Το ανανεωμένο «κουπέ SUV» της Mercedes εξακολουθεί να τραβάει τα βλέμματα στο δρόμο, προσφέροντας όμως ταυτόχρονα χώρους, άνεση, λειτουργικότητα και ποιότητα, με το δυνατό 2λιτρο κινητήρα να εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις και ενεργητική ασφάλεια, σε συνδυασμό και με το σύστημα τετρακίνησης.
 
Εσωτερικό 
 
Το αυτοκίνητο προσφέρει μεγάλους χώρους, που φιλοξενούν πολύ άνετα 4 άτομα, ενώ μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 500 λίτρα. Κάτω από το δάπεδό του υπάρχει και χώρος για μικροπράγματα, εκεί που θα ήταν η ρεζέρβα (που δεν υπάρχει). Αρκετοί είναι επίσης και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, κάτι σημαντικό κατά τη γνώμη μας σ ένα αυτοκίνητο με «περιπετειώδη» χαρακτήρα, όπως είναι τα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου, έστω και με κουπέ αμάξωμα! Κορυφαία είναι φυσικά η ποιότητα κατασκευής και υλικών, ενώ πολύ καλή είναι και η θέση οδήγησης, με πολλές ρυθμίσεις για κάθισμα και τιμόνι, που επιτρέπουν να βρεις με ακρίβεια τη θέση που σε βολεύει. Μόνο που το μικρό πίσω παρμπρίζ, σε συνδυασμό και με τις κεκλιμένες και κάπως φαρδιές κολόνες, περιορίζει την ορατότητα προς τα πίσω (ευτυχώς που είναι στάνταρ η κάμερα οπισθοπορείας). 
 
Η ανανέωση περιλάμβανε και κάποιες επεμβάσεις στο εσωτερικό, με ένα νέο πολυλειτουργικό τιμόνι και επιφάνεια αφής (touchpad) στην κεντρική κονσόλα, που αντικαθιστά το γνωστό περιστροφικό χειριστήριο. 
 
Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 59.020 ευρώ με ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, στο οποίο περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων στάνταρ το ESP, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, 7 αερόσακοι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματη λειτουργία πόρτας χώρου αποσκευών, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
 
Κινητήρας-κιβώτιο
 
 Ο δίλιτρος κινητήρας με τους 197 ίππους δεν αφήνει το παραμικρό περιθώριο για παράπονα, ακόμα κι όταν το μεγάλο αυτοκίνητο είναι φορτωμένο. Πολύ δυνατός, εύστροφος και αρκετά ελαστικός, προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8) και εξασφαλίζει την ενεργητική ασφάλεια στα προσπεράσματα, επιτρέποντας και αρκετά γρήγορη οδήγηση του αυτοκινήτου αν επιθυμεί ο οδηγός. Για τις ανάγκες συμμόρφωσης στις νέες ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων συνδυάζεται με το ήπιο υβριδικό σύστημα EQ Boost, που περιλαμβάνει μια μίζα-γεννήτρια και υποβοηθεί τον κινητήρα στην εκκίνηση και στο πάτημα του γκαζιού, προσθέτοντας στιγμιαία 13,6 ίππους στη διαθέσιμη ισχύ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα και την πιο άμεση απόκριση του κινητήρα στο γκάζι, κάτι που είναι ακόμα πιο εμφανές κατά την οδήγηση μέσα στην κίνηση. Το πολύ καλό 9άρι αυτόματο κιβώτιο της Mercedes συνδυάζεται αρμονικά μαζί του, επιτρέποντας την καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του χάρη στο μεγάλο αριθμό των σχέσεων και τη σωστή κλιμάκωσή τους.  Από ένα τόσο μεγάλο και δυνατό βενζινοκίνητο αυτοκίνητο δεν περιμένει κανείς βεβαίως χαμηλή κατανάλωση, ιδιαίτερα στην πόλη, όπου αυτή μπορεί εύκολα να φτάσει τα 12,5-13 λίτρα/100 χλμ.  
 
Οδηγώντας 
 
Στη σημερινή εποχή με τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα, κανείς προφανώς δεν μπορεί να υποθέσει ότι ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο, ακόμα και «τύπου τζιπ», δεν θα έχει απολύτως ασφαλή και εύκολα ελεγχόμενη συμπεριφορά. Προφανώς, λόγω του χαρακτήρα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου και της γενικότερης επιλογής της Mercedes να δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην άνεση, η GLC Coupe δεν έχει σπορτίφ χαρακτήρα (παρ όλο που σε σύγκριση με τη GLC έχει λίγο πιο γρήγορο τιμόνι, με διαφορετική, πιο «σπορτίφ» ρύθμιση της υποβοήθησης), αλλά μια πολιτισμένη και προβλέψιμη συμπεριφορά με προοδευτική υποστροφή στα όρια της πρόσφυσης και κάποιες κλίσεις στις στροφές, που δεν θα προβληματίσει ποτέ και δεν θα δυσκολέψει τον οδηγό στον έλεγχό της. 
 
Η τετρακίνηση άλλωστε παίζει το ρόλο της στη βελτίωση της ακρίβειας της τροχιάς που ακολουθεί το αυτοκίνητο, το κράτημα είναι καλό και η σταθερότητα στις ευθεία και τις γρήγορες καμπές εξαιρετική. Τα κορυφαία φρένα ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει η GLC, ενώ το τιμόνι έχει ικανοποιητική αίσθηση όταν επιλέξεις τη σπορ ρύθμιση στο σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αλλά έχει μέτρια επαναφορά, μια πάγια επιλογή της Mercedes στα αυτοκίνητά της. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, όπως και η άνεση (με τα δεδομένα των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου). 
 
 Σε ό,τι αφορά την εκτός δρόμου κίνηση, η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη σε σχέση με τα «καθημερινά» αυτοκίνητα τύπου σεντάν, χάτσμπακ κλπ., αλλά κάπως μικρότερη απ αυτήν της GLC. Δεν μιλάμε λοιπόν για ένα «πραγματικό» εκτός δρόμου, σίγουρα όμως η GLC Coupe έχει μεγαλύτερες δυνατότητες για κίνηση εκτός δρόμου σε σχέση με ένα κοινό αυτοκίνητο, καθώς μάλιστα εκτός από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, έχει σύστημα τετρακίνησης κι ένα αυτόματο κιβώτιο με μεγάλο αριθμό ταχυτήτων (απλώς να υπενθυμίσουμε για μια ακόμα φορά, ότι οι εκτός δρόμου δυνατότητες οποιουδήποτε αυτοκινήτου εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό και από τα λάστιχα που φοράει). 
 

Facebook Comments