Δοκιμάζουμε το σπορτίφ Renault Clio R.S. Line TCe 130 EDC

Σάλτας Νίκος

Δοκιμάζουμε το σπορτίφ Renault Clio R.S. Line TCe 130 EDC  , ειδήσεις από την ελλάδα, ειδησεις τωρα ελλαδα, τα τελευταια νεα τωρα, τηλεοραση, live tv, live streaming, web tv
Σε καμία περίπτωση δε θα διαφωνήσουμε με το σλόγκαν της Renault, που αποκαλεί το αυτοκίνητο «το καλύτερο Clio που κατασκευάστηκε ποτέ», απλώς αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία αν ληφθεί υπ όψη σε συνδυασμό με το ότι και τα προηγούμενα ήταν από τα κορυφαία την κατηγορίας! Απολύτως προσαρμοσμένο στις σύγχρονες απαιτήσεις του καταναλωτικού κοινού στην Ελλάδα, που θέλει τα σούπερ μίνι αρκετά ευρύχωρα ώστε να καλύπτουν και οικογενειακές ανάγκες, με κινητήρες περιορισμένου κυβισμού (λόγω των παραλογισμών του φορολογικού συστήματος διαχρονικά!) και αρκετά σύγχρονα τεχνολογικά, με οθόνες, συνδεσιμότητα κλπ., είναι ένα αυτοκίνητο που δύσκολα μπορεί να παραλείψει από τη λίστα των πιθανών επιλογών ο αγοραστής της κατηγορίας. 
 
Είναι σπορ, είναι ευρύχωρο, είναι λειτουργικό, είναι εύχρηστο, ευκολοδήγητο και ασφαλές, είναι ποιοτικό και είναι κορυφαίο σε άνεση, προσόν που εκτιμάει ιδιαίτερα όποιος κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους. Δεν είναι μόνο το καλύτερο Clio, είναι κι ένα από κορυφαία σούπερ μίνι της αγοράς αυτήν τη στιγμή. 
 
 Το R.S. Line στρίβει με απίστευτη σιγουριά, με ελάχιστες κλίσεις, και με τη βαθιά γνώση της Renault Sport να παίζει κρυφτούλι, αρκούμενη στους «μόλις» 130 PS και αφήνοντας υποσχέσεις για όποιο Clio RS προκύψει, ηλεκτρικό, υβριδικό ή ό,τι τραβάει η όρεξη της εποχής. 
 
Η κορυφαία έκδοση της 5ης γενιάς Clio κινείται από έναν κινητήρα βενζίνης 1.3 TCe. Και η σπορ διάθεσή του αποδίδεται με το επίπεδο εξοπλισμού R.S. Line. Με ένα απαλό επιθετικό άγγιγμα δηλαδή που εξωτερικά αναλαμβάνουν να αναδείξουν οι διαφορετικοί προφυλακτήρες εμπρός-πίσω, οι 17άρηδες τροχοί και η οβάλ, χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης. Στην καμπίνα τη διαφορά κάνουν τα μπάκετ, οι κόκκινες ραφές, η κόκκινη ρίγα που διατρέχει το ταμπλό κατά πλάτος και τα αλουμινένια πεντάλ. 
 
Η εμπνευσμένη σχεδίαση και η εξαιρετική ποιότητα κατασκευής συνοδεύεται από πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη TFT 10’’ και οθόνη TFT 7’’ για το infotainment που φροντίζει για τη ψυχαγωγία, συνδεσιμότητα και πλοήγηση. Φιλοξενεί παράλληλα τις ρυθμίσεις του MULTI-SENSE με τα τρία προγράμματα οδήγησης (Eco, Sport, My Sense) και συνοδεύεται από βάση ασύρματης φόρτισης smartphone χαμηλότερα στην κονσόλα. Στις εξοπλιστικές παροχές συγκαταλέγονται η κάμερα με περιφερειακή κάλυψη 360° για ιδανική ορατότητα, το Easy Park Assist και το αυτόματο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών. 
 
Άξια μνείας είναι και τα νέα, αναπαυτικά και με σωστή στήριξη τύπου μπάκετ καθίσματα, αλλά και η πληθώρα θηκών για αντικείμενα. Μέσα στο γενικότερα ποιοτικό και καλοφινιρισμένο εσωτερικό συναντάμε χώρους για μικροαντικείμενα συνολικού όγκου 26 λίτρων. Φυσικά διατίθενται πακέτα εξατομίκευσης, προηγμένο ηχοσύστημα της BOSE καθώς και κρυφός φωτισμός σε 8 διαφορετικές αποχρώσεις. Θετικό είναι το πρόσημο και στους χώρους με το νέο Clio να προσφέρει ικανοποιητικούς για τέσσερις ενήλικες και τεράστιο για την κατηγορία πορτμπαγκάζ με 391 λίτρα και το μόνο που θα του χρεώσεις είναι το ψηλό κατώφλι.  
 
Στα μηχανικά μέρη δεν υπάρχουν κάποιες εκπλήξεις, ούτε μαγικές συνταγές. Ο τετρακύλινδρος TCe των 1,33 λίτρων και των 130 PS καλείται και εδώ να παίξει τον σύνθετο ρόλο ενός κινητήρα-πασπαρτού, συνδυαζόμενος με το επτατάχυτο EDC με paddles στο τιμόνι και τρία προγράμματα λειτουργίας (Eco, My Sense, Sport) που αλλάζουν τον βαθμό υποβοήθησης στο τιμόνι, το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας και την απόκριση κινητήρα και κιβωτίου.  Τα χαρακτηριστικά απόδοσης και λειτουργίας με μια λέξη περιγράφονται ως εξαιρετικά. Η απόκριση είναι ευχάριστα άμεση από χαμηλά και η λειτουργία δεν συνοδεύεται από θόρυβο και κραδασμούς. 
 
Η καμπύλη ροπής κορυφώνεται με 240 Nm στις 1.600 rpm και δίνει μεστό τράβηγμα στο χαμηλομεσαίο φάσμα, ενώ οι 130 PS στις 5.000 rpm αρκούν για σβέλτες επιταχύνσεις. Τα 8,8” για τα 0-100 km/h σημαίνουν υπεροχή απέναντι σε ένα Peugeot 208 1.2 PureTech 130 (9,4”) και ένα Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 140 PS (8,9”). Η σωστή κλιμάκωση των επτά σχέσεων του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη σημαίνει εξίσου καλές επιταχύνσεις και εν κινήσει, με 80-110 km/h σε 4,3” και 110-140 km/h σε 6,3”. 
 
Στην πράξη, ο κινητήρας επιβεβαιώνει για ακόμα μια φορά ότι είναι μία από τις ευτυχέστερες στιγμές βιομηχανικού σχεδιασμού της εποχής μας, όντας άκρως ελαστικός σε όλη την κλίμακα των στροφών και ιδιαίτερα πολιτισμένος σε χαρακτήρα και ποσότητα θορύβου που εκπέμπει. Το διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο των 7 σχέσεων συνδράμει αποφασιστικά στη σωστή του συμπεριφορά κάτω από όλες τις συνθήκες, ενώ ο συνδυασμός γίνεται εμφανώς πιο σπιρτόζικος στο σπορ πρόγραμμα, όπου και με τη χρήση των paddles μπορείς να έχεις έναν πιο πλήρη έλεγχο σε μία γρήγορη διαδρομή.
 
 Η κατανάλωση που είδαμε στη διάρκεια  της διαδρομής μας είχε κάποιες διακυμάνσεις, από τα 6 l/100km στην Εθνική έως και τα 8,5 l/100km σε πολύ πιεσμένες καταστάσεις, με έναν μέσο όρο περί τα 7 λίτρα να είναι μία πιο προσγειωμένη ένδειξη για μία καθημερινή χρήση από έναν μέσο ιδιοκτήτη. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που κάνει όλα όσα περιμένεις από ένα premium super mini και συγχρόνως είναι μία μηχανή συναισθημάτων για όσους θέλουν και μπορούν ακόμα να απολαύσουν την οδήγηση.
 
 Άνετο και σίγουρο στα μεγάλα ταξίδια, ασφαλές και ευέλικτο μέσα στην πόλη, πληθωρικό σε εξοπλισμό και κορυφαίο σε ποιότητα, προσθέτει εκείνο το έξτρα στοιχείο που σε κάνει να δεθείς μαζί του με έναν μοναδικό τρόπο. Το Clio είναι, χωρίς αμφιβολία, μία από τις δυο τρεις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις της ελληνικής αγοράς ανεξαρτήτως κατηγορίας.  
 
ΜΟΝΤΕΛΟ RENAULT CLIO R.S. LINE TCe 130 EDC 2020   TIMH €21.740   ΤΕΛΗ €119