Υπόθεση λίγων εβδομάδων είναι η πλήρης ανάπτυξη εργοταξίων σε όλους τους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους παραχώρησης, δήλωσαν σήμερα ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης και ο αναπληρωτής υπουργός, Σταύρος Καλογιάννης που επισκέφθηκαν μαζί με τον αναπληρωτή υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, Μάξιμο Χαρακόπουλο, τα έργα στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, στη Θεσσαλία. Οι υπουργοί διευκρίνισαν ότι δεν αναμένεται αύξηση των διοδίων.

«Έχουμε σήμερα ακόμη μία απόδειξη ότι οι μηχανές των μεγάλων έργων, των αυτοκινητόδρομων, έχουν πάρει μπροστά. Υπήρχαν φυσικά εκείνοι που αμφέβαλλαν. Η κριτική είναι πάντοτε καλοδεχούμενη, αλλά αυτό που μετράει είναι το αποτέλεσμα, και το αποτέλεσμα είναι θετικό» τόνισε ο κ. Χατζηδάκης.

Το έργο έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 75% και οι μεγάλες σήραγγες της παράκαμψης των Τεμπών έχουν, ήδη, ανοίξει. Είναι έτοιμες σε επίπεδο έργων πολιτικού μηχανικού και ολοκληρώνονται τα ηλεκτρομηχανολογικά, τα οποία είναι έτοιμα σε ποσοστό 75%.

«Στο υπουργείο δουλεύουμε σκληρά στην κατεύθυνση να επανεκκινήσουν πλήρως τα έργα που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης, αλλά και τα δημόσια έργα γενικότερα σε ολόκληρη τη χώρα» δήλωσε από την πλευρά του ο κ. Καλογιάννης, διευκρινίζοντας ότι είναι θέμα ελάχιστων εβδομάδων η πλήρης ανάπτυξη εργοταξίων στους αυτοκινητόδρομους.

Το συγκεκριμένο έργο είναι πιθανό να έχει ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια, γίνεται όμως προσπάθεια ορισμένα τμήματά του να δοθούν νωρίτερα στην κυκλοφορία.

Σχετικά με τα διόδια, ο κ. Χατζηδάκης είπε ότι θα εφαρμοστούν αυτά που προβλέπουν οι συμβάσεις οι οποίες εγκρίθηκαν από τη Βουλή και δεν πρόκειται να υπάρξει καμία αναπροσαρμογή προς τα πάνω.

«Η επίσπευση των έργων στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους δείχνει ότι είμαστε στο σωστό δρόμο. Δίνουμε έναν αγώνα δρόμου με στόχο την ανάκαμψη και την πολυπόθητη ανάπτυξη. Ο αγώνας αυτός είναι μαραθώνιος και χρειάζονται αντοχές, επιμονή και σταθεροί ρυθμοί. Παρά τις δυσκολίες η Ελλάδα αρχίζει να τα καταφέρνει» επεσήμανε ο κ. Χαρακόπουλος.

Ο αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Μαλιακός-Κλειδί Ημαθίας), ο οποίος υλοποιείται με σύμβαση παραχώρησης, περιλαμβάνει την κατασκευή των νέων τμημάτων Ευαγγελισμός-Ραψάνη και Πλαταμώνας-Σκοτίνα.

Με την κατασκευή του τμήματος Ευαγγελισμός-Ραψάνη, μήκους 11 χιλιομέτρων, παρακάμπτεται η κοιλάδα των Τεμπών μέσω των διπλών σηράγγων Τ1 (μήκους 2.000 μέτρων) και Τ2 (μήκους 6.000 μέτρων).

Με την κατασκευή του τμήματος Πλαταμώνας-Σκοτίνα, μήκους 14 χιλιομέτρων, παρακάμπτονται οι επικίνδυνες στροφές στην περιοχή του Παντελεήμονα Πιερίας μέσω των σηράγγων Τ3, (μήκους 2.700 μέτρων).

Μέχρι σήμερα, στις σήραγγες αυτές έχουν ολοκληρωθεί στο σύνολό τους οι εργασίες πολιτικού μηχανικού στις σήραγγες Τ1 και Τ2 και προχωρούν οι εργασίες ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων (ήδη έχει ολοκληρωθεί το 50%).

Οι εργασίες πολιτικού μηχανικού στις σήραγγες Τ3 έχουν ολοκληρωθεί κατά 75%. Απομένει προς διάνοιξη τμήμα μήκους περίπου 350 μέτρων.

Μετά την υπογραφή της συμφωνίας μεταξύ του Δημοσίου και παραχωρησιούχου/κατασκευαστή, στις 12-4-2013, και σε συνδυασμό με την αποπληρωμή εκτελεσμένων εργασιών κατασκευής της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) στις σήραγγες, στο τέλος του 2012, έχει επέλθει πλήρης επανεκκίνηση των κατασκευαστικών δραστηριοτήτων σε όλα τα μέτωπα του έργου.

Συγκεκριμένα εκτελούνται:

– Εργασίες οδοποιίας στο τμήμα μεταξύ των σηράγγων Τ1 και Τ2 μήκους ενός χιλιομέτρου.

– Εργασίες κατασκευής κτιρίου ελέγχου της σήραγγας Τ2.

– Κατασκευή κτιρίων εξαερισμού της σήραγγας Τ2 (βόρειο και νότιο).

– Εργασίες κατασκευής οδικού τμήματος εκατέρωθεν της νέας γέφυρας του ποταμού Πηνειού, μήκους 220 μέτρων.

– Εργασίες κατασκευής οδικών τμημάτων εκατέρωθεν της γέφυρας Β460 του ΟΣΕ.

– Χωματουργικές εργασίες στην περιοχή του ανισόπεδου κόμβου Ραψάνης.

– Εργασίες διάνοιξης και τελικών επενδύσεων στα νότια μέτωπα της σήραγγας Παντελεήμονα. Στα βόρεια μέτωπα της σήραγγας αυτής γίνονται προπαρασκευαστικές εργασίες για την ολοκλήρωση της υπόγειας διάνοιξης σε 350 μέτρα.

– Εργασίες κατασκευής της γέφυρας Β560 και οδοποιίας στο τμήμα βορείως των σηράγγων Παντελεήμονα στην περιοχή Σκοτίνας.

Ήδη, έχει ολοκληρωθεί περίπου το 72% του φυσικού αντικειμένου του έργου.

Με βάση το εγκεκριμένο, πλέον, χρονοδιάγραμμα, η ολοκλήρωση των νέων τμημάτων του αυτοκινητόδρομου, Ευαγγελισμός-Ραψάνη και Πλαταμώνας-Σκοτίνα, προβλέπεται στο τέλος Μαϊου του 2015.

Μετά την παράδοση των προαναφερόμενων νέων τμημάτων και σε συνδυασμό με την επανέναρξη των εργασιών κατασκευής της παράκαμψης Στυλίδας (το περασμένο φθινόπωρο) και του ανισόπεδου κόμβου Ροδίτσας, στην περιοχή της Λαμίας, ολοκληρώνεται ο αυτοκινητόδρομος Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

Facebook Comments