Ημασταν όλοι προετοιμασμένοι ν’ ακούσουμε τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, Γιάννη Χουβαρδά, να μιλάει για τα χρόνια που πέρασε στο τιμόνι του πρώτου θεάτρου της χώρας λίγο πριν λήξει (στις 17/5) η θητεία του. Μας το ξεκαθάρισε, όμως, εξαρχής. Η χθεσινή συνέντευξη Τύπου αφορούσε μόνο τις καλοκαιρινές παραγωγές του Εθνικού Θεάτρου. Η επόμενη, η απολογιστική, θα γίνει στις 14 Μαΐου. Κι ας ελπίσουμε ότι μέχρι τότε θα μπορεί να καλωσορίσει και τον διάδοχό του…

Για το φετινό καλοκαίρι, λοιπόν, το Εθνικό Θέατρο στρέφεται σε δύο έργα «σπανίως παιζόμενα του αρχαίου ρεπερτορίου, αλλά από τα πιο αξιόλογα», είπε ο Γ. Χουβαρδάς. Πρόκειται για το σατιρικό δράμα «Κύκλωψ» του Ευριπίδη, που θα παρουσιαστεί στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου στις 2 και 3 Αυγούστου σε σκηνοθεσία και απόδοση Βασίλη Παπαβασιλείου και για την τραγωδία «Τραχίνιες» του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία και απόδοση Θωμά Μοσχόπουλου, που θα ακολουθήσει στο αργολικό θέατρο, στις 9 και 10 Αυγούστου.

Και οι δύο σκηνοθέτες έχουν τη δική τους ιστορία στο ελληνικό θέατρο και στο Εθνικό. Ο Γιάννης Χουβαρδάς τούς είχε δίπλα του κι ο καθένας από αυτούς συνοδευόταν από τους βασικούς συνεργάτες των παραγωγών του. Ο Βασίλης Παπαβασιλείου είχε δίπλα του τον Δημήτρη Πιατά (τον Κύκλωπα), τον Νίκο Καραθάνο (Οδυσσέας) και τον Νίκο Χατζόπουλο (Σιληνός). Ο Θωμάς Μοσχόπουλος είχε δίπλα του την Αννα Μάσχα, που θα υποδυθεί τη Διηάνειρα και τον Αργύρη Ξάφη (Ηρακλής).

«Το αθηναϊκό άστυ κρατούσε ζωντανή τη λατρεία του Διονύσου, που ήταν ένας θεός που είχε να κάνει με το ξόδεμα, με τη σπατάλη, με τη ρευστότητα, αυτό που μας λείπει σήμερα. Με μια έννοια, ο Διόνυσος ήταν ένας θεός του αντικαταπιταλισμού», είπε ο Βασίλης Παπαβασιλείου, που δεν έκρυψε ότι το έργο, αυτοτελώς, έχει πολύ μικρή διάρκεια, το πολύ 45 λεπτά. «Επρεπε, λοιπόν, να επινοήσουμε ένα πλαίσιο παιγνίου και ελευθερίας που να καταστήσει αναγκαία την έλευση του Κύκλωπα» είπε ο Βασ. Παπαβασιλείου, προϊδεάζοντας για τις παρεμβάσεις που θα κάνει στο έργο.

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος μας μίλησε για τις «Τραχίνιες», που έχει χαρακτηριστεί το έργο της «γνώσης που έρχεται πολύ αργά». Ενα έργο που εστιάζει στην πτώση των μύθων και των ηρώων, στην απομυθοποίηση, την οποία διαδέχεται ο «λόγος», η λογική, ο διάλογος. «Ενα έργο που μιλάει για την αμφιβολία και την αμφιθυμία για το τι είναι το μέλλον». Κι επειδή ευθέως όλα αυτά συνδέονται με το σήμερα, ο Θωμάς Μοσχόπουλος συμπλήρωσε ότι «είναι αναπόφευκτo κάτι που κάνουμε σήμερα να μη συνδέεται με την επικαιρότητα. Ομως αφήνουμε τους θεατές να προσλάβουν και να συνδέσουν, ο καθένας με τον δικό του τρόπο, το έργο με τη σημερινή επικαιρότητα».

Η συνέντευξη Τύπου τελείωσε γρήγορα. Στα πηγαδάκια που προηγήθηκαν και ακολούθησαν μόνο θέμα συζήτησης ήταν τι νέα υπάρχουν για τον επόμενο καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού. Το υπουργείο τηρεί σιγήν ιχθύος. Οι μέρες όμως περνούν και οι ανάγκες του πρώτου θεάτρου της χώρας παραμένουν.

Facebook Comments