η Διδασκαλική Ομοσπονδία για τα σχολικά γεύματα, τα οποίο, δυστυχώς, έχουν μια σειρά προβλημάτων, αφού ορίζουν εκπαιδευτικούς και όχι τεχνικούς επί τροφίμων να κάνουν πιστοποίηση της ποιότητας των γευμάτων, δεν υπάρχουν αίθουσες για να γίνει η σίτιση των μαθητών, γι αυτό και εμείς λέμε να τα παίρνουν στα σπίτια τους οι μαθητές και δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις καθαριότητας, άρα ανοίγουν τεράστιοι κίνδυνοι για την υγεία των μαθητών» είπε ο εκπρόσωπος της ΔΟΕ.

Οι καθηγητές δια του Νίκου Παπαχρήστου Προέδρου της ΟΛΜΕ έβαλαν επίσης θέμα συγχωνεύσεων και ωραρίου.

Όχι όμως για τα σχολικά γεύματα αλλά για την (!) προετοιμασία του μαθήματος που πρέπει να κάνουν στο σπίτι , και το ότι δεν πληρώνονται εξτρά στις (*) εκδρομές. Μάλιστα εμμέσως πλην σαφώς είπαν ότι και οι εκδρομές που καταργεί ο Γαβρόγλου στο εξωτερικό συνδέονται τελικά με το …ωράριο των καθηγητών κι όχι με τις ευαισθησίες που προβλήθηκαν για τους μαθητές που δεν έχουν να τις πληρώσουν!.

Η κυβέρνηση που νοιώθει να τις ξεγλιστρούν πολύτιμες δεξαμενές ψηφοφόρων όπως είναι οι εκπαιδευτικοί επιστράτευσε τον  υφυπουργό Παιδείας Μπαξεβανάκη να διασκεδάσει τους φόβους και την σκληρή κριτική για ωράριο, συγχωνεύσεις, προσλήψεις κλπ.

Ο κ. Δ.  Μπαξεβανάκης –διευθυντής του γραφείου του οποίου είναι ο συνδικαλιστής της ΟΛΜΕ Θέμης Κοσσυφάκης- , από την στιγμή που δεν είχε επιχείρημα επιστράτευσε τον πολιτικό «μπαμπούλα» των ..απολύσεων. Η απάντησή του όμως παράλληλα αποκάλυψε τον τρόπο με τον οποίο ο ΣΥΡΙΖΑ πολιτεύτηκε προεκλογικά στην μεγάλη δεξαμενή των εκπαιδευτικών, δηλαδή το πώς ακριβώς έσπειρε τον φόβο της απόλυσης για να πάρει τα ψηφαλάκια.

«Οι εκπαιδευτικοί μας γνωρίζουν. Γνωρίζουν πολύ καλά τον άνεμο ελευθερίας και δημοκρατίας που έπνευσε στα δημόσια σχολεία με την άνοδο αυτής της Κυβέρνησης στην εξουσία. Γνωρίζουν πολύ καλά το καθεστώς φόβου που υπήρχε τα προηγούμενα χρόνια και το οποίο δεν υπάρχει πια στα δημόσια σχολεία. Και γνωρίζουν πολύ καλά τι τους περιμένει αν αυτή η Κυβέρνηση ανατραπεί και επανέλθει στο πολιτικό προσκήνιο το χρεοκοπημένο πολιτικό προσωπικό του πάλαι ποτέ δικομματισμού. Γνωρίζουν ότι αυτό που τους περιμένει είναι οι χιλιάδες απολύσεις, οι χιλιάδες διαθεσιμότητες. Και αυτό δεν είναι κινδυνολογία. Είναι αυτό που ο κ. Κυριάκος Μητσοτάκης υπέγραψε το 2013, θέτοντας σε διαθεσιμότητα πάνω από δύο χιλιάδες εκπαιδευτικούς», είπε ο κ. Μπαξεβανάκης.

Όμως οι δάσκαλοι αυτή την φορά δεν τσίμπησαν στον φόβο του μπαμπούλα. Ισα ίσα που θεωρούν ότι με αυτή την κυβέρνηση έρχονται και χειρότερα.

Η δημιουργία σχέσης ειλικρίνειας και εμπιστοσύνης μεταξύ μεγάλων δεξαμενών ψηφοφόρων όπως είναι οι εκπαιδευτικοί αποτελεί στόχο της αξιωματικής αντιπολίτευσης και του Κινήματος Αλλαγής.

Δεν θα κάνει καλό μόνο στα εκλογικά τους ποσοστά. Θα κάνει καλό στην κοινωνία.

* «Όσον δε αφορά την 30ωρη παραμονή στα σχολεία, ο Υπουργός Παιδείας δεν λαμβάνει υπόψη του, την εργασία την οποία οι εκπαιδευτικοί πραγματοποιούν κάθε μέρα για την προετοιμασία του μαθήματος. Τα μαθήματα τα οποία γίνονται και οι εργασίες που γίνονται μετά το πέρας των μαθημάτων για όλα τα προγράμματα αυτά. Αντίθετα, βλέπουμε, ότι κάποια από τα προγράμματα αυτά στο εξωτερικό, επιχειρείται να κοπούν και να σταματήσει αυτή η δραστηριότητα.

Δεν λαμβάνονται υπ όψιν οι εκδρομές πάσης φύσεως και η εικοσιτετράωρη υπηρεσία που οι εκπαιδευτικοί προσφέρουν. Ήδη από το προεδρείο ανακοινώθηκαν 4, 5 σχολεία με κάποιους δεκάδες μαθητές και κάποιους συναδέλφους που βρίσκονται αυτή την ώρα στη Βουλή, κανείς όμως από τους βουλευτές δεν γνωρίζει ότι ο συνάδελφος που ήρθε από την επαρχία δεν πληρώνεται ούτε εκτός έδρας, ούτε παίρνει υπερωρία, ούτε οι ώρες αυτές που προσφέρει αυτή τη στιγμή, γιατί βρίσκεται εν υπηρεσία, δεν προσμετρώνται στο εκπαιδευτικό του ωράριο. Επίσης, δεν λαμβάνονται υπόψη οι ώρες που σπαταλούνται τα απογεύματα για τις πολιτιστικές δραστηριότητες, δεδομένου ότι διάφορα θεατρικά, διάφορα δρώμενα, οι επισκέψεις των μαθητών στα θέατρα, γίνονται προφανώς το απόγευμα. Δεν λαμβάνεται υπόψη η διατεταγμένη υπηρεσία από το σύλλογο σε επίσημες αργίες, όπως για παράδειγμα η παρουσίαση των σχολείων την 25η Μαρτίου και την 28η Οκτωβρίου. Οι εκπαιδευτικοί που συνοδεύουν τους μαθητές στην μαθητική παρέλαση όχι μόνο δεν αμείβονται υπερωριακά, όπως αμείβεται οποιουσδήποτε άλλος δημόσιος υπαλλήλους, αλλά ούτε καν προσμετράται η παρουσία τους αυτή στο εκπαιδευτικό τους ωράριο.

Είναι, λοιπόν, προφανές ότι, οι ώρες οι οποίες προσφέρουν οι εκπαιδευτικοί και  οι ώρες οι οποίες εργάζονται οι εκπαιδευτικοί είναι πολλαπλάσιες των ωρών  του δημοσίου υπαλλήλου και θεωρούμε ότι είναι  απαράδεκτο υπουργός άκριτα να δέχεται αιτιάσεις υπερεθνικών οργανισμών, όπως είναι ο ΟΟΣΑ, που ως στόχευση έχει όχι την αποτύπωση βέβαια της εκπαιδευτικής πραγματικότητας, αλλά την παρουσίαση μιας στρεβλής εκπαιδευτικής πραγματικότητας για να επιβληθούν στο χώρο της εκπαίδευσης ακόμη χειρότερα μνημονιακά μέτρα.

Επισημαίνω κλείνοντας ότι το χρονικό διάστημα από το 1988 μέχρι το 2010 η ελληνική πολιτεία είχε προνοήσει και υπήρχε αμοιβή των εκπαιδευτικών για την απογευματινή τους απασχόληση, δηλαδή, για την προετοιμασία του μαθήματος που εμείς θεωρούμε ότι είναι η πιο σημαντική διαδικασία, γιατί εάν δεν προετοιμαστεί ο εκπαιδευτικός είναι προφανές ότι τίποτα δεν έχει να προσφέρει κατά τη διάρκεια των σχολικών μαθημάτων.

Το 2010 με το πρώτο μνημονιακό νομοσχέδιο κόπηκε το επίδομα εξωδιδακτικής απασχόλησης συμπαρασυρόμενο από τα επιδόματα πάσης φύσεως των δημοσίων υπαλλήλων, ενώ στην πραγματικότητα αυτό δεν ήταν επίδομα, αλλά ήταν υπερωριακή απασχόληση. Άρα οι καθηγητές και οι δάσκαλοι είναι οι μόνοι δημόσιοι υπάλληλοι που έχασαν και τις υπερωρίες τους. Αυτά όφειλε ο Υπουργός Παιδείας να τα λάβει σοβαρά υπόψη πριν καταθέσει τη συγκεκριμένη διάταξη». 

Facebook Comments