Κορυφώνεται η αγωνία για το μέλλον των Κυπριακών Αερογραμμών καθώς σήμερα αναμένεται η απόφαση της Επιτροπής για το κατά πόσον τα €103 εκ. που έλαβε το 2012 ως ενίσχυση της αναδιάρθρωσης της συνάδουν με τους κανόνες με τις κρατικές ενισχύσεις.

Θα εξετάσει παράλληλα εάν το νέο σχέδιο αναδιάρθρωσης που υπέβαλαν εκτάκτως είναι κατάλληλο για να συνεχίσει να λειτουργεί χωρίς στήριξη από τους φορολογούμενους.

Κυβέρνηση και εργαζόμενοι στις ΚΑ κάθονται σε αναμμένα κάρβουνα, εν μέσω διαρροής πληροφοριών από τις Βρυξέλλες ότι η απόφαση της αρμόδιας διεύθυνσης ανταγωνισμού θα είναι αρνητική.

Όπως δήλωσε στη StockWatch πηγή του προεδρικού, η απάντηση της Επιτροπής αναμένεται να δοθεί επίσημα σήμερα προς τον υπουργό οικονομικών Χάρη Γεωργιάδη.

Χθες η κυβέρνηση απέστειλε προς την ΕΕ το επικαιροποιημένο σχέδιο διάσωσης της εταιρείας, το οποίο ενέκρινε η κυβέρνηση, ως ο μεγάλος μέτοχος. Ταυτόχρονα στάλθηκε και δεύτερο σχέδιο διάσωσης από τη συντεχνία των πιλότων, σε μια ύστατη προσπάθεια να συνεχιστεί η λειτουργία της εταιρείας.

Οι πιθανότητες έγκρισης του ενός ή του άλλου σχεδίου διάσωσης της εταιρείας φαίνεται να είναι απόμακρες, καθώς το 2012 η εταιρεία έλαβε στήριξη €103 εκ., λίγα μόλις χρόνια μετά τη στήριξη που είχε λάβει το 2007.

Η επιτροπή εξετάζει εις βάθος το θέμα από τον Φεβρουάριο του 2014, θεωρώντας ότι η ενίσχυση αναδιάρθρωσης ενός κρατικού αερομεταφορέα δύο φορές εντός μιας δεκαετίας δεν συνάδει με τους κανόνες υγιούς ανταγωνισμού.

Ανώτερος αξιωματούχος της κυβέρνησης δήλωσε στη StockWatch ότι θα ήταν μεγάλη έκπληξη να γίνει αποδεχτό από την ΕΕ το επικαιροποιημένο σχέδιο διάσωσης της εταιρείας και αν η απόφαση της Επιτροπής δεν είναι αρνητική.

Άλλωστε είναι νωπή η θέση της επιτρόπου της ΕΕ, όπως αυτή διατυπώθηκε και δημοσιοποιήθηκε στα πρακτικά της σύσκεψης υπό τον πρόεδρο Αναστασιάδη για τις ΚΑ.

Η επίτροπος δεν άφησε περιθώρια προσδοκιών στην εταιρεία και ιδιαίτερα προς τον μεγαλομέτοχο, που είναι το κράτος.

Αν σήμερα η απάντηση είναι αρνητική, τότε οι ΚΑ θα πρέπει να επιστρέψουν το ποσό των €103 εκ. ή μέρος αυτού προς το κράτος.

Κάτι τέτοιο είναι αδύνατο με βάση τα οικονομικά δεδομένα των ΚΑ. Έτσι υποχρεωτικά θα οδηγηθούν σε κλείσιμο.

Τα ρευστοτικά της αποθέματα θα αξιοποιηθούν για αποπληρωμή των εισιτηρίων που αγόρασαν επιβάτες και αποπληρωμή μέρους των πιστώσεων που έχουν λάβει από συνεργάτες. Το κράτος αναμένεται να δώσει κάποιες αποζημιώσεις στους υπαλλήλους για την απώλεια των θέσεων εργασίας. Σχετική πρόνοια υπάρχει στον προϋπολογισμό, αν και το σχετικό κονδύλι δεσμεύθηκε από την επιτροπή οικονομικών.

Ο υπουργός συγκοινωνιών και έργων Μάριος Δημητριάδης σημείωσε ότι οι ΚΑ θα βάλουν λουκέτο στην περίπτωση που δεν περάσει από την ΕΕ το επικαιροποιημένο σχέδιο διάσωσης της εταιρείας.

Το κράτος έχει ποσοστό 94% στις ΚΑ, που λειτουργούν από το 1947. Την τελευταία διετία διατηρούνται εν ζωή με την πώληση περιουσιακών τους στοιχείων. Πρόσφατα, πώλησαν το έμβλημα τους στην κυπριακή Δημοκρατία.

Το υπουργείο συγκοινωνιών διαμηνύει ότι σε περίπτωση λουκέτου των ΚΑ, υπάρχουν άλλες εταιρείες για να καλύψουν το κενό συνδεσιμότητας που θα δημιουργηθεί. Ήδη χθες, η Aegean ανακοίνωσε πτήσεις από τη Λάρνακα στο Κίεβο και στο Τελ Αβίβ.

 

Facebook Comments