Στην πτωτική πορεία των ελληνικών μετοχών αναφέρεται εκτενές δημοσίευμα της Welt. Όπως επισημαίνει η εφημερίδα του Βερολίνου, ενώ ο ελληνικός μετοχικός δείκτης (ASE) συγκαταλεγόταν μέχρι πρότινος από τους επενδυτές σε αυτούς που σημείωναν τη δυναμικότερη εξέλιξη στην Ευρώπη, είναι στο μεταξύ ένας από τους πιο αδύναμους.

Όπως εκτιμά το δημοσίευμα, «πίσω από την υποχώρηση βρίσκεται κυρίως η κάμψη των τραπεζών. Η Τράπεζα Πειραιώς, η Eurobank Εργασίας και η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος απώλεσαν από το Μάρτιο μέχρι την Τρίτη της τρέχουσας εβδομάδας η κάθε μία περισσότερο από 30% της αξίας τους. Οι αναλυτές της Bank of America υποβάθμισαν στις 5 Αυγούστου την αξιολόγησή τους για τις ελληνικές τράπεζες, λόγω αβεβαιότητας για την επίδοσή τους στα φετινά ευρωπαϊκά τεστ αντοχής».

Η εφημερίδα σημειώνει ότι οι επενδυτές αναζητούν ευκαιρίες, στρεφόμενοι προφανώς σε μετοχές άλλων αναδυόμενων οικονομιών. Οι ευρωπαϊκές κυρώσεις κατά της Ρωσίας επιβαρύνουν τις ελληνικές εταιρείες, παρατηρεί η Welt και σκιαγραφεί τις τελευταίες εξελίξεις στο ελληνικό δημοσιονομικό πεδίο. «Οι κίνδυνοι να εξελιχθούν τα πράγματα άσχημα στο εσωτερικό και το εξωτερικό είναι αρκετά σημαντικοί», εκτιμά ο Μάθιου Μπίσλεϊ, στέλεχος της επενδυτικής εταιρείας Henderson Global Investors Holdings. Όπως επισημαίνει ο ίδιος, όταν αγοράζει κανείς ελληνικές μετοχές, θέλει να είναι σίγουρος ότι θα αντλήσει κέρδη από τις ελληνικές εταιρείες.

Κίνδυνος από τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα στην Ελλάδα

Για τους κινδύνους που συνεπάγεται για τους τουρίστες η κίνηση στους ελληνικούς δρόμους προειδοποιεί δημοσίευμα της Frankfurter Rundschau, που σχολιάζει ότι όποιος εμπλακεί σε τρακάρισμα με ντόπιο οδηγό ή υποστεί τραυματισμό σε ατύχημα καλείται συχνά να αναλάβει ο ίδιος τα έξοδα των ζημιών. Όπως αναφέρει η εφημερίδα στη διαδικτυακή της έκδοση, «σύμφωνα με εκτιμήσεις της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, κυκλοφορούν στους δρόμους της χώρας περίπου 800.000 αυτοκίνητα χωρίς ασφαλιστική προστασία. Ως εκ τούτου περίπου ένα στα δέκα αυτοκίνητα με άδεια κυκλοφορίας δεν έχει ασφάλιση».

Όπως επισημαίνει ο αρθρογράφος, το γεγονός ότι πολλοί κάτοχοι αυτοκινήτου ή μηχανής δεν έχουν ασφαλίσει τα οχήματά τους «είναι συνέπεια της κρίσης. Το ποσοστό ανεργίας εκτινάχθηκε από από 8% το 2008, στο 27%. Τα πραγματικά εισοδήματα υποχώρησαν από το 2010 κατά ένα τέταρτο περίπου».

Το δημοσίευμα συμπληρώνει ότι «ειδικοί του κλάδου της αυτοκίνησης εκτιμούν ότι από τα περίπου οκτώ εκατομ. αυτοκίνητα στην Ελλάδα περίπου τρία εκατομ. κυκλοφορούν χωρίς να έχουν υποβληθεί σε έγκυρο έλεγχο σε ΚΤΕΟ». Ο αρθρογράφος παρατηρεί ότι υπό αυτές τις συνθήκες είναι πολύ δύσκολο για αλλοδαπούς να ικανοποιήσουν τις αξιώσεις τους. Κατά συνέπεια, «οι λέσχες αυτοκινήτου συνιστούν να υπογράφει κανείς συμβόλαιο μικτής ασφάλισης πριν ταξιδέψει με το δικό του αυτοκίνητο στην Ελλάδα».

Facebook Comments