'

Από τις τσέπες μας πληρώνεται η… προεκλογική καμπάνια του ΣΥΡΙΖΑ

Κούρταλη Ελευθερία

Από τις τσέπες μας πληρώνεται η… προεκλογική καμπάνια του ΣΥΡΙΖΑ, ειδήσεις από την ελλάδα, ειδησεις τωρα ελλαδα, τα τελευταια νεα τωρα, τηλεοραση, live tv, live streaming, web tv

Μνημόνια τέλος, αλλά η λιτότητα, λιτότητα. Αλλιώς πώς θα μπορούσαν να μοιράσουν όλες αυτές τις προεκλογικές παροχές που ετοιμάζουν;

Ο κ. Τσίπρας και το οικονομικό του επιτελείο προσπαθούν να μας πείσουν ότι επιστρέψαμε στην κανονικότητα, στην ανάπτυξη και αφήσαμε τα δεινά της κρίσης πίσω μας, ενώ συνεχίζει την στρατηγική της υπερ-λιτότητας η οποία και οδηγεί σε τεράστια και αχρείαστα πλεονάσματα για να αποδείξει τι; Ό,τι λεφτά υπάρχουν για μποναμάδες; Μας τα παίρνουν για να μας τα ξαναδώσουν (εν μέρει) πίσω και να κερδίσουν ψηφαλάκια;  Όλα αυτά που έχουν στερήσει από τον Έλληνα φορολογούμενο, γονατίζοντας ως εκεί που δεν πάει  τη μεσαία τάξη, τα χρησιμοποιούν στην προεκλογική τους καμπάνια;

Ούτε ένα ευρώ δεν έχει προέλθει από την ανάπτυξη και από τις επενδύσεις. Αντίθετα όλα αυτά τα ευρώ που θέλουν τόσο απλόχερα να μοιράσουν προέρχονται από την καθίζηση της ανάπτυξης και την βουτιά των επενδύσεων. Ποιόν κοροϊδεύουν; Και έχουν το θράσος να μιλούν και να προβλέπουν πλεονάσματα-μαμούθ έως το 2022, δηλαδή να υπολογίζουν σε περαιτέρω αφαίμαξη των Ελλήνων φορολογουμένων…

Ιδού τι προβλέπει το υπουργείο του κ. Τσακαλώτου ο οποίος μάλιστα δήλωσε περήφανα την προηγούμενη εβδομάδα ότι «έχουμε θωρακίσει τη χώρα για μία ενδεχόμενη κρίση»: α) πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 4,1% του ΑΕΠ φέτος, έναντι 3,5% που είναι ο στόχος, β) πρωτογενές πλεόνασμα 3,9% του ΑΕΠ το 2020 (έναντι επίσης 3,5% που είναι ο στόχος), γ) πρωτογενές πλεόνασμα 4,1% το 2021 (3,5% ο στόχος) και δ) εκτόξευση του πρωτογενούς πλεονάσματος στο 4,6% το 2022 όταν ο στόχος είναι επίσης 3,5%. Οι υπερβάσεις που προκύπτουν δεν θα προέλθουν από την ανάπτυξη προφανώς καθώς αυτή θα συνεχίσει να σημειώνει χαμηλές πτήσεις, αλλά από την λιτότητα η οποία θα συνεχιστεί δημιουργώντας… επιπλέον δημοσιονομικό χώρο (!).

Ήδη για φέτος, η κυβέρνηση υπολογίζει ότι ο δημοσιονομικός χώρος θα φθάσει το 0,6% του ΑΕΠ, δηλαδή 1,1 δισ. ευρώ περίπου ( από 0,8% του ΑΕΠ πέρσι), και για αυτό θα μοιράσουν όλες αυτές τις παροχές. Όπως επισημαίνεται στο Πρόγραμμα Σταθερότητας, ο δημοσιονομικός χώρος θα φθάσει το 0,4% του ΑΕΠ το 2020 (800 εκατ. ευρώ), το 0,6% το 2021 (1,22 δισ. ευρώ) και το 1,1% το 2022 (2,33 δισ. ευρώ). Συνολικά δηλαδή υπολογίζουν να μαζέψουν 5,5 δισ. ευρώ επιβάλλοντας αχρείαστη λιτότητα. Και έχουν το θράσος να ζητούν την ψήφο του ελληνικού λαού. Και είχαν το θράσος πριν τρία χρόνια να λαϊκίζουν για τις «παράλογες απαιτήσεις» Σόιμπλε και λοιπών Ευρωπαίων για διατήρηση πρωτογενών πλεονασμάτων ύψους 3,5%. Και έχουν το θράσος να υπόσχονται μειώσεις φορών ακόμη και 13η σύνταξη ενώ δεν έχουν κάνει τίποτα για τις εκκρεμείς συντάξεις, αρνούνται να πληρώσουν τα 2 δισ. ευρώ που χρωστούν στους ιδιώτες από τα ληξιπρόθεσμα και ενώ χιλιάδες επιχειρήσεις δυσκολεύονται να πληρώσουν τους μισθούς, την εφορία, ασφαλιστικές εισφορές.

Και όλα αυτά τη στιγμή που οι φορολογούμενοι και οι επιχειρήσεις στο β’ εξάμηνο του έτους, όταν και θα έχουν περάσει οι ευρωεκλογές (για αυτό και βιάζεται η κυβέρνηση να μοιράσει παροχές) καλούνται να πληρώσουν φόρους ύψους 14 δισ. ευρώ σε φόρους εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ, τέλη κυκλοφορίας, ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο, (αυξημένη) εισφορά αλληλεγγύης και τα τέλη κυκλοφορίας.

Όπως αναφέρει και η ανάλυση της Alpha Bank, το 2018, η Ελλάδα είχε τη 13η υψηλότερη φορολογική επιβάρυνση μεταξύ των 36 χωρών μελών του ΟΟΣΑ, σε σύγκριση με τη 15η θέση που κατείχε το 2017. Η αρνητική αυτή πορεία της χώρας αντανακλάται και στο γεγονός ότι η φορολογική επιβάρυνση για το μέσο εργαζόμενο στην Ελλάδα αυξήθηκε οριακά κατά 0,1 ποσοστιαίες μονάδες το 2018, στο 40,9%. Η αντίστοιχη μέση φορολογική επιβάρυνση στο σύνολο του ΟΟΣΑ ήταν 36,1% το 2018, μειωμένη οριακά σε σχέση με το 2017. Επιπροσθέτως, η φορολογική επιβάρυνση για το μέσο εργαζόμενο μεταξύ 2000 και 2018 αυξήθηκε κατά 2,1%, στο 40,9% όταν για την ίδια περίοδο, η μέση φορολογική επιβάρυνση στον ΟΟΣΑ μειώθηκε κατά 1,3 ποσοστιαίες μονάδες, στο 36,1%. Ο φόρος εισοδήματος και οι εργοδοτικές εισφορές κοινωνικής ασφάλισης αποτελούν από κοινού το 69% της συνολικής φορολογικής επιβάρυνσης, σε σύγκριση με το 77% κατά μέσο όρο στον ΟΟΣΑ.

Με λίγα λόγια, παρά την φορο-λαίλαπα των τελευταίων ετών η οποία έχει εξουθενώσει οικονομικά τα νοικοκυριά και του εργαζόμενους, παρά το νέο βουνό φόρων που θα χτυπήσει την πόρτα των φορολογουμένων από το καλοκαίρι, η ελληνική κυβέρνηση τολμά να μιλά για πρόσθετη λιτότητα 5,5 δισ. ευρώ την οποία χαρακτηρίζει ως «δημοσιονομικό χώρο», για να επιπλεύσει στις εκλογές.