Το ζητούμενο και από τις δύο πλευρές της Μάγχης είναι «να κάνει ο ένας ένα βήμα προς τον άλλο ώστε οι πολιτικές και οικονομικές συνέπειες στο Ηνωμένο Βασίλειο και την ΕΕ να παραμείνουν υπό έλεγχο», τονίζει το Γερμανοβρετανικό Εμπορικό Επιμελητήριο.

Είτε είναι μέλος της ΕΕ το Ηνωμένο Βασίλειο είτε όχι, όλοι οι Ευρωπαίοι βρίσκονται στην ίδια βάρκα. Τουλάχιστον στα λόγια. Η πραγματικότητα διαφέρει. Το σίγουρο πάντως είναι πως θα πρέπει να βρεθεί μια ρεαλιστική λύση. Ο Ούλριχ Χόπε, επικεφαλής του επιμελητηρίου εξωτερικού εμπορίου στο Λονδίνο, μιλώντας στην Deutsche Welle επισημαίνει ότι «θα ήταν ένα όνειρο εάν μπορούσε κανείς να διαπραγματευθεί ένα σύμφωνο σύνδεσης Βρετανίας-ΕΕ βάσει του οποίου θα μπορούσε να συνεχιστεί η ελεύθερη διακίνηση αγαθών, υπηρεσιών και κεφαλαίων».

Όχι άμεσα τα αποτελέσματα

Για τον Ούλριχ Χόπε το χειρότερο σενάριο θα ήταν να ισχύσουν μόνον οι κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, όπως ζητούν κάποιοι υπέρμαχοι του Brexit. O Γερμανός ειδικός υπογραμμίζει ωστόσο πως δεν πρόκειται να αλλάξει άμεσα κάτι για τις γερμανικές εταιρείες που εξάγουν προς το Ηνωμένο Βασίλειο, διότι η Βρετανία εξακολουθεί επισήμως να είναι τμήμα της ΕΕ.

Την ίδια άποψη εκφράζει και το Γερμανικό Βιομηχανικό και Εμπορικό Επιμελητήριο, το οποίο συνιστά ψυχραιμία και λέει πως «το νωρίτερο σε δύο με τέσσερα ή και πέντε χρόνια θα επέλθουν αλλαγές στις γερμανικές επιχειρήσεις».

Δεν είναι όμως μόνο οι γερμανικές επιχειρήσεις που θα προτιμούσαν η Βρετανία να παραμείνει στην ΕΕ. «Η έξοδος της Βρετανίας από την ΕΕ θα έκανε τη χώρα λιγότερο ελκυστική για τις ιαπωνικές επενδύσεις», είχε δηλώσει ο Πρωθυπουργός της Ιαπωνίας Σίνζο Άμπε ήδη στις αρχές Μαΐου, όταν επισκέφθηκε το Λονδίνο. Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο Βρετανός Πρωθυπουργός Ντέιβιντ Κάμερον, οι ιαπωνικές επενδύσεις ανέρχονται στα 46 δισεκατομμύρια ευρώ. Και ανάμεσα στους μεγαλύτερους επενδυτές είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες Nissan και Honda.

Θα πληγεί η αυτοκινητοβιομηχανία

Γενικότερα πάντως ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας αναμένεται να πληγεί τόσο στην Ιαπωνία όσο και στη Γερμανία από την έξοδο της Βρετανίας από την ΕΕ. Η BMW κατασκεύασε τον περασμένο χρόνο στην Αγγλία περισσότερα από 200.000 Minis και τα μισά από αυτά τα εξήγαγε στην ΕΕ. Η Nissan, η Jaguar, που ανήκει στον ινδικό όμιλο Τata, και η Land Rover παρήγαγαν από 500.000 αυτοκίνητα στη Μεγάλη Βρετανία, η Toyota 190.000 και η Opel Vauxall 140.000 αυτοκίνητα. Τώρα οι επενδυτές σκέφτονται τι θα σημάνει στην πράξη και ποιο θα είναι το κόστος της εξόδου.

Ένα πάντως είναι σίγουρο. Όταν θα ολοκληρωθεί η διαδικασία της εξόδου του Ηνωμένου Βασιλείου από την ΕΕ θα αυξηθεί η γραφειοκρατία και αυτό γιατί ανάμεσα σε άλλα θα επανισχύσουν οι διαδικασίες εκτελωνισμού των αγαθών.

Facebook Comments