Με μία… γρήγορη ματιά, το Μουντιάλ στη Βραζιλία θα προσθέσει 4 δισεκατομμύρια δολάρια συνολικά έσοδα για τη FIFA, ή 66% περισσότερο από το προηγούμενο Μουντιάλ στη Νότια Αφρική το 2010.

Η συντριπτική πλειοψηφία των χρημάτων θα προέλθουν από την πώληση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων και τα δικαιώματα μάρκετινγκ.

Το Παγκόσμιο Κύπελλο παράγει περισσότερα έσοδα για την ένωση του από οποιοδήποτε άλλο αθλητικό τουρνουά, εκτός από τους Ολυμπιακούς Αγώνες (με βάση ωστόσο τα έσοδα ανά ημέρα εκδήλωσης, το Super Bowl κυριαρχεί). Συνοπτικά, τα έρδη της FIFA από το φετινό Παγκόσμιο Κύπελλο στη Βραζιλίας: 2 δισεκατομμύρια δολάρια.

Τηλεοπτικά και διαφημιστικά δικαιώματα

Σχεδόν το σύνολο των εσόδων που παράγει η FIFA προέρχεται από τα τηλεοπτικά δικαιώματα (1,7 δισ. δολ.) και τα διαφημιστικά δικαιώματα (1,35 δισ. δολ.) από εταιρείες, όπως η Adidas Emirates, η Sony, η Visa, η Hyundai και η Coca-Cola.

Οι γερμανικοί και οι ιταλικοί ραδιοτηλεοπτικοί φορείς πληρώνουν 274 εκατ. δολ. ο κάθε ένας, ο γαλλικός περίπου 205 εκατ. δολ., το BBC και το ITV της Βρετανίας περίπου 202 εκατ. δολ. συνολικά, και οι ραδιοτηλεοπτικοί φορείς των ΗΠΑ 252 εκατ. δολ.
Αξίζει να σημειώσουμε πως για το Μουντιάλ του 2018 στη Ρωσία, τα ποσά αυτά αναμένεται να εκτοξευθούν στα ύψη.

Η Adidas έχει πληρώσει 202 εκατ. δολάρια για να είναι χορηγός, στα τέσσερα χρόνια μεέχρι το 2014.ετών μέχρι τη Βραζιλία το 2014.

Η Visa και η Emirates έχουν [πληρώσει πληρωμή 113 εκατ. δολ. η κάθε μία, η Coca-Cola 126 εκατ. δολ. και η Hyundai και η Sony επίσης δεκάδες εκατομμύρια.

Η McDonald s, η Budweiser και σειρά των άλλων εταιρειών πληρώνουν επίσης για να είναι χορηγοί του κορυφαίου αυτού ποδοσφαιρικού event.

Δισεκατομμύρια… θεατές

Η έρευνα της FIFA, η οποία χρειάστηκε έναν χρόνο για να ολοκληρωθεί μετά το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2010 στη Νότια Αφρική, αποκαλύπτει ότι 909 εκατομμύρια τηλεθεατές παρακολούθησαν τουλάχιστον ένα λεπτό από τον τελικό του 2010 από το σπίτι τους. Περίπου 619,7 εκατομμύρια άνθρωποι παρακολούθησαν επίσης τουλάχιστον 20 συνεχόμενα λεπτά από την παράταση τοου νικητήριο ματς της Ισπανίας επί της Ολλανδίας (1-0) στο Γιοχάνεσμπουργκ. Περισσότεροι από 3,2 δισεκατομμύρια άνθρωποι παρακολούθησαν τη ζωντανή κάλυψη του Μουντιάλ του 2010 για τουλάχιστον ένα λεπτό. Ο μέσος όρος ήταν 188,4 εκατ. θεατές για κάθε αγώνα.

Το κόστος σε FIFA και Βραζιλία

Πάντως, η «επιχείρηση» του Μουντιάλ δεν είναι καθόλου… φθηνή. Για τη Βραζιλία, η FIFA θα πληρώσει 576 εκατομμύρια δολάρια στις συμμετέχουσες ενώσεις, στους συλλόγους των συμμετεχόντων παικτών και για το πρόγραμμα προστασίας των ποδοσφαιρικών ομάδων, 37% περισσότερο από το Παγκόσμιο Κύπελλο στη Νότια Αφρική.

Το Μουντιάλ έχει κοστίσει στη Βραζιλία 11,3 δισ. δολάρια σε επενδύσεις σε γήπεδα, αεροδρόμια, αστικές μεταφορές και άλλες βελτιώσεις των υποδομών. Το ένα τρίτο έχει δαπανηθεί σε νέα ή ανακαινισμένα γήπεδα σε 12 πόλεις.

Το μερίδιο του λέοντος των πληρωμών θα πάει στο ρεκόρ των 70 εκατ. δολαρίων σε χρηματικά έπαθλα, 75% περισσότερο από το Μουντιάλ του 2010. Η νικητήρια ομάδα του φετινού Μουντιάλ θα λάβει 35 εκατ. δολάρια, ενώ οι 16 ομάδες που θα αποκλειστούν στη φάση των ομίλων θα εισπράξουν η κάθε μία 8 εκατ. δολάρια. Λαμβάνοντας υπόψη το συνολικό αριθμό των ομάδων, των παικτών και τη διάρκεια του Παγκοσμίου Κυπέλλου, το, ανά ημέρα ποσό ανά παίκτη αγγίζει τα 2.800 δολα΄ρια, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Forbes.

Το πιο κερδοφόρο στην ιστορία

H ανάπτυξη της «επιχείρησης» που λέγεται Παγκόσμιο Κύπελλο υπήρξε ιδιαίτερα ισχυρή από τα τέλη της δεκαετίας του 1990, λόγω του μεγάλου άλματος στα τηλεοπτικά δικαιώματα.

Τα τηλεοπτικά δικαιώματα εκτός ΗΠΑ για το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2002 και του 2006 πωλήθηκαν για 2 δισεκατομμύρια δολάρια, έξι φορές πάνω σε σχέση με τα 310 εκατομμύρια δολάρια που κατέβαλλε η Ευρωπαϊκή Ένωση Ραδιοφωνίας, μια κοινοπραξία που αντιπροσωπεύει τα συμφέροντα και την οικονομική δύναμη των δημόσιων ραδιοτηλεοπτικών οργανισμών της Ευρώπης, για τα τρία Μουντιάλ που διεξήχθησαν στη δεκαετία του 1990. Από το 1998, τα συνολικά έσοδα για το Παγκόσμιο Κύπελλο της FIFA έχουν αυξηθεί 11 φορές.

Παγκόσμιο Κύπελλο 2014 Βραζιλία

Φαβορί για τη νίκη: Βραζιλία

Συνολικά Έσοδα: 4,0 δισ. δολάρια

Έσοδα από τηλεοπτικά δικαιώματα : 1,7 δισ. δολάρια

Έσοδα από διαφημιστικά δικαιώματα : 1,4 δισ. δολάρια

Παγκόσμιο Κύπελλο 2010 Νότιος Αφρική

Νικητής: Ισπανία

Συνολικά έσοδα: 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια

Εσοδα από τηλεοπτικά δικαιώματα: 1,1 δισ. δολάρια

Εσοδα από διαφημιστικά δικαιώματα: 1,1 δισ. δολάρια

Παγκόσμιο Κύπελλο 2006 Γερμανία

Νικητής: Ιταλία

Συνολικά έσοδα: 3,2 δισεκατομμύρια δολάρια

Εσοδα από τηλεοπτικά δικαιώματα: 1,7 δισ. δολάρια

Εσοδα από διαφημιστικά δικαιώματα: 785 εκατ. δολάρια

Παγκόσμιο Κύπελλο 2002 Νότια Κορέα / Ιαπωνία

Νικητής: Βραζιλία

Συνολικά έσοδα: 2,5 δισ. δολ.

Εσοδα από τηλεοπτικά δικαιώματα: 1,6 δισ. δολ.

Εσοδα από διαφημιστικά δικαιώματα: $ 810 εκ..

Παγκόσμιο Κύπελλο 1998 Γαλλία

Νικητής: Γαλλία

Συνολικά έσοδα: 365 εκατομμύρια δολάρια

Εσοδα από τηλεοπτικά δικαιώματα: 120 εκατ. δολ.

Εσοδα από διαφημιστικά δικαιώματα: 245 εκατ. δολ.

Στα ύψη ο προϋπολογισμός για το Μουντιάλ του 2018

Η οικονομική επιτυχία του Παγκοσμίου Κυπέλλου είναι σημαντική για την εξέλιξη και το μέλλον του αθλήματος. Ο προϋπολογισμός της FIFA για τα έτη 2015-18 είναι 4,9 δισεκατομμύρια δολάρια, εκ των οποίων τα 2,15 δισεκατομμύρια δολάρια έχουν υπολογιστεί για το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2018 στη Ρωσία. Συνολικά, το 78% (3,8 δισ. δολ.) των 4,9 δισ. δολαρίων θα επενδυθεί απευθείας στο ποδόσφαιρο (αναπτυξιακά έργα, διαγωνισμοί, διακυβέρνηση).

Facebook Comments