Εκπλήσσει ευχάριστα το Ignis, ένα μίνι “crossover” εξαιρετικά προσαρμοσμένο στις ελληνικές συνθήκες, γεροδεμένο, με χώρους για 4, πολύ πλούσια εξοπλισμένο, πολύ οικονομικό, με καλή οδική συμπεριφορά και ποιότητα κύλισης.

Ο συνδυασμός του 1.2 DUALJET με το κιβώτιο AGS (AutoGearShift) είναι αυτός που μας απασχολεί εδώ. Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα ημιαυτόματο κιβώτιο, ένα κλασικό χειροκίνητο 5 σχέσεων με αυτοματοποιημένο μηχανισμό αλλαγής. Βέβαια, το αποτέλεσμα για τον οδηγό παραμένει ουσιαστικά το ίδιο, μιας και το κιβώτιο εκτελεί αυτόματα τις λειτουργίες του συμπλέκτη και της αλλαγής σχέσεων, ενώ αν ο οδηγός το θελήσει μπορεί να αλλάζει ο ίδιος ταχύτητες μέσω του λεβιέ: σπρώχνοντας προς τα εμπρός και κατέβασμα και προς τα πίσω για ανέβασμα σχέσης. Σαν ένα κλασικό αυτόματο κιβώτιο δηλαδή

Στην πράξη, το AGS προσφέρει ευκολία οδήγησης χωρίς να επιβαρύνει την κατανάλωση καυσίμου που αποτελεί ένα από τα μεγάλα ατού του Ignis και στην περίπτωσή μας κυμάνθηκε κατά μέσο όρο στα 6 lt/100 km (Suzuki: 4,6 lt/100 km). Πραγματοποιεί τις αλλαγές σχέσεων ιδιαίτερα ομαλά και αρκετά σβέλτα και κατεβάζει ταχύτατα σχέση στο σανίδωμα του γκαζιού (kickdown) όταν θες να προσπεράσεις. Βέβαια, όπως συμβαίνει σε όλα τα κιβώτια του είδους, πρέπει να σταματήσεις εντελώς για να κουμπώσει την όπισθεν, ενώ σε κάποιες λίγες περιπτώσεις παραμένει στιγμιαία αναποφάσιστο για το αν πρέπει να διατηρήσει ή να αλλάξει σχέση, π.χ. όταν πλησιάζεις σε μια διασταύρωση κόβοντας ταχύτητα αλλά είσαι έτοιμος να επιταχύνεις ξανά άμεσα. Μόλις εξοικειωθείς όμως με τη λειτουργία του, μαθαίνεις να το ελέγχεις εύκολα με το γκάζι, πατώντας το π.χ. πιο αποφασιστικά όταν θες να ξεκινήσεις γρήγορα. Άλλωστε, το κολακεύουν το χαμηλό βάρος του Ignis και ο σπιρτόζος κινητήρας.

Κατά τα λοιπά, με το Ignis είσαι ο βασιλιάς της πόλης χάρη στην ευελιξία του (μήκος 3,7 m), την ψηλή θέση οδήγησης που σου χαρίζει καλή ορατότητα εμπρός και την μεγάλη απόσταση από το έδαφος (180 mm) που σου επιτρέπει να περνάς από λακκούβες, ανωμαλίες, σαμαράκια χωρίς να κόβεις αισθητά ταχύτητα. Το τιμόνι κόβει αρκετά και η ανάρτηση(γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) ελέγχει αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος και προσφέρει ικανοποιητική άνεση

Στο ανοιχτό δρόμο, μόλις ξεπεράσεις τη μέτρια αίσθηση του τιμονιού και τις κλίσεις του αμαξώματος ανακαλύπτεις πως το Ignis είναι ασφαλέστατο. Άλλωστε, αν το παρακάνεις, το σύστημα ευστάθειας επεμβαίνει για να επαναφέρει την τάξη. Χάρη στο μεγάλο ύψος από το έδαφος, μπορείς να κινηθείς και σε βατούς χωματόδρομους ή ακόμη και σε πιο κακοτράχαλες διαδρομές, αν και τα ασφάλτινα ελαστικά και η έλλειψη ρεζέρβας απαιτούν προσοχή.

Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των 1.242 κυβικών εντυπωσιάζει με την απόδοσή του. Έχει ισχύ 90 ίππων και ροπή 120 Nm, είναι ελαστικός από χαμηλά, ραφιναρισμένος σε λειτουργία και εκμεταλλεύεται στο έπακρο το χαμηλό βάρος (865 kg) για να επιταχύνει το Ignis με απίστευτα σβέλτο ρυθμό! Η Suzuki, μετριόφρων ως συνήθως στα νούμερα επιδόσεων, δίνει επίσημο χρόνο 12,2 sec για το 0-100 km/h, ωστόσο εκτίμησή μας είναι πως το 1.200άρι Ignis ολοκληρώνει τη διαδικασία τουλάχιστον 2 sec ταχύτερα!

Παρότι μικρό, δυνατό του σημείο είναι οι μεγάλοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές. Τέσσερις ενήλικες με ύψος έως και 1,80 m περίπου θα επιβιβαστούν πανεύκολα χάρη στις πόρτες που ανοίγουν διάπλατα και θα βολευτούν με άνεση, ενώ αν υπάρχει ανάγκη για επιπλέον χώρο στα γόνατα υπάρχει και το συρόμενο πίσω κάθισμα. Ρυθμιζόμενη είναι και η κλίση της πλάτης, ενώ το πορτμπαγκάζ των 267 λίτρων με το εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα του, ολοκληρώνει την εξαιρετική εικόνα ευρυχωρίας. Βολική είναι και η θέση οδήγησης. Κάθεσαι ψηλά και απολαμβάνεις τον ευχάριστο διάκοσμο, τη σωστή εργονομία και την καλή ορατότητα, με εξαίρεση πίσω δεξιά όπου η φαρδιά κολώνα κλέβει λίγο από το οπτικό σου πεδίο. Στα συν οι αρκετές θήκες για αντικείμενα και η εύχρηστη οθόνη αφής στο ταμπλό που φροντίζει για συνδεσιμότητα και ψυχαγωγία.

Η τιμή του Ignis 1.2 AGS ξεπερνά ελαφρώς τα 13.500 ευρώ, που κρίνονται πολύ λογικά για ένα μικρό SUV με αυτόματο κιβώτιο, ξεχωριστό στυλ και το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού GL+ που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 6 αερόσακους, air-condition, ζάντες αλουμινίου 16, οθόνη αφής με κάμερα οπισθοπορείας, συρόμενο πίσω κάθισμα και θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα. Κορυφαία είναι η έκδοση GLX στα 15.330 ευρώ με επιπλέον αυτόματο κλιματισμό, σύστημα πλοήγησης, cruise control και τεχνολογίες υποβοήθησης της οδήγησης όπως αυτόματο φρενάρισμα Dual Camera Brake Support με αναγνώριση πεζών, προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και προειδοποίησης εκτροπής αυτοκινήτου.

Facebook Comments