Ακόμη και οι πολυτελείς μάρκες αυτοκινήτων προσαρμόζουν τη γκάμα των μοντέλων τους στα νέα δεδομένα της οικονομικής κρίσης. Στο πρόγραμμα προσαρμογής περιλαμβάνεται και η βασική έκδοση της BMW X1, sDrive 18i. Η πολυτελής μάρκα αξιοποίησε όλες τις δυνατότητες του πιο δημοφιλούς μοντέλου της στην ελληνική αγορά και στη θέση του κινητήρα τοποθέτησε τον πιο μικρό βενζινοκινητήρα που διαθέτει το τεχνικό τμήμα της. Έτσι προέκυψε η έκδοση sDrive 18i, η οποία εξοπλίζεται με τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.500 κ.εκ. απόδοσης 136 ίππων.

Η δοκιμή έγινε με αυτή την έκδοση που έχει και την χαμηλότερη τιμή στη γκάμα του συγκεκριμένου μοντέλου. Το αυτοκίνητο της δοκιμής είχε ένα προσθετό καλούδι, το αυτόματο κιβώτιο Steptronic με έξι σχέσεις(έξτρα). Το πρόγραμμα της δοκιμής περιλάμβανε διαδρομές στην πόλη, στο περιαστικό περιβάλλον και εκδρομές. Το πρώτο στοιχείο που προσλαμβάνει ο οδηγός είναι η διατήρηση των βασικών χαρακτηριστικών του γερμανικού αυτοκινήτου. Η κατασκευή μήκους 4,43 μ. διακρίνεται για την υψηλή ακαμψία της, την καλή ηχομόνωση, την καλή ποιότητα κύλισης και την αίσθηση ασφάλειας που παρέχει στον οδηγό και τους επιβάτες.

Το μικρό μοτέρ με τους τρεις κυλίνδρους καλείται να κινήσει το αυτοκίνητο βάρους 1.470 κιλών και να αντιμετωπίσει την αεροδυναμική αντίσταση από τον όγκο του υπερυψωμένης κατασκευής. Η απόδοση του κρίνεται ικανοποιητική όταν το αυτοκίνητο δεν είναι φορτωμένο. Το μοτέρ αποδίδει από χαμηλά και βασικό ρόλο στην κίνηση του αυτοκινήτου παίζει η υψηλή ροπή για τα δεδομένα της χωρητικότητας του κινητήρα. Τα 22,4 χλγμ. παρέχονται χαμηλά από τις 1.250 σ.α.λ. και συμβάλουν καθοριστικά στην κίνηση του αυτοκινήτου. Η μέγιστη ισχύς των 136 ίππων είναι διαθέσιμη στις 4.400 σ.α.λ.

Όταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο με τέσσερις επιβάτες και αποσκευές, το μοτέρ για να ανταποκριθεί στα αυξημένα καθήκοντα του δουλεύει σε υψηλές στροφές. Άμεσες συνέπειες είναι η αύξηση του θορύβου και της κατανάλωσης καυσίμου. Καθοριστικό ρόλο στη καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση της ενέργειας του κινητήρα παίζει το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Αλλάζει γρήγορα τις σχέσεις και με ομαλό τρόπο. Το τυπικό τεστ 0-100χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,7’’ και η τελική ταχύτητα φθάνει τα 204 χλμ./ώρα.

Στη δοκιμή η μέση κατανάλωση βενζίνης ήταν 7,9 λίτρα/100χλμ. Επίσημη τιμή του κατασκευαστή 5,6 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 129 γραμ./χλμ. Ο εσωτερικός χώρος διακρίνεται για τον πολυτελή διάκοσμο και την υψηλή ποιότητα κατασκευής. Το μεγαλύτερο ποσοστό των πλαστικών είναι μαλακά. Ο διαθέσιμος χώρος είναι μεγάλος και τέσσερις ενήλικες ταξιδεύουν άνετα. Αποθηκευτική ικανότητα 505 λίτρα. Αυξάνεται στα 1.550 λίτρα όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.

Η τιμή της BMW X1 sDrive 18i 1.5 136 ίππων Steptronic καθορίστηκε στα 27.920 ευρώ. Οι σημαντικότερες παρατηρήσεις εστιάζονται στην απόδοση του μοτέρ όταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο και στην αυξημένη κατανάλωση καυσίμου. Αυτή η έκδοση είναι κατάλληλη κυρίως για χρήση στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον.

Facebook Comments