Το 208 της Peugeot οδεύει ολοταχώς για τη συμπλήρωση έξι χρόνων στην παραγωγή, έχοντας καταφέρει από τον Μάρτιο του 2012, όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε στο Σαλόνι της Γενεύης, να προσελκύσει το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού και να εξελιχθεί σε ένα από τα πλέον καλοπουλημένα μοντέλα του segment B.

Πρόσφατα το 208 δέχθηκε μερικές αισθητικές επεμβάσεις, μολονότι η αλήθεια είναι πως παραμένει αισθητικά σύγχρονο κι απολύτως αποδεκτό, παρά τα… χρονάκια του. Παρεμβάσεις που σε ό,τι έχει να κάνει με το εξωτερικό, περιορίστηκαν στην ανασχεδιασμένη εισαγωγή αέρα εμπρός, στους νέους προβολείς ομίχλης, καθώς και στα φωτιστικά σώματα, τα οποία ενσωματώνουν τα φώτα ημέρας τύπου LED.

Και στο εσωτερικό, όμως, υπήρξαν μερικές «πινελιές» αναβάθμισης, σε σημεία στα οποία το 208… δυσκολευόταν, με τα ποιοτικά υλικά να έχουν πολύ καλή συναρμογή. Ένα μικρό… ζητηματάκι υπάρχει με τους διαθέσιμους χώρους για μικροαντικείμενα, μιας και σε ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας θα έπρεπε να είναι περισσότεροι. Ειδικά οι δύο ποτηροθήκες, εκεί όπου βρίσκονται –ακριβώς πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων- περισσότερο δυσκολεύουν με το μικρό βάθος και τη δυσκολία πρόσβασης σε αυτές. Ο χώρος αποσκευών των 285 λίτρων έχει κανονικό σχήμα και είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος.

Εξαιρετικό σε αίσθηση το τιμόνι, το οποίο έχει μικρή διάμετρο και επιτρέπει στον οδηγό με τις κατάλληλες ρυθμίσεις να το φέρει χαμηλά προς τα πόδια του και έτσι να έχει πλήρη οπτική του καλοσχεδιασμένου πίνακα οργάνων που περιλαμβάνει ταχύμετρο, (κλασσικό, κι όχι με δείκτη ανάποδης φοράς) στροφόμετρο, καθώς και τις ενδείξεις για τη στάθμη του καυσίμου και τη θερμοκρασία του κινητήρα.

Στον μηχανολογικό τομέα, όμως, οι Γάλλοι έκαναν σημαντικές αλλαγές στο ανανεωμένο 208. Πρωτίστως, συναντούμε πλέον κάτω από το καπό τον υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο κινητήρα τεχνολογίας PureTech, ο οποίος από 1.199 κ.εκ. αποδίδει 110 ίππους. Τιμή που μπορεί να μην εντυπωσιάζει στο άκουσμά της, όμως σε συνδυασμό με τα 205 Nm ροπής (τιμή κορυφαία για την κατηγορία) προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις στο 208, τόσο από στάση όσο κι εν κινήσει.

Το highlight του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, εντούτοις, δεν ήταν ο κινητήρας, αλλά το κιβώτιο ταχυτήτων. Οι Γάλλοι τοποθέτησαν στο 208 ένα κλασσικό αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, με μετατροπέα ροπής, πηγαίνοντας κόντρα στο ρεύμα της εποχής που επιβάλλει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να εξελίσσουν και να χρησιμοποιούν κιβώτια διπλού συμπλέκτη. Δίχως υπερβολή, ωστόσο, το εν λόγω κιβώτιο συμπεριφερόταν σχεδόν σαν… διπλοσύμπλεκτο, με τις αλλαγές σχέσεων να είναι άμεσες και ταχύτατες και τον κινητήρα να αποδίδει το μέγιστο, μιας και το κιβώτιο τον διατηρεί στην ωφέλιμη περιοχή λειτουργίας του. Μάλιστα υπάρχει και κουμπί «sport» λειτουργίας, με το οποίο οι στροφές του κινητήρα διατηρούνται πιο ψηλά.

Τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση έρχονται σε λιγότερα από 10’’, με την τελική να ξεπερνά τα 190 χιλιόμετρα την ώρα. Όσο για την κατανάλωση, σύμφωνα με το εργοστάσιο είναι 4,5 λίτρα σε μικτές συνθήκες, όμως στην πραγματικότητα της καθημερινής κίνησης στην πόλη, είναι κατά περίπου 1,5 λίτρο αυξημένη.

Το 208 της δοκιμής μας ήταν πλούσια εξοπλισμένο, μιας και η έκδοση Allure περιλαμβάνει όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, τα συστήματα ασφαλείας, καθώς και αισθητικές «πινελιές» στο εξωτερικό, όπως τα νίκελ καλύμματα των καθρεφτών και οι αντίστοιχου χρώματος λεπτομέρειες στη μάσκα και στα πλαίσια των παραθύρων, καθώς και οι όμορφες ακτινωτές δίχρωμες ζάντες ελαφρού κράματος.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: Βενζίνης, 1.199 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 110 hp/5.500 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 205 Nm/1.500 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Ταμπούρα

Χώρος αποσκευών: 285 Lt

Επιτάχυνση 0-100: 9,8’’

Τελική ταχύτητα: 190 χλμ/ώρα

Ρεζερβουάρ: 50 lt

Κατανάλωση (μικτή) 4,5 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 104 γρ.

Τιμή: Aπό 14.500 ευρώ

 

Facebook Comments