Η Opel δίνει μία πρώτη γεύση από το συναρπαστικό μέλλον της με ένα νέο Brand Concept. Ονομάζεται Opel GT X Experimental και είναι ένα τολμηρό, 4,06 m, 5-θυρο, πλήρως ηλεκτρικό συμπαγές SUV με γοητεία coupé και γεμάτο καινοτόμες ιδέες. Το GT X Experimental ενσαρκώνει τις αξίες και το όραμα της Opel και προαναγγέλλει  τη φιλοσοφία των μελλοντικών μοντέλων Opel. Η εταιρία είχε ήδη ανακοινώσει ότι σκόπευε να ενισχύει το προφίλ της κατά την παρουσίαση του στρατηγικού σχεδίου PACE! τον περασμένο Νοέμβριο. Το GT X Experimental είναι η πρώτη χειροπιαστή απόδειξη αυτής της διαδικασίας.

«Με το σχέδιό μας PACE!, έχουμε ήδη ένα πολύ σαφές όραμα για τη δημιουργία ενός επιτυχημένου μέλλοντος για την Opel. Η έμφαση σε μία ισχυρή ταυτότητα μάρκας που ορίζεται από τις αξίες μας – Γερμανικό, προσιτό, συναρπαστικό – διαδραματίζει αναπόσπαστο ρόλο στην επιστροφή μας στη βιωσιμότητα. Το Brand Concept δείχνει πώς αυτές οι αξίες θα λάβουν σάρκα και οστά στα μελλοντικά προϊόντα μας. Οι ομάδες σχεδίασης και μηχανολογίας το εφάρμοσαν στο Opel GT X Experimental, που προδίδει πώς εμείς στην Opel βλέπουμε τη μετακίνηση του μέλλοντος» δήλωσε ο Michael Lohscheller.

Η Opel αποφάσισε να ενσωματώσει το όραμά της για τα μελλοντικά της οχήματα σε ένα συμπαγές SUV μήκους μόλις 4.063 mm (μεταξόνιο: 2.625 mm, πλάτος: 1.830 mm, ύψος συμπεριλαμβανομένης κεραίας: 1.528 mm): Τα SUV είναι σήμερα τα πιο δημοφιλή οχήματα της αγοράς και η Opel επιθυμεί να τα κάνει ακόμα πιο ελκυστικά στο ευρύ κοινό. Αλλά για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, τα SUV πρέπει επίσης να γίνουν ακόμα πιο αποδοτικά. Γι’ αυτό, το Opel GT X Experimental βασίζεται σε μία ανάλαφρη αρχιτεκτονική, έχει μειωμένο αποτύπωμα και πατά σε τροχούς 17 ιντσών που οπτικά δείχνουν πολύ μεγαλύτεροι, για μέγιστη οδηγική άνεση και εντυπωσιακή εμφάνιση. Σύμφωνα με την υπόσχεση του σχεδίου PACE! να διατίθεται μία ηλεκτροκίνητη έκδοση για κάθε μοντέλο Opel μέχρι το 2024, το GT X Experimental είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο με ενέργεια από μία συμπαγή μπαταρία ιόντων λιθίου 50 kWh επόμενης γενιάς και επαγωγική φόρτιση. Το GT X Experimental δεν ‘υποκρίνεται’ ότι προσφέρει πλήρως αυτόνομη οδήγηση. Ωστόσο, διαθέτει λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3 – που σημαίνει ότι μπορεί να διαχειρίζεται όλα τα θέματα οδήγησης, αλλά ο οδηγός πρέπει να είναι έτοιμος να ανταποκριθεί εάν χρειαστεί παρέμβαση.

Γνήσια και τολμηρή: η μελλοντική σχεδίαση Opel

Το GT X Experimental προσφέρει πρωτοποριακή τεχνολογία με προηγμένη απλότητα. Ο Αντιπρόεδρος Σχεδίασης Mark Adams και η ομάδα του εξέλιξαν μία ολόκληρη σχεδιαστική φιλοσοφία, αναμιγνύοντας τη γνησιότητα με τη συναισθηματική τόλμη. Στο GT X Experimental, η κάθε λειτουργία και το κάθε στοιχείο του αυτοκινήτου έχουν αναθεωρηθεί με στόχο την επίτευξη μιας σχεδιαστικής γνησιότητας, αφαιρώντας όλα τα περιττά σχεδιαστικά στοιχεία,  κάτι που η ομάδα σχεδίασης ονομάζει ‘οπτική αποτοξίνωση’.

Οι σχεδιαστές της Opel μείωσαν επίσης στο ελάχιστο τους παραδοσιακούς ‘αρμούς’ στο αμάξωμα – που κρίθηκε απαραίτητο λόγω των διαφορετικών ανοιγμάτων όπως πόρτες και καπό. Ο πάνω αρμός όλων των θυρών είναι κρυμμένος από ένα κίτρινο ένθετο και αυτός στις πίσω θύρες συμπίπτει με το άνοιγμα  του χώρου αποσκευών. Καταργώντας συμβατικά στοιχεία όπως λαβές θυρών και εξωτερικούς καθρέπτες, το αμάξωμα γίνεται ένας λείος καμβάς που κρύβει  απρόσμενες λεπτομέρειες όπως μικρές κάμερες ενσωματωμένες στις κίτρινες γραμμές του καπό αντικαθιστώντας τους εξωτερικούς καθρέπτες.

Για την εξισορρόπηση αυτής της οπτικής αποτοξίνωσης, σπάνιες στιλιστικές λεπτομέρειες τονώνουν αισθητικά το GT X Experimental, όπως τα εγχαραγμένα τρίγωνα κατά μήκος του μαρσπιέ κάτω από την πίσω πόρτα στην πλευρά του οδηγού, ένα από αυτά περιέχει μία μικρή, εξαγωνική οθόνη LED που προβάλλει το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας. Οι τροχοί 17-ιντσών δείχνουν πολύ μεγαλύτεροι χάρη στα ανθεκτικά ελαστικά καλύμματα ζάντας για να αυξήσουν οπτικά το μέγεθος των μπλε σκούρων ελαστικών. Κίτρινες στιλιστικές γραμμές στη ζάντα απηχούν το κίτρινο στοιχείο του αμαξώματος και πλαισιώνουν το ηλεκτρονικό έμβλημα Blitz που μένει σταθερό καθώς οι τροχοί περιστρέφονται. Υπογραμμίζοντας τον SUV χαρακτήρα του, προστατευτικές ποδιές αγκαλιάζουν το κάτω μέρος του αμαξώματος και επιτείνουν την αίσθηση στιβαρότητας του GT X Experimental με μία πιο αυστηρή πινελιά.

Opel Compass και Opel Vizor προσδίδουν νέα οπτική ταυτότητα στα μελλοντικά Opel

Το GT X Experimental λανσάρει επίσης ένα νέο θέμα για το εμπρός και πίσω τμήμα των μελλοντικών μοντέλων. Το “Opel Compass” οργανώνει τα σχεδιαστικά στοιχεία κατά μήκος δύο ισχυρών αξόνων που διασταυρώνονται στο Blitz. Το θρυλικό έμβλημα της μάρκας βρίσκεται τώρα στο επίκεντρο περισσότερο από ποτέ. Σε μία πιο αυστηρή και αυθεντική εκτέλεση, η κεντρική πτυχή στο καπό αντιπροσωπεύει τον κάθετο άξονα, παρατεταμένο κάτω από το Blitz. Ο οριζόντιος άξονας συμβολίζεται από τα χαρακτηριστικά φώτα ημέρας σχήματος φτερού, ένα στοιχείο ταυτότητας κοινό σε όλα τα μελλοντικά Opel. Το πίσω τμήμα απηχεί το εμπρός και απεικονίζει τη γνησιότητα του Opel Compass, με το Blitz να δεσπόζει στην οριζόντια γραμμή των πίσω φώτων και την κάθετη γραμμή από την κεραία οροφής μέχρι την έντονη πτυχή στον προφυλακτήρα.

Ακολουθώντας το θέμα του Opel Compass και επιδιώκοντας να δημιουργήσουν μία πιο «καθαρή» σχεδίαση, οι σχεδιαστές της Opel δημιούργησαν επίσης ένα νέο πρόσωπο για την Opel που εκφράζει το πρωτοποριακό πνεύμα της εταιρίας: το “Opel Vizor”. Το Opel Vizor είναι μία ολοκληρωμένη μονάδα που πλαισιώνει όλα τα high-tech και τα στιλιστικά στοιχεία της μάρκας, όπως: το έμβλημα LED Blitz που δείχνει τη λειτουργική κατάσταση του αυτοκινήτου, ανάβοντας σε διαφορετικές αποχρώσεις, τους προβολείς LED matrix, τα φώτα ημέρας σχήματος φτερού και όλες τις κάμερες και τους αισθητήρες των συστημάτων υποστήριξης και λειτουργιών αυτόνομης οδήγησης κάτω από σκούρο Plexiglas. Η κομψή μονάδα εκτείνεται κάθετα στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου ακριβώς κάτω από το καπό. Το νέο Opel Vizor θα αποτελέσει κοινό σχεδιαστικό στοιχείο για όλα τα μοντέλα Opel τη δεκαετία του 2020.

Pure Panel: Οπτική και ψηφιακή αποτοξίνωση σε μία όαση χαλάρωσης

Το ευάερο εσωτερικό του Opel GT X Experimental διέπουν οι ίδιες σχεδιαστικές αρχές με κύριο χαρακτηριστικό την οπτική & ψηφιακή αποτοξίνωση. Πλαισιωμένη από το πανοραμικό παρμπρίζ/οροφή και τα ενιαία πλαϊνά παράθυρα, η καμπίνα κρύβει καινοτομίες πίσω από τη στιλπνή της εμφάνιση. Το στοιχείο που ξεχωρίζει είναι το ταμπλό οργάνων σε ένα κέλυφος που θυμίζει το Opel Vizor – το Opel “Pure Panel”. Μία ευρεία, ενιαία οθόνη υποδέχεται τον οδηγό, καταργώντας την πληθώρα οθονών, διακοπτών και χειριστηρίων που συνηθίζονται στα σημερινά οχήματα παραγωγής. Το Pure Panel επιτρέπει στους οδηγούς να έχουν πρόσβαση στις πιο σύγχρονες τεχνολογίες και να  λαμβάνουν τις απαραίτητες πληροφορίες, καταργώντας τα οπτικά στοιχεία που διασπούν την προσοχή τους. Η αυθεντικότητα της σχεδίασης φαίνεται και στην έξυπνη τοποθέτηση των αεραγωγών, που είναι διακριτικά τοποθετημένοι πίσω από τις οθόνες, αφήνοντας καθαρές τις επιφάνειες. Το Pure Panel δείχνει επίσης πώς η Opel αξιοποιεί την τεχνολογία προς όφελος των πελατών. Δύο οθόνες στα άκρα του εμπρός πάνελ προβάλλουν τις πλαϊνές όψεις που καταγράφουν οι δύο μικρές αναδυόμενες κάμερες. Η σχεδίαση του τιμονιού έχει απλουστευθεί, ενώ η κεντρική μονάδα του επαναλαμβάνει το σχήμα του Opel Vizor. Και όπως και τα αντίστοιχα εξαρτήματα στους τροχούς το LED Opel Blitz στο κέντρο του παραμένει σταθερό ανεξαρτήτως από τη θέση του τιμονιού.

Αυτή η καθαρή, high-tech προσέγγιση συνεχίζεται σε όλη την καμπίνα. Για παράδειγμα, τα τέσσερα καθίσματα μοιάζουν να αιωρούνται, ενώ αφαιρούμενα ηχεία τοποθετημένα κάτω από τα προσκέφαλα, προσφέρουν ηχητική απόλαυση και εκτός του αυτοκινήτου. Στιλιστικές λεπτομέρειες υπογραμμίζουν την αυθεντική σχεδίαση του εσωτερικού: το θέμα με τα περίτεχνα τρίγωνα επαναλαμβάνεται στις πλάτες των καθισμάτων και στα πεντάλ φρένου και γκαζιού.

Πρωτότυπα Opel προαναγγέλλουν το μέλλον της Opel πάνω από 50 χρόνια

Το όνομα του GT X Experimental υπενθυμίζει το καινοτόμο πρωτότυπο της Opel, το 1965 Experimental GT – ένα προσιτό coupé που ήταν επίσης το πρώτο concept car που παρήγαγε Ευρωπαίος κατασκευαστής. Η προσθήκη του X υπογραμμίζει το σχέδιο της Opel να εξελίξει περαιτέρω το αποτύπωμά της στην αγορά SUV: το 40% όλων των αυτοκινήτων Opel που θα πωλούνται το 2021 θα είναι SUV.

Όλες αυτές τις δεκαετίες, η Opel χρησιμοποιεί concept cars για να διαμορφώνει το μέλλον της. Τα περισσότερα πρωτότυπα ποτέ δεν στόχευαν στην παραγωγή, αλλά έδιναν τη δυνατότητα στη μάρκα να ορίζει τις τάσεις για τα προσεχή μοντέλα της. Από αυτή την άποψη, τα τρία τελευταία concept cars της Opel είναι καθαρά συνδεδεμένα με την εξέλιξη της μάρκας. Το 2013 Monza concept έδειχνε την προσπάθεια της Opel να αυξήσει την απόδοση (διάταξη χώρων, κινητήρας, βάρος) κάτι που αποτυπωνόταν σε μία κομψή σχεδίαση. Το 2016 GT Concept προήγαγε την απόδοση στο επόμενο επίπεδο, με μία σχεδίαση γύρω από τις έννοιες της εύκολης πρόσβασης, της απλότητας και της αυθεντικότητας. Η ιδέα εξελίσσεται περαιτέρω στο GT X Experimental και η φιλοσοφία του που βασίζεται στις  αξίες της μάρκας – Γερμανικό, προσιτό, συναρπαστικό – εκφράζεται με μία «καθαρή» και τολμηρή σχεδίαση.  

Facebook Comments