Το crossover της Opel Crossland X φορά τα καλά του, δηλαδή τον ικανό υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.2, ο οποίος του πηγαίνει περίφημα, προσδίδοντας επιπλέον στην εξίσωση επιδόσεις, πολιτισμένη λειτουργία και χαμηλότερη τιμή από το ντίζελ, αλλά και το αυτόματο εξάρι κιβώτιο που κάνει πιο ξεκούραστη την οδήγησή του. Το αυτόματο βενζινοκίνητο Crossland X απευθύνεται κυρίως σε εκείνους τους οικογενειάρχες που έχουν ψηλά στη συνείδησή τους τις αρετές της γερμανικής εταιρείας που έχουν να κάνουν με την άνεση, την ποιότητα και την ασφάλεια των προϊόντων της. Η συγκεκριμένη έκδοση βενζίνης αποτελεί το αντίπαλο δέος της αντίστοιχης ντίζελ. Σίγουρα υπερέχει σε επιδόσεις και ήσυχη λειτουργία, ενώ δεν υπολείπεται αισθητά σε ροπή και κατανάλωση. 

Κινητήρας-κιβώτιο
Ελαστικό, πολιτισμένο, δυνατό και εύστροφο, το σύνολο (με γαλλική προέλευση) των 1,2 λίτρων αποδίδει με τη βοήθεια τούρμπο 110 ίππους και 20,9 kgm ροπής και κινεί απολύτως ικανοποιητικά το αμάξωμα του Crossland X. Στις χαμηλομεσαίες στροφές ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας βρίσκεται στο στοιχείο του, εκεί δηλαδή όπου το τράβηγμα είναι μεστό λόγω πλούσιας ροπής, ο θόρυβος ελάχιστος (γενικά η 3κύλινδρη χροιά του δεν γίνεται εμφανής) και η κατανάλωση σε λογικά πλαίσια. Το αυτόματο κιβώτιο με τις έξι σχέσεις συμβάλει καταλυτικά στον αγχολυτικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Πραγματοποιεί ομαλές αλλαγές χωρίς ενοχλητικά σκορτσαρίσματα, ενώ σε διατηρεί ξεκούραστο σε κάθε είδους διαδρομή, είτε κινείσαι μέσα στην πόλη, είτε στον αυτοκινητόδρομο. Η κατανάλωσή μας ήταν γύρω στα 7,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, με αυξητικές τάσεις όμως, όσο ο ρυθμός κίνησης ζωήρευε.

Οδηγώντας
Στο δρόμο το μικρό crossover της Opel είναι ασφαλές και τίμιο με ικανές επιδόσεις, ενώ ρίχνει το μεγαλύτερο βάρος στην άνεση που παρέχει η ανάρτηση, αλλά και τα χαμηλά επίπεδα θορύβου που φτάνουν στα αυτιά των επιβατών. Είναι εύχρηστο και ευκολοδήγητο, γεγονός που θα εκτιμήσουν οδηγοί και από τα δυο φύλα. Σε συνθήκες πίεσης, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι σχετικά αυξημένες, με τις αντιδράσεις του αμαξώματος όμως να είναι προοδευτικές. Δεν σε εμπνέει να πας γρήγορα σε μια απαιτητική διαδρομή, ωστόσο, εκεί που θα κληθεί να χρησιμοποιηθεί, θα το κάνει με ασφάλεια. Η ποιότητα κύλισης είναι αρκετά καλή (όχι όμως από τις καλύτερες της κατηγορίας, καθώς το «διάβασμα» των ανωμαλιών του οδοστρώματος αφήνει κάποια μικρά κενά). Θετικά παρουσιάστηκαν και τα φρένα, τόσο σε αίσθηση, όσο και σε απόδοση. Το σύστημα διεύθυνσης δεν μεταφέρει ιδιαίτερη πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού. Το Crossland X είναι φανερό πως απευθύνεται σε εκείνον τον οικογενειάρχη που δεν τρελαίνεται να οδηγεί, επιθυμεί όμως υψηλές υπηρεσίες σε όλα τα υπόλοιπα πεδία υπό το μανδύα της ευκολίας χρήσης όπως επίσης και της άνεσης.

 
Εσωτερικό
Μέσα στην καμπίνα η εικόνα είναι αρκετά γνώριμη, τόσο από το Astra όσο και το Mokka X, με τη μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος infotainment να παραμένει ψηλά στο κέντρο του ταμπλό. Η ποιότητα των μαλακών κυρίως υλικών, η μοντέρνα σχεδίαση, η πρακτικότητα και οι χώροι για μικροαντικείμενα, βρίσκονται όντως σε υψηλό επίπεδο. Κάθεσαι ψηλά, με εξαιρετική περιμετρική ορατότητα, έτοιμος να αποδράσεις από την πόλη και να φτάσεις στην εξοχή. Εργονομικά ατοπήματα δεν συναντήσαμε, ενώ η άνεση παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο, με τους χώρουςτων πίσω επιβατών να είναι ιδιαίτερα άνετοι αναλογικά με τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις. Η καμπίνα του Crossland X είναι αλήθεια πως διαθέτει αρκετά στοιχεία που ενισχύουν και την πρακτικότητα. Έτσι για παράδειγμα, τα πίσω καθίσματα σύρονται κατά 150 χιλιοστά και ο χώρος αποσκευών των 410 λίτρων μπορεί να σκαρφαλώσει σε χωρητικότητα στα ευεργετικά 520 λίτρα.

Το Crossland X 1.2T με το αυτόματο κιβώτιο ξεκινάει από τα 21.450 ευρώ, με εξοπλισμό που περιλαμβάνει 6 αερόσακους, ESP με hill holder, ASR, Brake Assist, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ράγες οροφής, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα προειδοποίησης παρέκκλισης από λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα επιτήρησης τυφλών γωνιών, ενεργοποίηση πίσω φώτων σε πέδηση έκτακτης ανάγκης, ηλεκτρικούς-θερμαινόμενους καθρέφτες, συρόμενο πίσω κάθισμα. Τα παραπάνω συνδυάζονται με 5ετή εργοστασιακή εγγύηση.

 

Facebook Comments