Tο προσθιοκίνητο Duster με τον κινητήρα ντίζελ είναι ο ορισμός του “value for money” με την σύγχρονη έννοια του όρου. Όχι δηλαδή ένα φτηνό αυτοκίνητο που κάνει εκπτώσεις στην ασφάλεια και την άνεση για να εξασφαλίσει την χαμηλή τιμή του. Αλλά ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, που μπορεί να μην πρωτοπορεί τεχνολογικά, αλλά είναι ασφαλές, ευκολοδήγητο, λειτουργικό και άνετο (και πολύ οικονομικό σ αυτήν την έκδοση ντίζελ), συγκρατώντας την τιμή του με λιγότερο ακριβές λύσεις σε θέματα πολυτέλειας, σχεδιαστικής «πολυπλοκότητας» (π.χ. πιο λιτό ταμπλό) και διαφόρων αξεσουάρ που δεν είναι πρώτης ανάγκης. Αυτή η ισορροπία άλλωστε ανάμεσα στη λειτουργικότητα και τη χαμηλή τιμή είναι που επέτρεψε την μεγάλη εμπορική επιτυχία της Dacia στην ευρωπαϊκή αγορά

Έτσι, παρ όλο που το τετρακίνητο Duster έχει ήδη εξαιρετικά ενδιαφέρουσα τιμή, υπάρχει και προσθιοκίνητη έκδοσή του που είναι ακόμα φθηνότερη προσφέροντας εξαιρετικό “value for money”, για όσους δεν ενδιαφέρονται για τετρακίνηση. Θα θυμίσουμε ότι η νέα γενιά του μοντέλου είναι βασισμένη σε μια εξελιγμένη έκδοση του ίδιου «πλαισίου» στο οποίο βασιζόταν και το προηγούμενο, αλλά είναι ένα νέο αυτοκίνητο, με εντελώς νέο -και πιο σύγχρονο- αμάξωμα, μήκους 4,34 μ.

Εσωτερικό

Όπως συμβαίνει με όλα τα μικρομεσαία αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου, λόγω του αυξημένου ύψους τους, το Duster προσφέρει απολύτως αποδεκτούς χώρους για 4 ενήλικες (σε αναβαθμισμένα καθίσματα, που είναι πιο άνετα από αυτά του προηγούμενου μοντέλου) και ανταποκρίνεται πολύ καλά στο ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου. Απολύτως ικανοποιητική με τα δεδομένα της κατηγορίας είναι και η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών, που φτάνει τα 445 λίτρα.

Οι θέσεις για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι επαρκείς και ποιότητα κατασκευής απολύτως αποδεκτή. Το αυτοκίνητο μπορεί να είναι απλό (αυτή άλλωστε είναι και η φιλοσοφία του), αλλά δεν είναι σε καμία περίπτωση «φτηνιάρικο». Στην πιο πλούσια έκδοση μάλιστα είναι και εντυπωσιακά καλά εξοπλισμένο, με πολλά νέα συστήματα που δεν ήταν διαθέσιμο στο προηγούμενο μοντέλο. Η θέσηοδήγησης είναι αρκετά καλή, απλώς η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί ορισμένοι να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που του βολεύει.


Η τιμή του αυτοκινήτου στην προσθιοκίνητη έκδοση ντίζελ είναι πραγματικά εξαιρετικά δελεαστική, ξεκινώντας από 15.080 ευρώ, χρήματα που συνήθως δίνει κανείς για αυτοκίνητα μικρότερης κατηγορίας. Αυτή η τιμή συνδυάζεται με ένα επίπεδο εξοπλισμού χωρίς ουσιαστικές ελλείψεις, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, προβολείς ομίχλης, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, ράγες οροφής και ρεζέρβα κανονικού μεγέθους. Επιπλέον το μοντέλο διατίθεται με 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και 3 χρόνια οδική βοήθεια.

Κινητήρας

Την πετρελαιοκίνητη έκδοση του Duster κινεί ο ντίζελ… «πασπαρτού» 1.5 του γκρουπ Renault με τους 110 ίππους, που έχει χρησιμοποιηθεί σε ένα σωρό μοντέλα από όλες τις μάρκες του, αλλά ακόμα και από τη Mercedes, δείγμα του πόσο καλός είναι. Θα επαναλάβουμε, λοιπόν, για μια ακόμα φορά ότι πρόκειται για έναν από τους καλύτερους «μικρομεσαίους» ντίζελ της αγοράς, ελαστικό, δυνατό αλλά και αρκετά εύστροφο, με επαρκή δύναμη για να κινήσει αξιοπρεπώς και με ασφάλεια το αυτοκίνητο (η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,8). Ας μη ξεχνάμε ότι ο ίδιος κινητήρας κινεί (επίσης πολύ άνετα) και το μεγαλύτερο Renault Kadjar, οπότε αναμενόμενη ήταν η επάρκειά του και για το Duster. Η συνεργασία του με το ικανοποιητικό εξάρι κιβώτιο είναι πολύ καλή. Όπως και στα άλλα αυτοκίνητα όπου χρησιμοποιείται, έτσι κι εδώ ο κινητήρας έχει πολύ χαμηλή κατανάλωση, ακόμα και στην πόλη, όπου μπορεί να συγκρατηθεί εύκολα κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ.!

Οδηγώντας

Με δεδομένο ότι μιλάμε για την θυγατρική μιας γαλλικής εταιρείας, μας φαίνεται απολύτως φυσιολογική η σημαντική βελτίωση που έχει γίνει στην άνεση που προσφέρουν οι αναρτήσεις (πολύ καλή με τα δεδομένα της κατηγορίας των μικρομεσαίων SUV) με ταυτόχρονη βελτίωση στην συμπεριφορά του αυτοκινήτου στην άσφαλτο, που είναι απολύτως προβλέψιμη και ασφαλής. Οι κλίσεις του υπερυψωμένου αμαξώματος είναι ελαφρά αυξημένες στις στροφές σε σχέση π.χ. με ένα σεντάν ή χάτσμπακ λόγω και των μαλακών αναρτήσεων, χωρίς όμως να επηρεάζεται η τροχιά του αυτοκινήτου.

Πολύ ικανοποιητικό για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου είναι και το τιμόνι, που είναι σημαντικά βελτιωμένο σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, ελαφρύ μεν όπως είναι επιθυμητό στην εκτός δρόμου κίνηση για τις τετρακίνητες εκδόσεις του αυτοκινήτου, αλλά πιο ακριβές και πιο γρήγορο από πριν. Επαρκή είναι επίσης και τα φρένα, δεν μας προβλημάτισαν. Συνολικά το αυτοκίνητο εμπνέει εμπιστοσύνη και προσφέρει ξεκούραστες μετακινήσεις, χάρη στις βελτιώσεις που έχουν γίνει στο νέο μοντέλο στις αναρτήσεις, τα καθίσματα και την ηχομόνωση.

Facebook Comments