Βαρύνουσα σημασία θα έχει η παραγωγική διαδικασία στο πλαίσιο προδιαγραφών βάσει των οποίων ένα προϊόν μπορεί να χαρακτηρίζεται και να προβάλλεται ως ελληνικό, όπως υπογράμμισε ο υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Αθ. Σκορδάς στο συνέδριο “Προϊόν Ελληνικό! Δύναμη Ανάπτυξης & Εξωστρέφειας της Ελληνικής Οικονομίας”.

Ο κ. Σκορδάς σημείωσε ότι στη συζήτηση που έχει ανοίξει το υπουργείο σχετικά με τα “κριτήρια Ελληνικότητας” εκφράζονται πολλές διαφορετικές απόψεις.

Ο παράγοντας της ιδιοκτησίας, είναι ένα σημαντικό κριτήριο. Γιατί στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, υποδηλώνει ότι τα κέρδη της επιχείρησης παραμένουν στη χώρα, επανεπενδύονται και παράγουν κοινωνικό προϊόν. Μια επιχείρηση ελληνικής ιδιοκτησίας είναι πιο πιθανό να διατηρήσει την παραγωγή της σε ελληνικό έδαφος, παρά τις δυσκολίες του οικονομικού περιβάλλοντος. Επίσης, δεν πρέπει να αγνοείται και η περίπτωση αμιγώς ελληνικών επιχειρήσεων, οι οποίες παράγουν προϊόντα από πρώτες ύλες που δεν διατίθενται στην Ελλάδα και πρέπει αναγκαστικά να εισαχθούν.

Από την άλλη όμως, είπε ο υφυπουργός, υπάρχει η άποψη που θεωρεί εξίσου σημαντικούς παράγοντες τον τόπο παραγωγής και τη χρήση εγχώριων πρώτων υλών. Είναι σημαντικό ότι σε τέτοιες δύσκολες εποχές, στην Ελλάδα λειτουργούν διεθνείς επιχειρήσεις, οι οποίες παράγουν τα προϊόντα τους εδώ, χρησιμοποιούν ελληνικές πρώτες ύλες, απασχολούν εργαζομένους, πραγματοποιούν επενδύσεις και συμβάλουν στην οικονομία, μέσω φόρων και εισφορών.

Αξίζει να επισημανθεί και το γεγονός ότι αρκετές διεθνείς επιχειρήσεις που δεν διέθεταν μέχρι τώρα παραγωγή στην Ελλάδα, αποφασίζουν να μεταφέρουν ένα τμήμα της εδώ, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες της εσωτερικής αγοράς. Και σε αυτή την περίπτωση διακρίνουμε υπαρκτό όφελος για την ελληνική οικονομία.

Όλοι αυτοί οι παράγοντες θα πρέπει να ληφθούν υπόψη από το υπουργείο Ανάπτυξης και την Επιτροπή που έχει αναλάβει την εξειδίκευση και εφαρμογή της νομοθεσίας, σχετικά με τη χρήση του σήματος «ελληνικό προϊόν».

Το σήμα αυτό θα είναι προαιρετικό, κατανοητό και αναγνωρίσιμο για προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα και πληρούν του όρους της ΕΕ και το αμέσως προσεχές διάστημα θα πραγματοποιηθεί ανοικτός διαγωνισμός πρόσκλησης της επιχειρηματικότητας για τη διαμόρφωση αυτού του σήματος ενώ ο κ. Σκορδάς σημείωσε ότι ήδη υπάρχει επιτυχημένο παράδειγμα επιχειρηματικού κλάδου με αυτό τον προσανατολισμό που είναι τα αλκοολούχα ποτά.

Θα μπει τέλος στην αναρχία γύρω από το ζήτημα της Ελληνικότητας και το σήμα δεν θα αφορά στην αναδιανομή της αγοράς στον εσωτερικό ανταγωνισμό καθώς την τελευταία διετία διαπιστώνεται ενδυνάμωση της τάσης των καταναλωτών να αγοράζουν ελληνικά προϊόντα, στηρίζοντας την ελληνική παραγωγή, αλλά η “Ελληνική ταυτότητα” θα αντικατοπτρίζει τη συνολική σύγχρονη αντίληψη που δημιουργεί επενδύσεις πλούτο και θέσεις εργασίας για τη χώρα, όπως σημείωσε ο υφυπουργός.

Τόνισε μάλιστα ότι η προσπάθεια αυτή αφορά το “πατριωτικό επιχειρείν” με προϊόντα υψηλής ποιότητας και ελκυστική ταυτότητα στις αγορές και σχολιάζοντας το θέμα ο ίδιος σημείωσε ότι κάποιοι επιχειρηματίες μπορεί το “πατριωτικό επιχειρείν” να το εκλάβουν στη σημερινή συγκυρία ως “πρόσκληση” της κυβέρνησης σε “πατριωτική αυτοκτονία ” με την κρατική ακρίβεια των φόρων , του κόστους της ενέργειας κλπ “όμως και η πολιτεία αναλαμβάνει τις ευθύνες της για να διαμορφωθούν συνθήκες βιωσιμότητας”.

Η κρίση δεν θα ξεπεραστεί με Ελληνικά σημαιάκια αλλά με μια εμπορική πολιτική έντιμη για τον καταναλωτή, με υψηλής ποιότητας προϊόντα που θα βρουν τη θέση τους στις διεθνείς αγορές , υπογράμμισε ο κ. Σκορδάς.

“Η εντυπωσιακή πορεία των ελληνικών εξαγωγών το τελευταίο διάστημα, δεν οφείλεται σε μεταφυσικούς παράγοντες, είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς από την πλευρά των επιχειρήσεων. Αν θέλουμε να συνεχιστεί, θα πρέπει όλοι να συμβάλουμε προς αυτή την κατεύθυνση, αναλαμβάνοντας το ρόλο και την ευθύνη που μας αναλογεί. Πολιτεία, επιχειρήσεις και επιχειρηματικοί φορείς καλούμαστε να προσπαθήσουμε από κοινού, για την ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών προϊόντων”. Αυτό σημείωσε ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων και του ΕΒΕΑ κ. Κ. Μίχαλος προσθέτοντας ότι η Ελλάδα χρειάζεται να παράγει περισσότερα προϊόντα, τα οποία θα εξάγονται και θα καταναλώνονται όχι μόνο εντός αλλά και εκτός των συνόρων της.

Επανέλαβε ότι πάγιο αίτημά προς την Πολιτεία είναι η διαμόρφωση ενός επιχειρηματικού περιβάλλοντος που θα επιτρέπει την ανάπτυξη ποιοτικής και ανταγωνιστικής εγχώριας παραγωγής και η ανάληψη πρωτοβουλιών για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ειδικά σε θέματα ποιότητας, τυποποίησης και συσκευασίας και προϊόντων, αλλά και τεχνοκρατικής υποστήριξης για την ανάπτυξη εξαγωγικής δράσης.

Τέλος ο κ. Μίχαλος αναφέρθηκε στα προβλήματα ρευστότητας που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις , στα εμπόδια της γραφειοκρατίας και της φορολόγησης.

Σημείωσε ότι υπάρχουν παραδείγματα εταιρειών που, για να συμμετάσχουν σε διεθνείς διαγωνισμούς προμηθειών, αναγκάστηκαν να καταβάλουν μετρητοίς την αξία των εγγυήσεων. “Και βεβαίως μια εταιρεία που δανείζεται με τριπλάσιο κόστος σε σχέση με τους διεθνείς ανταγωνιστές της, είναι επόμενο να μειονεκτεί στην προώθηση των προϊόντων της”.

Το Συνέδριο διοργανώνεται από την Εταιρεία Ανάπτυξης και Προόδου ΕΤΑΠ του ΕΒΕΑ, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με την υποστήριξη του ΕΒΕΑ και με την επιστημονική υποστήριξη του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Facebook Comments