Η Aprilia RSV4 είναι πάντα σημείο αναφοράς σε ό,τι αφορά τις σπορ προδιαγραφές και τις επιδόσεις. Είναι το καλύτερο παράδειγμα του τί μπορείς να πετύχεις, αξιοποιώντας την πολύτιμη εμπειρία ενός κυρίαρχου αγωνιστικού τμήματος όπως είναι αυτό της Aprilia, το οποίο στη σύντομη ιστορία του έχει κατακτήσει 54 παγκόσμιους τίτλους, τους επτά από αυτούς στο παγκόσμιο πρωτάθλημα SBK. Εμπειρία που αποκτήθηκε στις πίστες και μεταφέρθηκε ατόφια σε μια μοτοσυκλέτα παραγωγής, για να προσφέρει στον αναβάτη της, την ίδια συναρπαστική αίσθηση που προσφέρουν οι αγωνιστικές μοτοσυκλέτες που προετοιμάζονται από την Aprilia Racing.

Ασύγκριτη σε σχεδιασμό και εφαρμοσμένη τεχνολογία, η RSV4 διαθέτει έναν κινητήρα 65° Vπου πρώτη φορά τοποθετήθηκε σε εργοστασιακή supersport μοτοσυκλέτα παραγωγής. Διαθέτει, επίσης, ένα πλαίσιο απόγονο μιας δυναστείας που έχει κατακτήσει 18 τίτλους και 143 αγώνες Grand Prix στην κατηγορία 250 GP, ενώ είναι εφοδιασμένη με τα πιο σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα για τη διαχείριση του κινητήρα και τη δυναμική απόδοση της μοτοσυκλέτας. Προηγμένη τεχνολογία από την Aprilia, τον πρώτο κατασκευαστή μοτοσυκλετών που υιοθέτησε το πολλαπλών χαρτών σύστημα διαχείρισης γκαζιού RideByWire στον βασικό εξοπλισμό, αλλά κυρίως το πρώτο εργοστάσιο που έχει πατεντάρει το σύστημα δυναμικού ελέγχου APRC (dynamic control system), με τα αποκλειστικά χαρακτηριστικά αυτό-βαθμονόμησης και ελέγχου σούζας, με στόχο τη μέγιστη αποδοτικότητα και τις κορυφαίες επιδόσεις.

Aprilia RSV4 1100 Factory

Το project RSV4 πάντα είχε έναν βασικό στόχο: να είναι η απολύτως καλύτερη, ταχύτερη και πιο ασυμβίβαστη superbike, αυτή που θα βρίσκεται πιο κοντά στις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες της Aprilia, σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις και την αποδοτικότητα. Μια premium μοτοσυκλέτα στην κορυφή της κατηγορίας της, που απευθύνεται στους πλέον απαιτητικούς πελάτες που θέλουν να συνδυάσουν κορυφαίες επιδόσεις με προηγμένη τεχνολογία. Και τα δύο χαρακτηριστικά παρέχονται απλόχερα και οφείλονται εν μέρει στη χρήση κορυφαίων υλικών, όπως είναι το αλουμίνιο, το τιτάνιο και το ανθρακόνημα.

Η Aprilia RSV4 1100 Factory, το νεότερο μοντέλο αυτής της επαναστατικής σειράς παρέχει εκπληκτικές επιδόσεις που συνδυάζονται με πλαίσιο και αναρτήσεις αγωνιστικών προδιαγραφών και με ένα πακέτο ηλεκτρονικού ελέγχου που ενισχύει ακόμα περισσότερο τις δυνατότητες της μοτοσυκλέτας.

Εστιασμένο στην αποκλειστικότητα αυτού του μοντέλου, το Κέντρο Στυλ της Aprilia εργάστηκε σκληρά για να κάνει την RSV4 1100 Factory μοναδική και ασυναγώνιστη ακόμη και στα χρώματα, δίνοντας μεγάλη προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια.  Οι χρωματικοί συνδυασμοί έχουν ως στόχο τη βελτιστοποίηση της αποκλειστικότητας των προηγμένων υλικών όπως είναι το ανθρακόνημα (στο μπροστινό φτερό, τα πλαϊνά καπάκια, το προστατευτικό του τελικού της εξάτμισης και τα αεροδυναμικά βοηθήματα). Παρέχουν αρμονική αντίθεση με το φινίρισμα τιτανίου του τελικού της Akrapovic, που καλύπτει τις περιβαλλοντικές προδιαγραφές, και τους αλουμινένιους τροχούς ίδιου χρώματος. Για τα γραφικά επιλέχτηκε ένα ελκυστικό κατάμαυρο ματ στυλ, το οποίο βελτιώνει την ήδη πανέμορφη εμφάνιση του δύο δοκών αλουμινένιου πλαισίου και του ψαλιδιού. Με δεδομένες τις εκπληκτικές επιδόσεις της RSV4 1100 Factory, η Aprilia παρουσιάζει για πρώτη φορά αεροδυναμικά βοηθήματα στο φέρινγκ μιας μοτοσυκλέτας παραγωγής, χάρη  στην εξέλιξη που έγινε από την Aprilia Racing στο πρωτότυπο RS-GP, από όπου προέρχονται. Το σχήμα τους σχεδιάστηκε σε αεροδυναμική σήραγγα και η κλίση που επελέγη, εκμεταλλεύεται το υψηλότερο κάθετο φορτίο του αέρα που περνά από τους αγωγούς και επιτρέπει στα βοηθήματα να αυξάνουν τη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες. Συμβάλλουν στη μείωση της τάσης για ανύψωση του μπροστινού τροχού κατά την έξοδο από στροφή και ταυτόχρονα αυξάνουν τη σταθερότητα σε συνθήκες δυνατού φρεναρίσματος.

Κορυφαίες επιδόσεις από τον κινητήρα Aprilia 1100 V4

Με την παρουσίαση της RSV4 1100 Factory, η Aprilia κάνει πραγματικότητα τις κορυφαίες επιδόσεις που αναζητά ο αναβάτης και τις συνδυάζει με τον μοναδικό χαρακτήρα και τον ασύγκριτο ήχο του κινητήρα V4 από το Νοάλε. Δεν υπάρχει άλλος κινητήρας αυτού του τύπου που να διαθέτει νικηφόρα ιστορία 10 χρόνων. Είναι μια πλατφόρμα που ικανοποιεί τις απαιτήσεις των απαιτητικών αγωνιζόμενων και αποτελεί μια εξαιρετική βάση για τη δημιουργία μια πλήρως αγωνιστικής μοτοσυκλέτας. Αφού έφτασε το ορόσημο των 201 CV για μοτοσυκλέτα παραγωγής το 2017, ο V4 της Aprilia φτάνει σε ένα νέο σταυροδρόμι εξέλιξης, με κυβισμό που ανεβαίνει στα 1078 κ.εκ. Η απόφαση γι’ αυτή την αλλαγή είχε ως βάση τα σχόλια των ειδικών και του κοινού, από την εμπειρία τους με αυτό τον κινητήρα στην Tuono V4, τη sport naked έκδοση της RSV4 που ανέβηκε από τα 1000 στα 1100 κ.εκ. το 2015.

Ο κυβισμός του κινητήρα της RSV4 1100 Factory επετεύχθη μέσω νέων εμβόλων με διάμετρο που ανέβηκε από τα 78 στα 81 χιλιοστά. Η διαδρομή των 52.3 χιλιοστών παρέμεινε ίδια με του κινητήρα 1000 V4 που συνεχίζει να διαθέτει η RSV4 RR. Η σχέση συμπίεσης 13.6:1 επίσης παραμένει ίδια. Για να βελτιωθεί η λίπανση που παρέχει το υγρό κάρτερ, τοποθετήθηκε νέα αντλία λαδιού με μεγαλύτερη ροή. Η θερμοκρασία των εμβόλων μειώθηκε χάρη στη χρήση διπλού ψεκαστήρα λαδιού. Το σύστημα χρονισμού παρέχει βελτιωμένο χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής, ενώ η μετάδοση έχει μακρύτερη σχέση για την 5η και την 6η σχέση. Το σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού  πλέον, χρησιμοποιεί μηχανισμό υποστήριξης της πεταλούδας γκαζιού με πιο αεροδυναμικό προφίλ και βελτιώνει την ρευστοδυναμική διαπερατότητα. Η μονάδα διαχείρισης 7SM της Magneti Marelli διαθέτει νέα ειδική χαρτογράφηση με περιοριστή στροφών στις 13.600 σ.α.λ. Παρέχει μέγιστη ισχύ 217 CV στις 13,200 σ.α.λ., που θέτει νέα δεδομένα στην κατηγορία. Και η μέγιστη ροπή όμως επωφελείται από αυτές τις αλλαγές, ανεβαίνοντας σε όλο το φάσμα των στροφών κατά 10% περισσότερο από τον κινητήρα 1000 κ.εκ. Πλέον αγγίζει τα 122 Nm στις 11,000 σ.α.λ. Αυτή η πολύ σημαντική αύξηση κάνει την RSV4 1100 Factory όχι μόνο πιο αποδοτική σε επιτάχυνση ακόμη και από τις πολύ χαμηλές στροφές, αλλά και απολαυστική στην οδήγηση εκτός πίστας. Τελευταία στη λίστα προδιαγραφών, αλλά εξίσου σημαντική είναι η εξάτμιση που δέχτηκε βελτιώσεις στην πολλαπλή, αλλά και στο τελικό της Akrapovic, το οποίο είναι πλήρως συμβατό με όλες τις προδιαγραφές και είναι κατασκευασμένο από τιτάνιο. Η εξάτμιση είναι σημαντικά ελαφρύτερη από εκείνη του προηγούμενου μοντέλου. Λόγω των αναβαθμισμένων επιδόσεων, στη νέα Aprilia RSV4 1100 Factory έγιναν νέες ρυθμίσεις στο πακέτο ηλεκτρονικού ελέγχου APRC.

Aprilia RSVRR

Aprilia RSVRR αντιπροσωπεύει μια κορυφαία τεχνική πλατφόρμα που παρέχει στον αναβάτη επιδόσεις και συμπεριφορά “race replica”. Για τους απαιτητικούς αναβάτες, η Aprilia προτείνει ως αξεσουάρ ένα αγωνιστικό Track kit. Είναι ένα πακέτο ειδικών εξαρτημάτων που λειτουργούν σε συνεργασία για να βελτιώσουν πολλές πτυχές της RSVRR, όπως είναι το βάρος, το κράτημα, η αεροδυναμική και φυσικά η εμφάνιση. Το μοντέλο RSV4 RR του 2019 δεν έχει τεχνικές αλλαγές από το προηγούμενο μοντέλο.

Ασύγκριτος χαρακτήρας και επιδόσεις από τον κινητήρα 1 λίτρου Aprilia V4

Τα κύρια και απολύτως μοναδικά χαρακτηριστικά αυτού του έργου τέχνης 999,6 κ.εκ. ιταλικής τεχνολογίας, αυτά που οδήγησαν στη δημιουργία των καλύτερων superbike όλων των εποχών, είναι τα ίδια που ισχύουν και για τον κινητήρα 1078 κ.εκ. της έκδοσης Factory. Πρόκειται για την πρώτη ολοκληρωμένη μοτοσυκλέτα παραγωγής με τον υψηλών επιδόσεων και στενού προφίλ κινητήρα V4, τον πιο επαναστατικό και πανίσχυρο κινητήρα που έχει κατασκευάσει ποτέ η Aprilia. Είναι ένας ασυναγώνιστος  κινητήρας λόγω της πληθώρας ηλεκτρονικών συστημάτων,  των εξαιρετικά μικρών διαστάσεων και του χαμηλού βάρους, στο οποίο συμβάλλουν τα εξωτερικά τμήματα και τα καπάκια του κάρτερ και των κεφαλών από μαγνήσιο.  Η στενή αρχιτεκτονική  V έκανε δυνατή τη δημιουργία ενός κινητήρα με εξαιρετικά μικρό μήκος που συμβάλλει στη συγκέντρωση των βαρών στο κέντρο και στην κατασκευή ενός πολύ υψηλών προδιαγραφών πλαισίου. Το σύστημα χρονισμού χρησιμοποιεί μια πολύ ιδιαίτερη κινηματική. Η καδένα χρονισμού κινητοποιεί μόνο τον εκκεντροφόρο εισαγωγής, ο οποίος με τη σειρά του, κινεί τον εκκεντροφόρο εξαγωγής μέσω ενός γραναζιού.  Αυτή η ιδιαιτερότητα επέτρεψε την τοποθέτηση κεφαλών εξαιρετικά μικρών διαστάσεων προς όφελος της σχεδίασης του πλαισίου, που για την RSV4, είναι ίδιων μικρών διαστάσεων με μια μοτοσυκλέτα Grand Prix. Ο στροφαλοθάλαμος είναι μονοκόμματος με ενσωματωμένα χιτώνια κυλίνδρων από αλουμίνιο και εξασφαλίζει μέγιστη ανθεκτικότητα και κορυφαία απόδοση. Ο κινητήρας χρησιμοποιεί αντικραδασμικό άξονα για τη μείωση των κραδασμών.

Η ισχύς και η ροπή φτάνουν τα 201 CV στις 13.000 σ.α.λ. και τα 115 Nm στις 10.500 σ.α.λ. αντίστοιχα. Ιδιαίτερα σημαντικές τιμές που συνδυάζονται με τον μοναδικό αυθεντικό ήχο που παρέχουν διαχρονικά οι κινητήρες Aprilia V4. Όπως ισχύει και για τον κινητήρα 1100 κ.εκ. V4 της έκδοσης Factory, η RR 1000 κ.εκ. διαθέτει πολύ χαμηλού βάρους έμβολα με τμήματα που μειώνουν το φαινόμενο blow-by και παρέχουν έναν τέλειο συνδυασμό υψηλών επιδόσεων και αξιοπιστίας. Οι κεφαλές των μπιελών έχουν δεχτεί επεξεργασία λείανσης που συμβάλλει στη μείωση της τριβής. Τα ελατήρια επιστροφής των βαλβίδων εξασφαλίζουν ανθεκτικότητα στη σκληρή χρήση και οι βαλβίδες έχουν βελτιωμένο χρονισμό. Το κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτει ένα αισθητήρα γραμμικής λειτουργίας που εξασφαλίζει τέλειες αλλαγές σχέσεων. Η εξάτμιση της RSV4 RR διαθέτει τελικό με διπλό αισθητήρα  lambda και ενσωματωμένη βαλβίδα εξάτμισης.

Facebook Comments