Οι νέες αυξήσεις των φόρων στα καύσιμα που αναμένεται να προκαλέσουν περαιτέρω μείωση στην κατανάλωση δημιουργούν ανησυχία στην αγορά, ειδικά μετά το αίτημα υπαγωγής της Jetoil στο άρθρο 99.

Σύμφωνα με Τα Νέα, υπάρχουν δύο ακόμη περιπτώσεις μικρότερων εταιρειών που είναι έτοιμες να «σκάσουν» και τα καμπανάκια ηχούν εδώ και καιρό, άσχετα αν η κυβέρνηση δεν τα ακούει.

Η κατανάλωση καυσίμων που σε κάθε οικονομία αποτελεί καθρέφτη της ανάπτυξης ή της ύφεσης, έπιασε ιστορικά χαμηλά τον προηγούμενο μήνα. Τον Ιούνιο, οι πωλήσεις βενζινών εκτιμάται ότι βούλιαξαν 14% και του ντίζελ 7% συγκριτικά με τον περυσινό Ιούνιο, μεγέθη που χαρακτηρίζονται πρωτοφανή.

Ένα μέρος της πτώσης του 14% οφείλεται στην κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης τις τελευταίες ημέρες του περυσινού Ιουνίου, όταν οι πάντες έσπευδαν στα βενζινάδικα να φουλάρουν ενόψει των επερχόμενων capital controls. 

Ακόμη ωστόσο και αν αφαιρέσει κανείς την επίπτωση των κεφαλαιακών ελέγχων, και πάλι φέτος τον Ιούνιο θα προέκυπτε, όπως λένε άνθρωποι της αγοράς, μείωση πωλήσεων στις βενζίνες κοντά στο 10%.

 
Αραγε τι επιδόσεις θα καταγράψει η κατανάλωση από το φθινόπωρο όταν το πετρέλαιο θέρμανσης θα αυξηθεί κατά 5-6 λεπτά και από τις αρχές του 2017 η βενζίνη κατά 4 λεπτά και το ντίζελ κίνησης κατά 10 λεπτά το λίτρο, λόγω της αύξησης των ειδικών φόρων; Τι επιπτώσεις θα προκαλέσουν οι αυξήσεις αυτές συνολικά στην πραγματική οικονομία, σε ένα ήδη τοξικό και υπέρμετρα επιβαρημένο από φόρους επιχειρηματικό περιβάλλον;
«Οι πωλήσεις πέφτουν σταθερά έχοντας υποχωρήσει 45% από το 2009, οι εταιρείες βρίσκονται διαρκώς σε αναζήτηση κεφαλαίων για να προκαταβάλουν τους φόρους για τα καύσιμα που αγοράζουν αντίθετα από ό,τι ισχύει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και οι πειραγμένες αντλίες κλέβουν τους καταναλωτές. Ετσι, η επικείμενη αύξηση των φόρων έρχεται την πιο ακατάλληλη στιγμή» λέει ο Γιάννης Αληγιζάκης, πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος.

Facebook Comments