Χαρμάνι… εκ Πατρών έχουν την ευκαιρία να γευτούν Βρετανοί, Καναδοί, Άραβες και Κινέζοι, μετά την απόφαση της Coffee Island να περάσει τα σύνορα της Ελλάδας και να δοκιμάσει την τύχη της στο εξωτερικό.

Η εταιρεία, που ξεκίνησε το 1999 ως ένα παραδοσιακό καφεκοπτείο στο κέντρο της αχαϊκής πρωτεύουσας, για να εξελιχθεί μετά από σχεδόν 20 χρόνια σε μία πολυεθνική, με ετήσιο τζίρο άνω των 34 εκατ. ευρώ το 2018, έβαλε στοίχημα να εμφυσήσει στους ξένους καταναλωτές την ελληνική κουλτούρα γύρω από τον καφέ. Οι Έλληνες, άλλωστε, όπως προκύπτει και από τα τελευταία στοιχεία της Ελληνικής Ένωσης Καφέ (Ε.Ε.Κ.) κατανάλωσαν το 2018 περισσότερους από 40.000 τόνους, αριθμός, που αντιστοιχεί σε περίπου 510 κούπες ανά άτομο.

Πρώτος εξαγωγικός σταθμός για την πατρινή αλυσίδα ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο και, συγκεκριμένα μία από τις πλέον ανταγωνιστικές αγορές, αυτή του Λονδίνου. Ήταν 2016 όταν το κατάστημα της Coffee Island άνοιξε τις πόρτες του και έκτοτε η εταιρεία συνεχίζει δυναμικά την παρουσία της στην περιοχή. Μετά από σχεδόν ένα χρόνο ήρθε η επέκταση στο Τορόντο του Καναδά, ενώ μόλις πέρυσι ξεκίνησαν τη λειτουργία τους τα καταστήματα σε Ντουμπάι και Σαγκάη. «Το εξωτερικό δεν είναι εύκολη υπόθεση, ούτε και φθηνή. Εμείς ‘χτίζουμε’ με βάση ένα μακροχρόνιο πλάνο», τονίζει στο DailyPost.gr ο διευθύνων σύμβουλος της Coffee Island, κ. Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, αποκαλύπτοντας πως η εταιρεία σχεδιάζει το άνοιγμα ενός ακόμη καταστήματος στο Τορόντο, αλλά και στην Κίνα. «Προς ώρας οι όποιες σχετικές ενέργειες στη χώρα του Δράκου έχουν ‘παγώσει’ λόγω κορονοιού», συμπληρώνει.

Συνολικά, η Coffee Island μετρά σήμερα 427 σύγχρονα καφεκοπτεία – η πλειονότητα των οποίων σε Ελλάδα, αλλά και Κύπρο – αποτελώντας την πρώτη μεγαλύτερη αλυσίδα καφέ στη χώρα μας και την όγδοη μεγαλύτερη στην Ευρώπη.

Το δίδυμο πίσω από την Coffee Island

Ευάγγελος Λιόλιος και Κωνσταντίνος Κωνταντινόπουλος. Αυτό είναι το ισχυρό δίδυμο πίσω από την Coffee Island, με τον πρώτο να διατηρεί τον μετοχικό έλεγχο της εταιρείας, που ίδρυσε και τον δεύτερο να κατέχει τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου.

Παιδίατρος στο επάγγελμα και λάτρης της «πορτοκαλί μπάλας», όπως, άλλωστε, αποδεικνύει η ενασχόλησή του με τα διοικητικά της ομάδας «ΑΣΠ Προμηθέας» ως πρόεδρος, ο Ευάγγελος Λιόλιος έστησε το 1999 το πρώτο κατάστημα της αλυσίδας. Η ανταπόκριση, που είχε, αλλά και η μετέπειτα πορεία της Coffee Island, δικαιολογούν το προσωνύμιο, που του έχουν προσδώσει οι συντοπίτες τους, «ο γιατρός, που έκανε τον καφέ επιστήμη». Το 2006 ιδρύει την πρώτη μονάδα παραγωγής για τη μεταποίηση του καφέ, με επένδυση σε εξοπλισμό και τεχνογνωσία κυρίως από την Ιταλία, ενώ μία τριετία αργότερα και ενόσω στην χώρα έχουν αρχίσει να συγκεντρώνονται τα πρώτα… σύννεφα της οικονομικής κρίσης, συλλαμβάνει – από κοινού με τη νέα του ομάδα, επικεφαλής της οποίας είναι ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος – την ιδέα για ποιοτικό καφέ στο χέρι.

Ερωτηθείς εάν γνώριζε τον κ. Λιόλιο πριν δουλέψει στην Coffee Island, ο κ. Κωνσταντινόπουλος απαντά: «Τον είχα ομαδάρχη στην κατασκήνωση» και συνεχίζει: «Έχοντας αποφοιτήσει από το Τμήμα Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών και αφού δοκίμασα την τύχη μου στη βαριά βιομηχανία της χώρας, εργαζόμενος για τη Frigoglass, αποφάσισα να γίνω freelancer, παρέχοντας συμβουλές σε επιχειρήσεις. Η Coffee Island ήταν η μοναδική, που δέχθηκε να προσλάβει έναν νέο άνθρωπο σε αυτή τη θέση».

Σύμφωνα με τον ίδιο, σταδιακά και μέσα από σκληρή δουλειά, οι δύο άνδρες συνειδητοποίησαν πως μπορούν να έχουν – πέρα από την προσωπική – και μία πολύ καλή επαγγελματική σχέση. Έτσι, το 2013 ο κ. Κωνσταντινόπουλος αναλαμβάνει καθήκοντα CEO. Το rebranding της εταιρείας, μάλιστα, που είχε ως σκοπό να δώσει μία ολοκληρωμένη εμπειρία καφέ στους καταναλωτές, διατηρώντας, ωστόσο, το DNA και την υπάρχουσα δυναμική της, είχε τη δική του σφραγίδα.

Το δίκτυο Franchise

 Ένα ευρύ δίκτυο με συνεργάτες σε περισσότερες από 90 πόλεις ανά την Ελλάδα, διαθέτει η Coffee Island. «Το 52% με 53% των επίμαχων καταστημάτων βρίσκεται στο Λεκανοπέδιο και το υπόλοιπο στην περιφέρεια», σημειώνει ο CEO της εταιρείας, υπενθυμίζοντας πως για εκείνον η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διασπορά ήταν όνειρο ζωής.

Το επιχειρηματικό μοντέλο franchise, όπως τονίζεται στην ιστοσελίδα της εταιρείας, είναι απαλλαγμένο από οικονομικές δεσμεύσεις επί του κύκλου εργασιών, παρέχοντας το δικαίωμα δικαιόχρησης για 10 + 10 έτη. «Επενδύουμε στην Έρευνα & Ανάπτυξη, στην τεχνογνωσία και σωστή εκπαίδευση των franchisees και του προσωπικού τους στα πρότυπα εκπαιδευτήριά μας (Coffee Campus). Έτσι, κάθε κατάστημα Coffee Island είναι ένας χώρος με γερά ερείσματα εμπιστοσύνης», επισημαίνεται χαρακτηριστικά και προστίθεται: «Η εύρεση ακινήτου φροντίζεται από το αντίστοιχο τμήμα της εταιρείας μας, με γνώμονα την εμπορική χαρτογράφηση κάθε περιοχής για την καταλληλότητα και τη δυναμικότητα κάθε χώρου».

Βραβείο για τα ψηφιακά βήματα

Μία ακόμη διάκριση απέσπασε η Coffee Island στην εκδήλωση των Growth Awards, την οποία συνδιοργάνωσαν για τέταρτη χρονιά η Eurobank με την Grant Thornton. Το βραβείο αφορούσε στην ψηφιακή της εξέλιξη σε μία σειρά από εργασίες, που δεν έχουν να κάνουν αποκλειστικά με τα logistics και την εφοδιαστική αλυσίδα. Υπενθυμίζεται πως προσφάτως η εταιρεία λάνσαρε εφαρμογή, η οποία υπόσχεται στους καταναλωτές γρήγορη εξυπηρέτηση, χωρίς «ουρές».

Ειδικότερα, κατεβάζοντας το MyCoffeeIslandApp, οι νέοι χρήστες λαμβάνουν δωρεάν κουπόνι, αξίας δύο ευρώ, για να απολαύσουν τον καφέ της προτίμησής τους, ενώ με κάθε παραγγελία εξασφαλίζουν αποκλειστικά προνόμια και προσφορές.

Αγγελική Βελεσιώτη

Facebook Comments