'

Δοκιμή Hyundai i10 1.0lt 66ps

Σάλτας Νίκος

Δοκιμή Hyundai i10 1.0lt  66ps, ειδήσεις από την ελλάδα, ειδησεις τωρα ελλαδα, τα τελευταια νεα τωρα, τηλεοραση, live tv, live streaming, web tv

Το Hyundai i10 εμφανίστηκε πρώτη φορά το 2007 όταν και αντικατέστησε το γνωστό σε όλους μας Το i10 είναι το best - seller μοντέλο της HyundaiHyundai Atos. Από την αρχή της «καριέρας» του με όπλα την αξιοπιστία, τους μεγάλους χώρους για την κατηγορία, την καλή οδηγική συμπεριφορά και το μικρό κόστος κτήσης, αποτελεί best-seller για την Hyundai. 

Από το 2007 όμως έχουν αλλάξει αρκετά. Το 2014 λανσαρίστηκε η δεύτερη του γενιά. Το i10 μεγάλωσε τόσο σε μήκος όσο και σε πλάτος, με αποτέλεσμα ακόμη μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες. Έγινε θα λέγαμε περισσότερο…αυτοκίνητο.  Πριν λίγους μήνες δέχτηκε ένα μικρό facelift με λίγες αισθητικές τροποποιήσεις και νέα επίπεδα εξοπλισμού.

Στη διάθεση μας είχαμε το i10 στην έκδοση Style Navi με τον 1.000άρη κινητήρα που αποδίδει 66 ίππους. Με μια πρώτη ματιά οι αλλαγές εστιάζονται στην νέα καλαίσθητη τραπεζοειδή μάσκα που ενσωματώνει δύο στρογγυλά LED ημέρας και τον νέο πίσω προφυλακτήρα με το άβαφο πλαίσιο πάνω στο οποίο βρίσκονται τα φώτα ομίχλης. 

Σαν σύνολο, η σχεδίαση είναι μοντέρνα και αντικατοπτρίζει την «ευρωπαϊκή» πορεία που έχει ακολουθήσει τα τελευταία χρόνια η Hyundai

Οι θετικές εντυπώσεις συνεχίστηκαν και αφού περάσαμε στο εσωτερικό του i10. Αν και λιτό δίνει μια σύγχρονη και νεανική εικόνα ενώ το μάτι αμέσως πέφτει στην LCD οθόνη 7 ιντσών που ενσωματώνει 
ορες λειτουργίες όπως Apple Carplay και χάρτες πλοήγησης της TomTom. Τα πλαστικά αν και σκληρά δείχνουν ποιοτικά με πολύ καλή συναρμογή.  Έχει άφθονες θήκες για μικροαντικείμενα που θα διευκολύνουν πολύ τον οδηγό του σε καθημερινή χρήση. Στο πίσω κάθισμα μπορούν να φιλοξενηθούν 3 ενήλικες ενώ και ο χώρος αποσκευών των 252 λίτρων κάνει και για τις σακούλες του... Super Market αλλά και για μια βαλίτσα με τα πράγματα που θα σας χρειαστούν για ένα Σαββατοκύριακο.

Στην πόλη το μικρό της Hyundai αισθάνεται πραγματικά στο στοιχείο του. Μαζεμένες διαστάσεις που το κάνουν να χωράει παντού, γρήγορο και ελαφρύ τιμόνι που κόβει και διευκολύνει τους ελιγμούς και πολύ καλή ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση είναι μερικά από τα προτερήματα του. 

Ο τρικύλινδρος κινητήρας μπορεί να μη βάζει φωτιά στην άσφαλτο όμως είναι ήσυχος και πολιτισμένος, κινεί άνετα το αμάξωμα των 933 κιλών ενώ δεν έχει και μεγάλες απαιτήσεις σε καύσιμο καταναλώνοντας περίπου 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα μέσα στην πόλη και 5-5,5 εκτός. Tο 3κύλινδρο κινητήριο σύνολο, σας βγάζει ασπροπρόσωπους σε όλες τις βασικές απαιτήσεις εντός αστικού τοπίου. Ο 1000άρης MPi είναι πολιτισμένος σε λειτουργία, ήσυχος και συνεργάζεται άριστα με το 5άρι μηχανικό κιβώτιο, που έχει σωστή κλιμάκωση. Σε φυσιολογικές μετακινήσεις η κατανάλωση κινείται γύρω στα 5.5 lt/100 km. Αν βέβαια πιέσετε και του βάλετε δύσκολα, όπως συμβαίνει άλλωστε λίγο-πολύ με όλα τα μοντέλα της κατηγορίας αυτής, τα σχετικά νούμερα ανεβαίνουν.

 Το i10 σίγουρα σχεδόν θα διέπρεπε στις μετακινήσεις εντός πόλης. Αυτό που δεν γνωρίζαμε ήταν, πως θα συμπεριφερόταν το μικρό Hyundai με τον 1000άρη  Μπορεί να μην του φαίνεται αλλά κάνει και αυτό τα ταξιδιάκια του...κινητήρα σε ένα ταξίδι εκτός αστικού ιστού. Για να το διαπιστώσουμε αποφασίσαμε να πάμε μέχρι την παλαιά Επίδαυρο, διαδρομή που συνδυάζει χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό δίκτυο.

Κάνοντας τα πρώτα χιλιόμετρα στην εθνική μας εντυπωσίασε η ησυχία που επικρατεί στην καμπίνα ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, με ελάχιστους αεροδυναμικούς θορύβους που προέρχονται κυρίως από τους εξωτερικούς καθρέφτες. Είναι πολύ σταθερό και σε κάνει να αισθάνεσαι ότι βρίσκεσαι σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας.  Μοναδική παραφωνία το τιμόνι, που ενώ στην πόλη μας άρεσε, εδώ θα το θέλαμε λίγο πιο βαρύ με λιγότερη υποβοήθηση. Σίγουρα δεν εντυπωσιάζει με τις ρεπρίζ του (66 άλογα είναι αυτά…) όμως είναι παροιμιώδης ο τρόπος που ταξιδεύει για το μέγεθος του.

Πολύ καλά ήταν και τα φρένα (δισκόφρενα μπρος-πίσω) τόσο σε αίσθηση όσο και σε απόδοση χωρίς να εμφανίζουν σημάδια κόπωσης ακόμα και σε γρήγορα κατηφορικά κομμάτια. Ναι, μας παίδεψε λίγο στην προσπέραση όπου χρειάζεται αρκετή πίεση και….να μην είναι ανηφόρα, όμως ο 1000αρης αποδίδει σίγουρα καλύτερα από αυτό που περιμένεις όταν ακούς την ιπποδύναμη του.

Αναμφίβολα το «μικρό» της Hyundai μας άφησε θετικές εντυπώσεις και εκτός πόλης όπου καταπίνει τα χιλιόμετρα με ευκολία παρέχοντας άνεση και αίσθημα ασφάλειας στους επιβάτες του. Σημασία δεν έχουν οι επιδόσεις, αρκούν μία καλή παρέα και ένας προορισμός και το Hyundai i10 γίνεται ο καλύτερος συνοδοιπόρος σου για το Σαββατοκύριακο.

Όσο για τους χώρους, εδώ είναι που το i10 παίζει μπάλα δυναμικά, αφού μπορεί να φιλοξενήσει πέντε ενήλικες φυσιολογικούς μεγέθους ενώ και ο χώρος αποσκευών, που ορίζεται στα 252 lt, τοποθετείται στην κορυφή της κατηγορίας (φτάνει τα 1046 με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα).

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας (cc): 998 cc
Ισχύς (PS/rpm): 66/5.500
Ροπή (kgm/rpm): 9.7/3.500
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 14.7 sec
Τελική ταχύτητα: 156 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4.7 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 108 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 101.92 ευρώ
Βάρος: 933 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 3.665/1.660/1.500 mm
Χώρος αποσκευών: 252 lt
Τιμή: από 9.990€