Με το S90 η Volvo δικαιώνει την προσπάθειά της να καθιερωθεί στο περιορισμένο «κλαμπ» των κατασκευαστών “premium” αυτοκινήτων. Χωρίς αστερίσκους, χωρίς «ναι μεν, αλλά», πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που αποπνέει συνολικά μία εικόνα ποιότητας, ασφάλειας, άνεσης και υψηλής τεχνολογίας, στα επίπεδα που περιμένει κανείς από ένα αυτοκίνητο γοήτρου. Το S90 είναι ένα μεγάλο σεντάν, με μήκος κάτι λιγότερο από 5 μέτρα (4,963) και μεταξόνιο 2.941 χιλιοστών, το οποίο προκαλεί σοκ και δέος στις υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες. 

Η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι υπεράνω κριτικής, πραγματικά πολύ υψηλού επιπέδου, ενώ πολύ προσεγμένος είναι και ο διάκοσμος, συμπληρώνοντας ένα ιδιαίτερα πλούσιο και ευχάριστο περιβάλλον στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Κάτι που ολοκληρώνεται βεβαίως και με τον πλούσιο εξοπλισμό, ο οποίος ανταποκρίνεται στην αναπόφευκτα υψηλή τιμή του αυτοκινήτου, που ξεκινάει από 57.312 ευρώ, ενώ τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε μόλις 152,4 ευρώ εξαιτίας των πολύ χαμηλών εκπομπών CO2.Η σουηδική λιμουζίνα της Volvo δεν μοιάζει µε κανένα άλλο αυτοκίνητο και όντας βασισμένο στην πλατφόρμα τουXC90 απέκτησε νέα αεροδυναμική, έγινε πιο φαρδύ και χαμηλό, περισσότερο σπορτίφ αλλά και πολυτελές. Παράλληλα η σουηδική λιμουζίνα διαθέτει άκρως επιβλητική σχεδίαση στο εμπρόσθιο μέρος με τα μοναδικά φωτιστικά σώματα αλλά και την επιβλητική μάσκα να κερδίζουν τις εντυπώσεις ενώ στο πίσω μέρος επίσης τα μεγάλα φωτιστικά σώματα αλλά και οι απολήξεις των εξατμίσεων έχουν κυρίαρχο ρόλο.

Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνει αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, ζάντες αλουμινίου κλπ. Θα σταθούμε όμως ιδιαίτερα στο υψηλό επίπεδο των συστημάτων ασφαλείας και οδηγικών βοηθημάτων που προσφέρονται στον στάνταρ εξοπλισμό, όπως το ESP με hill holder, 7 αερόσακοι, το σύστημα προστασίας από τραυματισμούς στον αυχένα (WHIPS), το πακέτο City Safety (ανίχνευση/αυτόματο φρενάρισμα για αποφυγή εμποδίων στην πόλη), όπως επίσης και το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Pilot Assist, που περιλαμβάνει προσαρμοζόμενο cruise control, προειδοποίηση για κίνδυνο σύγκρουσης με προπορευόμενο αυτοκίνητο, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, υποβοήθησή παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας κλπ., δίνοντας μια πρώτη γεύση για την εξέλιξη που αναμένεται τα επόμενα χρόνια στα αυτοκίνητα στον τομέα της αυτόνομης κίνησης.

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι φυσικά πολύ μεγάλοι, η θέση οδήγησης ικανοποιεί απόλυτα, με πολύ καλό κάθισμα (κάτι που ισχύει και για τους επιβάτες), πολλές ρυθμίσεις και σωστή εργονομία. Η μόνη μας επιφύλαξη αφορά τη μεγάλη κάθετη κεντρική οθόνη αφής, επιπέδου ταμπλέτας, από την οποία μπορεί κανείς να χειριστεί τις περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου. Προσφέρει υπερβολικά πολλές λειτουργίες. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων προσφέρει τη δυνατότητα διαφορετικώνεπιλογών σε ό,τι αφορά την εμφάνισή του. Οι χώροι για μικροπράγματα είναι αρκετoί, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι μεγάλος (500 λίτρα), παρά το γεγονός ότι είναι κάπως ρηχός (υπάρχει ρεζέρβα κάτω από το δάπεδο και… ακόμα πιο κάτω υπάρχει το πίσω διαφορικό στις τετρακίνητες εκδόσεις όπως η συγκεκριμένη). Μόνο που το άνοιγμα του είναι σχετικά μικρό, κάτι που μπορεί να δυσκολέψει τη φόρτωση μεγάλων αντικειμένων.

Κινητήρας-κιβώτιο
Το S90 D5 κινείται από έναν τετρακύλινδρο 2λιτρο κινητήρα ντίζελ, που αποδίδει 235 ίππους και στάνταρ τετρακίνηση Είναι προφανές ότι είναι αρκετά δυνατός -σε συνδυασμό και με την μεγάλη ροπή που χαρακτηρίζει τους πετρελαιοκινητήρες- για να προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (η Volvo αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3), ξεπερνώντας τις τυπικές απαιτήσεις για ασφαλή προσπεράσματα και προσφέροντας μία ιδιαίτερα ευχάριστη και ξεκούραστη οδήγηση. Αυτό που είναι όμως εξίσου σημαντικό, είναι ότι έχει ιδιαίτερα ομαλή λειτουργία και η πολύ καλή ηχομόνωσητου αυτοκινήτου απομονώνει αποτελεσματικά το θόρυβό του, εξασφαλίζοντας έτσι τη «ραφιναρισμένη» ατμόσφαιρα που απαιτείται μέσα σε ένα αυτοκίνητο πολυτελείας. Σε αυτό συμβάλλει και το καλό αυτόματο κιβώτιο των 8 ταχυτήτων, το οποίο εκμεταλλεύεται αποτελεσματικά τις δυνατότητες του κινητήρα και πραγματοποιεί ομαλές αλλαγές, χωρίς πάντως να είναι και το πιο γρήγορο της κατηγορίας του. Η κατανάλωση είναι βέβαια χαμηλότερη απ ό,τι θα ήταν σε ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο με αυτές τις επιδόσεις, χωρίς όμως να είναι και χαμηλή (λόγω του μεγέθους του αυτοκινήτου και της ύπαρξης αυτόματου κιβωτίου). Ο αποδοτικός ντίζελ και το 8άρι κιβώτιο με τις μακριές σχέσεις βοηθούν στην οικονομία καυσίμου. Η μέση κατανάλωση για όλη τη δοκιμή μας ήταν 8,7 lt/100km, αλλά εύκολα την κρατάς στα 7,5 lt/100km στην καθημερινή οδήγηση με λίγη προσοχή.Στα συν του αυτοκινήτου περιλαμβάνονται τα διάφορα προγράμματα οδήγησης, αν και η συντριπτική πλειοψηφία των κατόχων του θα ικανοποιηθεί απόλυτα επιλέγοντας τη «χρυσή τομή» της ρύθμισης Comfort

Οδηγώντας
Η τελική συνιστώσα που ολοκληρώνει την εικόνα ενός αυτοκινήτου γοήτρου, είναι βεβαίως τα οδικά χαρακτηριστικά του, που πρέπει να προσφέρουν έναν υψηλού επιπέδου συνδυασμό άνεσης και ασφάλειας. Και σ αυτόν τον τομέα το S90 ανταποκρίνεται με τον καλύτερο τρόπο, με μια εξαιρετική ποιότητα κύλισης και μία άνεση υψηλού επιπέδου, που εξασφαλίζει ξεκούραστες μετακινήσεις σε οδηγό και επιβάτες ακόμα και σε μεγάλα ταξίδια, ισοπεδώνοντας σχεδόν το ανάγλυφο δρόμου, που στην Ελλάδα δεν είναι και… ιδιαίτερα ομαλό! Το κράτημα του αυτοκινήτου είναι πολύ καλό, το ακριβές τιμόνι βοηθάει τον οδηγό στον έλεγχό του κι η τετρακίνηση βελτιώνει ακόμα περισσότερο, ιδιαίτερα σε ολισθηρό οδόστρωμα, μια οδική συμπεριφορά που είναι ακριβής και απόλυτα προβλέψιμη. Παρά το μεγάλο μέγεθος του το S90 δεν είναι «άγαρμπο», δεν αιφνιδιάζει, δεν προβληματίζει ακόμα και όταν ανεβαίνουν αρκετά οι ρυθμοί, ενώ τη συνολικά θετική εικόνα της ασφάλειας που προσφέρει, ενισχύουν τα πολύ καλά φρένα. Συνολικά είναι πολύ ευχάριστο στην οδήγηση, ανταποκρίνεται με αμεσότητα και ακρίβεια στις εντολές του οδηγού και προσφέρει αυτό το κάτι παραπάνω που περιμένει κανείς από ένα αυτοκίνητο που χαρακτηρίζεται ως «πολυτελείας».

Σε ό,τι αφορά το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Pilot Assist που δοκιμάσαμε στην πράξη, είναι ένα καλό πρώτο βήμα, διατηρώντας αποτελεσματικά την κατάλληλη απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο ανάλογα με την ταχύτητα (όπως άλλωστε όλα τα προσαρμοζόμενα cruise control) και διατηρώντας με μικρές κινήσεις του τιμονιού το αυτοκίνητο στη λωρίδα του. Ακριβώς όμως στην Ελλάδα δείχνει και τους περιορισμούς που υπάρχουν και το δρόμο που απομένει να διανυθεί μέχρι την πλήρως αυτόνομη κίνηση, ζητώντας (με την ανάλογη φωτεινή ένδειξη) συχνά από τον οδηγό να αναλάβει τον έλεγχο, καθώς οι μισοσβησμένες γραμμές ανάμεσα στις λωρίδες κυκλοφορίας στους ελληνικούς δρόμους, δεν του επιτρέπουν πάντα να ανιχνεύει με αποτελεσματικότητα τα όρια της λωρίδας στην οποία πρέπει να κινείται.

Facebook Comments