Μόλις τρία χρόνια από την πρώτη παρουσίαση του πετυχημένου Ignis, η Suzuki σε μια προσπάθεια να συνεχίσει την καλή πορεία, πρόσθεσε τις απαραίτητες αισθητικές πινελιές κάνοντας το πιο ελκυστικό. Μας δόθηκε η ευκαιρία να δοκιμάσουμε την υβριδική του έκδοση με την τετρακίνηση η οποία το κάνει να ξεχωρίζει στην συγκεριμένη κατηγορία.  
 
Το ανανεωμένο Ignis το οποίο δανείζεται στοιχεία από crossover ,απέκτησε ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες , νέα εμπρός γρίλια στη μάσκα με διαφοροποιημένες εισαγωγές αέρα αλά Jeep ενώ και νέες είναι οι “ποδιές” που είναι βαμμένες σε απόχρωση αλουμινίου.Τα υπόλοιπα παραμένουν ως έχουν και καλώς έμειναν καθώς το μικρό μοντέλο της Ιαπωνικής εταιρείας διατηρεί το αμάξωμα και την απόσταση από το έδαφος που σε σπρώχνει σε περιπετειώδεις διαδρομές. 
 
Στο εσωτερικό υπάρχουν νέες ταπετσαρίες ενώ ο πίνακας οργάνων είναι και αυτός ανασχεδιασμένος. Το κάτω μέρος της κονσόλας και οι λαβές στις πόρτες έγιναν πιο…παιχνιδιάρικες με τα νέα χρώματα  ενώ στο ταμπλό με τις νέες διακοσμητικές φάσες  ξεχωρίζει η οθόνη 7 ιντσών . Σε αυτή προβάλλονται οι πληροφορίες από τα ηλεκτρονικά συστήματα μεταξύ των οποίων και της συνδεσιμότητας και της κάμερας οπισθοπορείας.. Τα πλαστικά είναι σκληρά στην υφή όμως έχουν καλή συναρμογή κια δεν ακούγονται ακόμη και όταν περάσεις πάνω από κακοτράχαλα οδοστρώματα. 
 
Όσο για τους χώρους τι να πούμε. Μεγάλοι για τους επιβάτες οι οποίοι έχουν αέρα πάνω από τα κεφάλια τους  λόγω του αυξημένου ύψους οροφής. Επιπλέον υπάρχει δυνατότητα να σύρεις το πίσω κάθισμα αυξάνοντας τον χώρο αποσκευών από τα 204 έως τα 227 λίτρα.(Διαστάσεις 3.700 x 1.690 x 1.605 mm.) 
 
Όμως η μεγαλύτερη ανανέωση έχει γίνει στα μηχανικά μέρη . Μιλάμε για το ήπιο υβριδικό σύστημα με 12βολτο κύκλωμα  το οπόιο είναι αναβαθμισμένο. Η μπαταρία η οποία βρίσκεται καλά κρυμμένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού είναι πλέον 10Ah από 3 Ah που ήταν πριν. Μάλιστα συνεργάζεται με τον ανανεωμένο 16βάλβιδο τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.2 DualJet με 2 ΕΕΚ, με πολλαπλό ψεκασμό, μεταβλητό χρονισμός βαλβίδων εισαγωγής, ο οποίος αποδίδει 83 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. με ροπή  107 Nm από τις 2.800 σ.α.λ. αντί για τις 4400 σ.α.λ.  
 
Το υβριδικό σύστημα Suzuki Hybrid με τον εναλλάκτη (ISG) ανακτά ενέργεια ως γεννήτρια κατά την επιβράδυνση ή όταν ρολάρει το αυτοκίνητο με σχέση στο 5άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Έτσι υποβοηθά ως ηλεκτροκινητήρας, τον βενζινοκινητήρα με επιπλέον ροπή  50 Nm από τις 1.600 έως τις 4.000 σ.α.λ. Αυτό συνεισφέρει στην καλύτερη απόκριση του κινητήρα όταν πατάς το πεντάλ γκαζιού αλλά και στην  μειωμένη κατανάλωση καυσίμου (5,2 λίτρα/100 χλμ.) και στους μειωμένους ρύπους CO2 (95 αντί για 105 γρμ./χλμ.).  Ο τρόπος λειτουργίας του υβριδικού συστήματος εμφανίζεται με τις σχετικές ενδείξεις στον πίνακα οργάνων. Όσον αφορά τις επιδόσεις τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 12,8 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 165 χλμ./ώρα. 
 
Στην πράξη, με την συνεργασία του υβριδικού συστήματος το οποίο συμμετέχει περισσότερο λόγω της αυξημένης χωρητικότητας της μπαταρίας ,το μοτέρ είναι ιδαίτερα ήσυχο σε σημείο που να νομίζεις ότι έχεις να κάνεις με…ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με την αθόρυβη λειτουργία του συστήματος stop/start.  Σταθερό στον δρόμο παρά το αυξημένο ύψος από το έδαφος κατά 18 cm, το Ignis δεν έχει ανησυχητικές κλίσεις στις στροφές με την υψηλή πρόσφυση λόγω τετρακίνησης ενώ και η η πληροφόρηση  από το σύστημα διεύθυνσης είναι είναι ικανοποιητική. 
 
 Ευέλικτο μέσα στην πόλη με ακτίνα στροφής 4,7 μ. δείχνει τον προορισμό του χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι δεν το ευχαριστιέσαι και στον ανοιχτό δρόμο, φρενάρονας άμεσα και αποτελεσματικά όποτε χρειάζεται.  Όμως το δυνατό σημείο του είναι η κίνηση εκτός δρόμου, με τον άκαμπτο πίσω άξονα να έχει βελτιωμένη απόδοση σε λακκούβες και σαμαράκια. Δώσε χωματόδρομους στο Suzuki Ignis 1.2 Hybrid AllGrip και πάρτου την …ψυχή. 
 
Το βάρος των μόλις 900 κιλών, η δοκιμασμένη αυτόματη τετρακίνηση με την κωδική ονομασία AllGrip , οι κοντοί πρόβολοι με τις γωνίες προσέγγισης/ράμπας/διαφυγής αντίστοιχα 19,8/19,9/39,9 μοίρες το βοηθούν να περνά αλώβητο από δύσβατα μέρη. Άμμος,χώμα, λάσπη και απότομες ανηφοριές και κατηφοριές  με τα συστήματα Hill Hold και Hill Descent, ξεπεράστηκαν με άνεση χωρίς βέβαια να το παρακάνουμε.   
 
Τελικά το Suzuki Ignis αναβαθμίστηκε εκεί που έπρεπε ακολουθώντας τις επιταγές της εποχής που θέλουν …ηλεκτρική συμπαράσταση και στάνταρ τα απαραίτητα καλούδια ασφάλειας  όπως είναι το σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης με προειδοποίηση (Brake Assist). Είναι προσιτή λύση τετρακίνησης τώρα που δεν υπάρχει στον τιμοκατάλογο και το πολυσυζητημένο Jimny . 
 
Η τιμή της βασικής έκδοσης GL για την τετρακίνητη έκδοση είναι στα 13080 ευρώ. Για την GL+ 14080 ευρώ και για την πλουσιότερη GLX που διαθέτει μεταξύ άλλων και εκκίνηση κινητήρα με μπουτόν ,cruise control, Navi και Dual Camera Drake Support χρειάζεστε 16080 ευρώ

Facebook Comments