Δοκιμάζουμε Mini Clubman Cooper 1.5 136hp

Σάλτας Νίκος

Δοκιμάζουμε Mini Clubman Cooper 1.5 136hp, ειδήσεις από την ελλάδα, ειδησεις τωρα ελλαδα, τα τελευταια νεα τωρα, τηλεοραση, live tv, live streaming, web tv
Το βενζινοκίνητο Cooper Clubman έχει τη δύναμη και τις επιδόσεις για να αξιοποιήσει ο ενθουσιώδης οδηγός το εξαιρετικό πλαίσιό του, είναι ακόμα πιο προοδευτικό και γι αυτό ακόμα πιο ευχάριστο στην οδήγηση από τα μικρότερα Mini και ταυτόχρονα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν... κανονικό αυτοκίνητο, μεταφέροντας 4 επιβάτες και τις αποσκευές τους 
 
Προσφέρεται σε μία πλήρη γκάμα από πλευράς εκδόσεων με κινητήρες ντίζελ και βενζίνης, καθώς μάλιστα αποτελεί στην ουσία την πιο πρακτική έκδοση της Mini, που μπορεί να διεκδικήσει και «οικογενειακή» χρήση χωρίς να απεμπολεί ούτε στο ελάχιστο τον παραδοσιακό οδηγοκεντρικό χαρακτήρα των Mini. Μεγαλύτερο από το 5θυρο Mini κατά 27 εκατοστά σε μήκος και 9 εκατοστά σε πλάτος και με μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 10 εκατοστά, το Clubman έχει μήκος 4,253 μ., κοντά στα επίπεδα δηλαδή ενός μικρομεσαίου χάτσμπακ. Με τις αυξημένες διαστάσεις του και το μεγαλύτερο μεταξόνιο, είναι προφανές ότι το Clubman υπερτερεί σε χώρους από το 5θυρο Mini, φιλοξενώντας τέσσερις επιβάτες με πολύ μεγαλύτερη άνεση. 
 
Αυτό όμως που είναι σημαντικό είναι ότι, χάρη στο σχήμα του, προσφέρει ταυτόχρονα ένα χώρο αποσκευών καλού μικρομεσαίου αυτοκινήτου, με χωρητικότητα 360 λίτρων, που βεβαίως εξυπηρετεί τις ανάγκες των επιβατών σ ένα ταξίδι. Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι η ασυνήθιστη πίσω διάταξη με τις δύο πόρτες διευκολύνει ιδιαίτερα τη φόρτωση του πορτμπαγκάζ, ή και τη μεταφορά μεγάλων αντικειμένων, χάρη και στο αναδιπλούμενο και διαιρούμενο πίσω κάθισμα.
 
Τέλος, ένα άλλο πρακτικό στοιχείο, είναι η ύπαρξη ενός επιπλέον χώρου για μικρότερα αντικείμενα κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών, εκεί που κανονικά θα ήταν η ρεζέρβα (η οποία δεν υπάρχει στα Mini, που χρησιμοποιούν λάστιχα runflat). Το μοναδικό μειονέκτημα με τη διπλή πίσω πόρτα είναι ότι τα πλαίσια στα δύο φύλλα της χωρίζουν στη μέση το πίσω παράθυρο, περιορίζοντας κάπως στην ορατότητα προς τα πίσω.  Το μεγάλο στρογγυλό όργανο στο μέσο του ταμπλό φιλοξενεί μία οθόνη με διάφορες ενδείξεις και τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος. 
 
Οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό δεν είναι σπουδαίοι και μπορούν να χαρακτηριστούν οριακά επαρκείς, αλλά οι θήκες στις πόρτες είναι αισθητά μεγαλύτερες από αυτές των «κανονικών» Mini κάτι που αποδεικνύεται αρκετά χρήσιμο σ ένα ταξίδι. 
 
Η θέση οδήγησης είναι γενικά καλή, όπως και στα άλλα Mini, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ υψηλού επιπέδου και δικαιολογεί το χαρακτηρισμό του αυτοκινήτου ως "premium". Κάτι που ήταν βέβαια απαραίτητο με δεδομένη την υψηλή τιμή του, η οποία ξεκινάει από 27455 ευρώ με το χειροκίνητο κιβώτιο (το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε το έξτρα εφτάρι αυτόματο). Ο στάνταρ εξοπλισμός είναι πληρέστατος, περιλαμβάνοντας ESP με hill holder, σύστημα Active guard για προειδοποίηση επικίνδυνης προσέγγισης προπορευόμενων οχημάτων, 6 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, θερμαινόμενα ακροφύσια πλύσης παρμπρίζ, κλιματισμό, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ραδιο-CD με θύρες Aux και USB και Bluetooth, υπολογιστή ταξιδιού, ζάντες αλουμινίου, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα Start-Stop, κλπ.
Κινητήρας-κιβώτιο 
 
Όπως και τα άλλα "Cooper", το συγκεκριμένο Clubman χρησιμοποιεί τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα τούρμπο του 1,5 λίτρου με τους 136 ίππους. Έναν αρκετά δυνατό κινητήρα, που δεν προδίδει εύκολα την 3κύλινδρη αρχιτεκτονική του, έχοντας λειτουργία πολύ ομαλή για 3κύλινδρο. Δεν είναι ούτε υπερβολικά θορυβώδης, ούτε έχει πολλούς κραδασμούς, είναι εύστροφος, έχει πολύ καλή ροπή και αποδεικνύεται απολύτως επαρκής για το αυτοκίνητο σε επίπεδο ασφάλειας, προσφέροντας καλές επιδόσεις (η εταιρεία ανακοινώνει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 9,1), που του επιτρέπουν να κινηθεί με αρκετά γρήγορους ρυθμούς αν θέλει ο οδηγός. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη “steptronic” 7 σχέσεων, το οποίο στην καθημερινή οδήγηση είναι άψογο, πραγματοποιεί ομαλές αλλαγές, είναι σωστά κλιμακωμένο και δεν «κρεμάει» τον κινητήρα, απλώς δεν είναι τόσο γρήγορο στις αλλαγές όσο ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ή το εξαιρετικό 8άρι αυτόματο της BMW. Η κατανάλωση της συγκεκριμένης αυτόματης έκδοσης στην πόλη είναι γύρω στα 10 λίτρα/100 χλμ., πέφτοντας κάτω από τα 8 στον ανοιχτό δρόμο.  
 
Η ανάρτηση έρχεται να συνεισφέρει καθοριστικά στην οδική συμπεριφορά ενώ το δικό τους ρόλο στο υψηλού επιπέδου κράτημα παίζουν τα χαμηλού προφίλ “run flat” ελαστικά (στην περίπτωσή μας, τα προαιρετικά 225/40 R18). Η άνεση, από την άλλη, επωφελείται τα μέγιστα από την εξαιρετική ηχομόνωση που κρατά μακριά τους περισσότερους εξωτερικούς θορύβους μαζί και αυτόν του κινητήρα.  
 
Οδηγώντας 
 
Μπορεί να είναι «τύπου στέισον», αλλά το Clubman είναι Mini και στο δρόμο ανακαλύπτεις ότι προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα των Mini, με εξαιρετικό κράτημα, ακριβέστατη συμπεριφορά, γρήγορο και ακριβές τιμόνι με πολύ καλή αίσθηση και πολύ καλά φρένα. Καθώς μάλιστα έχει αυξημένο μεταξόνιο και διαστάσεις σε σχέση με το 3θυρο και 5θυρο Mini, έχει και μικρότερη αδράνεια και οι αντιδράσεις του είναι πιο προοδευτικές. Κάτι που προσφέρει ακόμα περισσότερη σιγουριά στον οδηγό (αφού η προειδοποίηση ότι αρχίζει η απώλεια πρόσφυσης απέχει χρονικά από το «ξεκόλλημα» περισσότερο, οπότε αυτός έχει και μεγαλύτερα χρονικά περιθώρια για αντίδραση), χωρίς να μειώνει καθόλου την απόλαυση της οδήγησης. 
 
Φυσικά και σ αυτό το μοντέλο, όπως και στα υπόλοιπα η σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων για την εξασφάλιση σπορτίφ συμπεριφοράς έχει ως αποτέλεσμα μία μέτρια άνεση, με τις ανωμαλίες του δρόμου να γίνονται αισθητές στους επιβάτες. Το Clubman προσφέρει πάντως καλή ποιότητα κύλισης και δεν γίνεται κουραστικό στο ταξίδι παρά τη σφιχτή ανάρτησή του (και τα runflat λάστιχα), η επίδραση της οποίας γίνεται περισσότερο αισθητή στους κακούς αστικούς δρόμους με τις συνεχείς ανωμαλίες.