Η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ Α.Ε. αναμένεται να ενισχύει το ελληνικό ΑΕΠ κατά 0,8% και να προσθέσει πάνω από 31 χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας στην περίοδο 2016 – 2025, σύμφωνα με τη μελέτη που εκπονήθηκε φέτος από το Ιδρυμα Οικονομικών & Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ).

Επιπλέον αναμένεται να συμβάλει στη μείωση του δημοσίου χρέους μακροχρόνια κατά 2,3 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ. Στην περίπτωση που ληφθούν υπόψη και οι πολλαπλασιαστικές επιδράσεις στους υπόλοιπους κλάδους της ελληνικής οικονομίας, τότε η συνολική επίδραση σε όρους παραγόμενου προϊόντος αναμένεται να πλησιάσει τα 4,0 δισ. ευρώ το 2025, ήτοι 20,7 δισ. ευρώ στο σύνολο της περιόδου 2016 – 2025. Ακόμα όμως και στο βασικό σενάριο, το 2025 το επίπεδο του ΑΕΠ της ελληνικής οικονομίας θα είναι κατά περίπου 0,8% υψηλότερο (περίπου 1,6 δισ. ευρώ σε σταθερές τιμές) από αυτό που θα ήταν αν η Cosco δεν είχε συμμετάσχει στο μετοχικό κεφάλαιο του ΟΛΠ και δεν είχαν πραγματοποιηθεί οι σχετικές επενδύσεις.

Οι προωθούμενες επενδύσεις του υπό κινεζικού ελέγχου ΟΛΠ έχουν ως στόχο τη μετατροπή του λιμένα του Πειραιά στο μεγαλύτερο διαμετακομιστικό λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη, καθιστώντας το στρατηγικό σημείο της και το μεγαλύτερο λιμάνι αναχώρησης στον κόσμο για εταιρείες κρουαζιέρας.

Η Cosco Shipping θα επενδύσει επίσης σε πλωτή δεξαμενή δυναμικότητας εξυπηρέτησης πλοίων έως και 300,000 DWT, καθώς και στην αναβάθμιση των γύρω υποδομών, με στόχο την ενίσχυση της δυνατότητας επισκευής πλοίων, και έμφαση στην επισκευή υπεράκτιου εξοπλισμού εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων. Επίσης θα επενδύσει στο λιμάνι οχηματαγωγών και στον πολυώροφο χώρο στάθμευσης, για να καταστήσει τον Πειραιά ως το σημαντικότερο τερματικό αυτοκινήτων στη Μεσόγειο.

Η Cosco διά του ΟΛΠ αναμένεται να επιταχύνει την κατασκευή του China-Europe Land-Sea Express Line, φέρνοντας την Κίνα και την Νοτιοανατολική Ευρώπη ένα βήμα πιο κοντά, σημειώνουν κύκλοι του κινεζικού ομίλου. Περαιτέρω ο ΟΛΠ θα συμβάλει στην ανάπτυξη των logistics και της αποθήκευσης στο πλαίσιο της στρατηγικής πρωτοβουλίας του Πεκίνου «One Belt One Road», καθώς και στην αξιοποίηση του γεωγραφικού πλεονεκτήματος του λιμανιού για να καταστεί το μεγαλύτερο διαμετακομιστικό κέντρο εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο και η νότια πύλη προς της Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.

Facebook Comments