Δοκιμή KYMCO PEOPLE S 300i Noodoe

Σάλτας Νίκος

Δοκιμή KYMCO PEOPLE S 300i Noodoe, ειδήσεις από την ελλάδα, ειδησεις τωρα ελλαδα, τα τελευταια νεα τωρα, τηλεοραση, live tv, live streaming, web tv
Η οικογένεια οικογένεια People των σκούτερ της Kymco, βρίσκεται πλέον στη πέμπτη γενιά και συνεχίζει ακάθεκτη την πορεία της με αδιάκοπη εξέλιξη. Το νέο People-S 300i στην έκδοση Noodoeαποτελεί ένα απ τα πληρέστερα σκούτερ.

Οι μηχανικοί της Kymco δημιούργησαν μια νέα γενιά κινητήρων με την κωδική ονομασία «G5», σε μια προσπάθεια να θέσουν νέα πρότυπα στη συνολική απόδοση των scooter. Τα εξελιγμένα αυτά κινητήρια σύνολα είναι περιορισμένων διαστάσεων και εξαιρετικά ελαφριά, ενώ χαρακτηρίζονται από υψηλές επιδόσεις με ταυτόχρονη σημαντική μείωση στους τομείς της κατανάλωσης και της εκπομπής ρύπων. Ο υπερσύγχρονος κινητήρας του νέου People S 300 διαθέτει χωρητικότητα 298,9cc και έχει σχεδόν απόλυτα τετράγωνες διαστάσεις προκειμένου να επιτυγχάνει την καλύτερη δυνατή απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών του.

Συνολικά, ο κινητήρας G5-300cc εξασφαλίζει αυξημένη ιπποδύναμη πλησιάζοντας σε απόδοση αυτούς της μεγαλύτερης κατηγορίας των 350/400cc. Στην όλη καλή λειτουργία του συνόλου συμβάλλει σημαντικά η γρήγορη απαγωγή θερμότητας του κινητήρα, που επιτυγχάνεται με τη νέα σχεδίαση των καναλιών κυκλοφορίας του ψυκτικού υγρού. Τέλος, η μετάδοση έχει επανασχεδιαστεί, προκειμένου να προσαρμοστεί στις επιδόσεις του νέου κινητήρα G5, με νέα ράουλα και ιμάντες από υλικά που είναι πιο ανθεκτικά και αξιόπιστα.

Ο κινητήρας του People S 300i είναι μονοκύλινδρος, 299 cc, υγρόψυκτος, με έναν έκκεντροφόρο επικεφαλής και με τέσσερις βαλβίδες, προδιαγραφών Euro 4. Αποδίδει 27,3 ίππους (20,1 kW) στις 8.000 rpm και 27,8 Nm ροπής στις 6.500 rpm.

Στα εσωτερικά του κινητήρα έχει επενδυθεί μπόλικη δουλειά με στόχο τη μείωση των απωλειών τριβής των κινούμενων τμημάτων (-20-30% σε σχέση με άλλους κινητήρες αυτού του κυβισμού).

Καλή δουλειά έχει γίνει και στις αναρτήσεις που είναι τόσο μαλακές ώστε προσφέρουν άνεση. Το πιρούνι είναι συμβατικό με ανάποδο νύχι, έχει καλάμια διαμέτρου 37 mm και διαδρομή 110 mm, ενώ πίσω συναντάμε δύο ρυθμιζόμενα αμορτισέρ που δίνουν διαδρομή τροχού 100 mm

 
Τα φρένα είναι δύο δίσκοι 260mm, ένας σε κάθε τροχό, με δαγκάνες τριών και δύο εμβόλων αντίστοιχα, που συνεργάζονται με δικάναλο ABS της Bosch και διαθέτουν σωληνάκια υψηλής (!) πιέσεως. Οι τροχοί είναι 16 ιντσών αμφότεροι και οι «πεντάκτινες» αλουμινένιες ζάντες φορούν ελαστικά διαστάσεων 110/70 μπροστά και 140/70 πίσω. 

Παράλληλα, επειδή το scooter είναι compact διαστάσεων, μιας και θα σπαταλήσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στην πόλη, η Kymco το έχει εφοδιάσει με ένα “χρήσιμο”, πρακτικό τιμόνι με μεγάλη ακτίνα στροφής, το οποίο δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι βρίσκεται πάνω σε σκούτερ με 16άρη μπροστινό τροχό.

Η απόσταση από το δάπεδο μέχρι τη σέλα είναι μικρή αλλά τα γόνατα διπλώνουν λίγο. Η θέση οδήγησης του Kymco People S 300i τοποθετεί τον αναβάτη “μέσα” στο σκούτερ με τα χέρια ελαφρώς τεντωμένα.

Είναι καλή για μικρές και μεσαίες αποστάσεις και μόνο στα μεγαλύτερα ταξίδια θα αρχίσει να κουράζει τα μαλακά μόρια του αναβάτη, επειδή επιβαρύνει κάπως τη σπονδυλική στήλη.

Επίσης η διαφορά του κινητήρα G5 είναι ότι και πάνω από τα 100 km/h καταφέρνει να έχει καλές ρεπρίζ. Αν και το σκούτερ της δοκιμής μας δεν ήταν στρωμένο πλήρως – είχε λίγα χιλιόμετρα στο κοντέρ – κατάφερε να δείξει στο κοντέρ του 148 km την ώρα (πραγματική ταχύτητα 139 km/h).

Τα 0-400 μέτρα τα διανύει σε 17.7 δευτερόλεπτα και η μέση κατανάλωση είναι τα 4,3 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, επομένως το 9λιτρο ρεζερβουάρ θα δώσει αυτονομία κοντά στα 210 χιλιόμετρα.

Μέσα στην πόλη, παρότι το Kymco People S 300i δεν είναι ένα μικρών διαστάσεων σκούτερ, έχει μαζεμένους όγκους και το τιμόνι του διαθέτει μεγάλη ακτίνα στροφής, όπως είπαμε και στην εισαγωγή. Το τιμόνι στις αργές ταχύτητες είναι βαρύ και χρειάζεται αρκετό σπρώξιμο για να αλλάξει κατεύθυνση, ενώ το πλάτος του είναι λογικό και το ύψος του αρκετό ώστε να μπορεί να περνάει ανάμεσα στα αυτοκίνητα (και τους καθρέφτες τους) χωρίς πρόβλημα.

Σε καλοκαιρινά μποτιλιαρίσματα με πολλή ζέστη ο κινητήρας διατηρεί τη θερμοκρασία του σε φυσιολογικά επίπεδα, ενώ παρατηρήσαμε ότι μερικές φορές το βεντιλατέρ έπαιρνε μπροστά λίγο πριν σβήσουμε τον κινητήρα.

Φυσικά, με τέτοια καλή απόκριση στο γκάζι και τέτοιες επιδόσεις, το 300 δύσκολα νικιέται είτε από άλλα σκούτερ, είτε από μοτοσυκλέτες (μεγαλύτερου κυβισμού) που θα θελήσουν να το προκαλέσουν στα φανάρια.

Λόγω της υψηλής ποδιάς και της τοποθέτησης του τιμονιού αλλά και της χαμηλής σέλας, το 300 προσφέρει καλή προστασία στον αναβάτη παρόλο που πάνω από τον προβολέα υπάρχει μία μίνιμαλ ζελατίνα. Η κάλυψη θα γίνει πληρέστερη με μεγαλύτερη aftermarket ζελατίνα.

Όταν στη διαδρομή αρχίσουν οι στροφές, το Ρeople εμφανίζει μία ιδιοσυγκρασία που θυμίζει μοτοσυκλέτα με πολύ καλό και ουδέτερο κράτημα. Λόγω κατανομής βάρους, φορτίζει τον μπροστινό τροχό και του δίνει ακρίβεια: μπορεί στις χαμηλές στροφές να βαραίνει το τιμόνι αλλά στις υψηλότερες χαρίζει στο σκούτερ μεγάλη σιγουριά στις κινήσεις του, στην είσοδο της στροφής αλλά και καθώς βρίσκεται υπό κλίση μέσα σε αυτήν, καθώς μπορεί να πραγματοποιεί ακριβείς αλλαγές κατεύθυνσης.

Οι τροχοί είναι 16 ιντσών αμφότεροι και οι «πεντάκτινες» αλουμινένιες ζάντες φορούν ελαστικά διαστάσεων 110/70 μπροστά και 140/70 πίσω.

Τα λάστιχα αποδίδουν καλά το καλοκαίρι και αρκετά καλά στη βροχή, αρκεί να μην γίνονται υπερβολές στην οδήγηση

Τα φρένα είναι δίσκοι και στους δυο τροχούς, διαμέτρου 260 mm, που αν χρειστεί δέχονται τη βοήθεια ενός πολύ καλού δικάναλου ABS της Bosch. Το μπροστινό φρένο διαθέτει δαγκάνα 3 εμβόλων και το πίσω δύο εμβόλων, αμφότερα με σωληνάκι υψηλής πίεσης.

Το μπροστινό φρένο είναι πολύ καλό και σε συνδυασμό με το καλό πιρούνι – που δεν εμφανίζει στρεβλώσεις στα καλάμια κάτω από πίεση – καταφέρνει να σταματά το σκούτερ, διατηρώντας παράλληλα πολύ καλό έλεγχο.

Και όταν έρχεται η ώρα του ταμείου, τα 5.395 ευρώ χωρίζουν τον ενδιαφερόμενο από την απόκτησή του, μια τιμή που βρίσκεται ψηλότερα από τον ανταγωνισμό των SYM HD 300, SYM Citycom S300i και Piaggio Beverly 300 και χαμηλότερα από τα Honda SH 300, Honda Forza300 και Yamaha X-MAX 300.

Η τιμή του People S δεν είναι ούτε υψηλή, ούτε χαμηλή, βρίσκεται στη μέση, ενώ δυο από τους λόγους που ανεβάζουν την τιμή του είναι η έξυπνη και χρήσιμη πλατφόρμα Noodoe στα όργανά του, καθώς και το βαλιτσάκι Top Case στη σχάρα του.

Ο πίνακας οργάνων διαθέτει δύο ψηφιακές οθόνες LCD, με τη μία εξ αυτών να φιλοξενεί τις ενδείξεις του συστήματος Noodoe, το οποίο βρίσκεται στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου. Μέσω αυτού, ο αναβάτης βρίσκεται διαρκώς on line, απολαμβάνοντας μια σειρά από παροχές που του κάνουν τη ζωή πολύ πιο ευχάριστη. Στο βασικό εξοπλισμό όμως υπάρχουν και όλα όσα επιθυμεί ένας αναβάτης στην καθημερινότητά του, όπως full LED προβολέα, φώτα ημέρας DRL, θύρα USB, πλαϊνό και κεντρικό σταντ, ντουλαπάκι που κλειδώνει, γάντζο ανάρτησης αντικειμένων, αλλά και ποιοτικό top case στο χρώμα του scooter. 

Kymco ScootersΟ Σεπτέμβριος προσφέρει λύσεις

Όχι ένα, ούτε δύο, αλλά τρία μοντέλα της Kymco διατίθενται σε μειωμένες τιμές και σας περιμένουν να τα ανακαλύψετε!

Τρία ξεχωριστά μοντέλα, έκαστο στο είδος του, τρεις κορυφαίες επιλογές που θα καλύψουν τις αστικές σας μετακινήσεις με τον καλύτερο τρόπο. Και τώρα, που για το Σεπτέμβριο προσφέρονται σε χαμηλότερες τιμές έως και 400€, μάλλον ήρθε η ώρα να αποκτήσετε αυτό που σας ταιριάζει περισσότερο.

-        X-Town 300i ABS Special Edition: Από 4.187€ η τιμή λιανικής προσαρμόζεται στα 3.995€

-        People-S 300Νoodoe ABS: Από 5.395€ η τιμή λιανικής προσαρμόζεται στα 4.995€

-        Agility 16+ 200i ABS: Από 2.345 η τιμή λιανικής προσαρμόζεται στα 2.195€

Oι τιμές προσφοράς ισχύουν για όλο το Σεπτέμβριο (1/9 έως και 30/9/2019