Αλλαγές σε περίπτωση μεταβολής στοιχείων ή της οργάνωσης του χρόνου εργασίας

Παντελής Παναγιώτης

Αλλαγές σε περίπτωση μεταβολής στοιχείων ή της οργάνωσης του χρόνου εργασίας

Για τρίτη φορά αλλάζουν τα δεδομένα που γνωρίζαμε ως τώρα για την τροποποίηση ωραρίου και οργάνωσης του χρόνου εργασίας.

Πάνω που συνήθισαν οι επιχειρήσεις να γράφουν το « ειδικό βιβλίο υπερωριών και τροποποίησης ωραρίου », πάλι τους αλλάζουνε τα δεδομένα.

http://www.pantelisco.com/site/images/orario2.jpg

Στις 28/11/2014, ψηφίστηκε νέα τροπολογία στη Βουλή σύμφωνα με την οποία ζητείται από τις επιχειρήσεις σε περίπτωση αλλαγής ωραρίου ή μεταβολής οργάνωσης του χρόνου εργασίας να κοινοποιείται ηλεκτρονικά στο σύστημα της «ΕΡΓΑΝΗ» και πάντα πριν την ανάληψη εργασίας του υπαλλήλου.

Το Υπουργείο Εργασίας υποστηρίζει ότι με την παραπάνω αλλαγή διευκολύνεται ο έλεγχος της αδήλωτης και ανασφάλιστης εργασίας. Βέβαια, αυτό δεν είναι τόσο εύκολο για τις επιχειρήσεις και κυρίως για τα επισιτιστικά και εμπορικά καταστήματα που έχουν συχνές και έκτακτες αλλαγές.

Γι’ αυτό διαμορφώνεται ήδη πρόταση προς το Υπουργείο Εργασίας και Απασχόλησης, ώστε ο επιχειρηματίας να μπορεί απευθείας με γραπτό μήνυμα (sms) προς το Υπουργείο να δηλώνει τον ΑΦΜ της επιχείρησης, το ονοματεπώνυμο του εργαζόμενου και την αλλαγή ωραρίου του, ώστε να μην υπάρχουν πρόστιμα σε περιπτώσεις εκτάκτων αλλαγών κυρίως για τις βραδινές ώρες και τα σαββατοκύριακα. Και οι λογιστές να έχουν το περιθώριο να αποστείλουν ηλεκτρονικά τον συμπληρωματικό πίνακα μέσα στις επόμενες μέρες.

Η ως άνω πρόταση έχει σκοπό την ελάφρυνση των επιχειρήσεων από τα υπέρογκα ποσά των προστίμων και την αποφυγή των «λουκέτων».