Το ενδιαφέρων των Ελλήνων εφοπλιστών για την αγορά πλοίων έχει αναθερμανθεί, προκειμένου να μειώσουν τη ρευστότητα τους και να αποφύγουν ένα ενδεχόμενο «κούρεμα» των καταθέσεων, αναφέρεται σε δημοσίευμα του Bloomberg.

Σύμφωνα με το σημοσίευμα 5 Έλληνες πλοιοκτήτες ανέφεραν στην «Lion Shipbrokers» ότι η προοπτική επιβολής φόρου αποταμίευσης αποτέλεσε κίνητρο για να στρέψουν την προσοχή τους στην αγορά πλοίων, σύμφωνα με την η Νταϊάνα Σόλμπεργκ, αναλύτρια του τμήματος τμήμα έρευνας της εταιρείας στον Πειραιά.

Παράλληλα η οικονομική συγκυρία αποτελεί υψηλό δέλεαρ για την απόκτηση πλοίων σε άκρως ανταγωνιστικές τιμές. Σύμφωνα με στοιχεία της Simpson, Spence & Young Ltd, ενα πετρελαιοφόρο ηλικίας 5 ετών με χωρητικότητα 2 εκατομμυρίων βαρελιών, κοστίζει σήμερα 55 εκατομμύρια δολάρια, έναντι 166 εκατομμυρίων δολαρίων το Σεπτέμβριο του 2008.

«Η βασική αιτία που οι εγχώριοι εφοπλιστές προχωρούν στις αγορές πλοίων είναι ότι οι αξίες ενεργητικού έχουν υποχωρήσει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα και σε συνδυασμό με την εισφορά στην Κύπρο, το ενδιαφέρον αγοράς πλοίων έχει εκτοξευτεί», δήλωσε η κ. Σόλμπεργκ. «Εμείς, ως μεσίτες πλοίων εκτιμάμε ότι και άλλοι εφοπλιστές του αναξιοπαθούντα Ευρωπαϊκού Νότου ή ακόμα και του Ευρωπαϊκού Βορρά θα ακολουθήσουν το ελληνικό παράδειγμα», συμπλήρωσε η ίδια.

Facebook Comments