Ένα κορυφαίο “SUV” ,που προσφέρει ποιότητα, τεχνολογία, άνεση, ασφάλεια, χώρους μόλις λίγο μικρότερους από αυτούς του… σπιτιού και ταυτόχρονα, παρά το μεγάλο όγκο του, είναι εξαιρετικά ευκολοδήγητο και μπορεί να φέρει το χαμόγελο στα χείλη του οδηγού χάρη στις επιδόσεις και τη συμπεριφορά του στο δρόμο. Αυτό είναι το Χ6 30d της BMW 
 
H έννοια της «δοκιμής» έχει εντελώς διαφορετική σημασία σε ένα αυτοκίνητο σαν την X6 σε σχέση με τα αυτοκίνητα των… κοινών θνητών που δοκιμάζουμε καθημερινά. Γιατί, τι είδους… μειονεκτήματα θα μπορούσε κανείς να βρει σε ένα αυτοκίνητο που κοστίζει όσο 5 καλά μικρομεσαία χάτσμπακ και στο οποίο, όπως είναι φυσικό, έχει χρησιμοποιηθεί ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει στην τεχνολογία της αυτοκινητοβιομηχανίας και ό,τι πιο ποιοτικό υπάρχει από πλευράς υλικών και φυσικά είναι τόσο μεγάλο, που αποκλείεται να δημιουργήσει το παραμικρό παράπονο σχετικά με τους χώρους ή τη λειτουργικότητά του;  
 
Κινητήρας-κιβώτιο 
 
Ένα μεγάλο αυτοκίνητο γοήτρου, ειδικά αν πρόκειται για BMW, δεν αρκείται φυσικά σ ένα μεγάλο αμάξωμα με πολυτελές εσωτερικό, ψηφιακές οθόνες και διάφορα ηλεκτρονικά συστήματα ψυχαγωγίας, συνδεσιμότητας και πληροφόρησης, αλλά προσφέρει και τα αντίστοιχα μηχανικά μέρη, για την εξασφάλιση της ενεργητικής ασφάλειας, αλλά και της οδηγικής απόλαυσης. Σ αυτό το πλαίσιο ακριβώς βρίσκεται και ο 6κύλινδρος 3λιτρος ντίζελ της X6 30d με τους 265 ίππους, ένας εξαιρετικός πετρελαιοκινητήρας, πολύ δυνατός, με άφθονη ροπή από αρκετά χαμηλά, ο οποίος κινεί με τη μεγαλύτερη άνεση το βαρύ αυτοκίνητο των 2.185 κιλών, προσφέροντας επιδόσεις καλού σπορ αυτοκινήτου (0-100 χλμ./ώρα σε 6,5). Δεδομένη είναι η αρμονική συνεργασία του με το γνωστό κορυφαίο αυτόματο 8άρι κιβώτιο της BMW, που εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση (αν αυτή έχει κάποια σημασία σ ένα αυτοκίνητο 105.000 ευρώ!) είναι λόγω του ντίζελ πολύ λογική για ένα τόσο μεγάλο, βαρύ και δυνατό αυτοκίνητο και μπορεί μέσα στο αστικό περιβάλλον να συγκρατηθεί γύρω στα 10-10,5 λίτρα/100 χλμ. Εκτός πόλης, ειδικά για ένα τόσο μεγάλο SUV, όπου η αεροδυναμική παίζει πολύ σημαντικό ρόλο, η κατανάλωση εξαρτάται φυσικά από τους ρυθμούς που ακολουθεί οδηγός και οι ακραίες τιμές της μπορεί να έχουν μεγάλη απόσταση μεταξύ τους. 
 
 Οδηγώντας
 
Ένα SUV γοήτρου άλλωστε πρέπει να προσφέρει ταυτόχρονα ξεκούραστες μετακινήσεις ακόμα και στα πιο μακρινά ταξίδια, ασφάλεια σε κάθε είδους δρόμου, αλλά και οδηγική απόλαυση εφ όσον μιλάμε για BMW (όσο είναι φυσικά αυτό δυνατό με ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο. Το αυτοκίνητο, λοιπόν, χαρακτηρίζεται από μια εξαιρετική ποιότητα κύλισης, προσφέρει πολύ καλή άνεση για BMW και SUV και ταυτόχρονα μια εξαιρετική οδική συμπεριφορά, με πολύ καλό κράτημα, εξαιρετική κατευθυντικότητα και παρά τις κάπως αυξημένες κλίσεις στις στροφές σε σχέση με ένα πιο χαμηλό αυτοκίνητο, προοδευτικές και απολύτως προβλέψιμες αντιδράσεις και απουσία φαινομένων αποσταθεροποίησης από μεταφορά βάρους στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης. Το πολύ καλό τιμόνι και τα κορυφαία φρένα συμπληρώνουν την πολύ θετική εικόνα, ενός αυτοκινήτου που είναι ταυτόχρονα άνετο, πολύ ασφαλές και εξαιρετικά ευχάριστο στην οδήγηση. Θα παρατηρήσουμε μόνο εδώ, επειδή αναφερθήκαμε νωρίτερα στις αστικές συνθήκες, ότι προφανώς ο μεγάλος όγκος του περιορίζει την ευελιξία του μέσα στην πόλη, όπου δεν θα λέγαμε και ότι βρίσκεται ακριβώς στο στοιχείο του. 
 
Το προσπέρασμα γίνεται με μια ορμή πειστική για τον δυναμικό χαρακτήρα της Χ6. Το ίδιο και η εκκίνηση από στάση, με το γκάζι κολλημένο στη μοκέτα. Απλώς η προσδοκία που δημιουργεί αυτή η αρχική ορμή δεν εξελίσσεται ανάλογα όσο ανεβαίνουν οι στροφές, ειδικά μετά τις 4.000 rpm. Πράγμα λογικό αν σκεφτεί κανείς ότι το αυτοκίνητο ζυγίζει πάνω από 2.100 kg (μπορεί να φτάνει και τα 2.200 kg, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού) και αυτή είναι η βασική επιλογή κινητήρα. 
 
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε όλη τη λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού. Με την πανοραμική οροφή, τα καθίσματα με τις άπειρες ηλεκτρικές ρυθμίσεις («σπάσιμο» της πλάτης και λειτουργία μασάζ), τον αυτόματο κλιματισμό με τέσσερις διαφορετικές ζώνες και το ηχοσύστημα Bowers & Wilkins με Diamond+ 3D Surround. Τεχνολογικό αλλά και λειτουργικό highlight είναι οι δύο οθόνες 12,3”. Η κεντρική για το χειρισμό του ηχοσυστήματος, του navigation και των εφαρμογών που εξασφαλίζουν κορυφαία συνδεσιμότητα. Και ο πλήρως διαμορφώσιμος πίνακας οργάνων με «ζωντανό» χάρτη, συμβουλές οδήγησης, ενδείξεις που αφορούν στη λειτουργία των ηλεκτρονικών βοηθημάτων ενεργητικής ασφάλειας και όργανα που αλλάζουν γραφικά ανάλογα με το γενικότερο set-up του αυτοκινήτου Οι βασικές λειτουργίες ελέγχονται με πολύ πρακτικούς κανονικούς διακόπτες, περιστροφικούς ή κουμπιά. Ευκολότερα στο χειρισμό στα τυφλά από την περιήγηση σε ένα μενού μόνο δια της αφής. 
 
Τα υλικά είναι πολύτιμα και φαίνονται. Αφράτο δέρμα, καλοφινισμένο αλουμίνιο και ανθρακόνημα. Δουλεμένα με προσοχή που υπογραμμίζει την ποιότητα και δίνει τη ζεστασιά του χειροποίητου. Αν και το ζητούμενο είναι η εντύπωση της μέγιστης αίσθησης πολυτέλειας, η πρακτικότητα δεν έχει παραμεληθεί. Από το πορτ μπαγκάζ των 580 λίτρων λείπει λίγο εσωτερικό ύψος αλλά έχει έναν δεύτερο πρακτικό χώρο κάτω από το πάτωμα. Ενώ το κάθισμα που αναδιπλώνεται σε τρία κομμάτια (40:20:40) βοηθά τη φόρτωση μεγάλων αντικειμένων. Η γραμμή της οροφής με απόλυτα κριτήρια ο χώρος για το κεφάλι είναι παραπάνω από επαρκής για κάθε σωματότυπο, ακόμη και μπασκετικό. Το ίδιο και αυτός για τα γόνατα. Ανεξάρτητα με το πόσο πίσω η χαμηλά κάθονται οι εμπρός επιβάτες. 
 
Κάτω από το καπό της xDrive30d ανασαίνει πολύ διακριτικά ένας κορυφαίος τεχνολογικά τρίλιτρος ντίζελ. Είναι εξαιρετικά πολιτισμένος στη λειτουργία, όπως αρμόζει στον χαρακτήρα ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Η χροιά δεν θυμίζει ντίζελ, ενώ και η ένταση είναι εξαιρετικά χαμηλή. Μόνο το σιγανό σφύριγμα του τούρμπο φτάνει στα αυτιά αν οδηγείς χωρίς μουσική, δίνοντας το ρυθμό σε σχέση με την πίεση στο δεξί πόδι και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 230 km/h.Το κιβώτιο είναι 8άρι αυτόματο Steptronic, με τη γνωστή βελούδινη αμεσότητα.
 
Το λογισμικό φροντίζει οι αλλαγές να γίνονται έτσι ώστε να αξιοποιείται στο μέγιστο η απόδοση του κινητήρα, ειδικά στο μισό γκάζι. Δεν κρατά τις σχέσεις περισσότερο από όσο πρέπει, στη χαλαρή μετακίνηση. Εξασφαλίζοντας έτσι οικονομία καυσίμου και χαμηλή στάθμη θορύβου. Τιμή βασικής έκδοσης από 104.750 €
 

Facebook Comments