Παράταση στην υποβολή δηλώσεων έως 31/10 ζητούν οι φοροτεχνικοί

MarketNews

Παράταση για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων μέχρι τις 31 Οκτωβρίου ζητούν με ανακοίνωση – ψήφισμά τους οι λογιστές φοροτεχνικοί της Ελλάδος (ΠΟΦΕΕ). Στη σχετική ανακοίνωση παραθέτουν όλες τις πράξεις και παραλήψεις της ηγεσίας του ΥΠΟΙΚ που οδήγησαν σε μεγάλα προβλήματα στην υποβολή των φορολογικών δηλώσεων (καθυστέρηση έκδοσης βεβαιώσεων αποδοχών, καθυστέρηση αναγραφής τόκων στις δηλώσεις, αύξηση αριθμού υπόχρεων κ.ά.).

Η πλήρης ανακοίνωση της ΠΟΦΕΕ έχει ως εξής:

Κύριε Υπουργέ,

Η αποστολή της παρούσας επιστολής - ψηφίσματος   από την σημερινή έκτακτη Ολομέλεια των Προέδρων των Ενώσεων μας, είναι επιβεβλημένη και αναπόφευκτη, μετά την ατελέσφορη προσπάθεια του κλάδου μας να λάβουμε απαντήσεις σε καίρια, επείγοντα και υψίστης σημασίας ζητήματα, που αφορούν στην υποβολή των φορολογικών δηλώσεων.
Δεδομένα:

Πρώτη επισήμανση:
Οι δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος των φυσικών προσώπων υποβάλλονται από την 1η Φεβρουαρίου μέχρι και την 30η Ιουνίου εκάστου οικονομικού έτους. (Σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του Ν. 2238/1994, όπως αυτές τροποποιήθηκαν με το Ν. 4110/2013 και ισχύουν για δηλώσεις οικονομικού έτους 2013 και επομένων ετών)

Δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα και όλα θα είχαν τελειώσει στις 30 Ιουνίου, εφόσον:
• η εφαρμογή της Γ.Γ.Π.Σ. είχε ανοίξει από την 1η Φεβρουαρίου,
• οι λοιποί εμπλεκόμενοι φορείς (τράπεζες, ασφαλιστικοί οργανισμοί, ταμεία κ.λπ.) είχαν στείλει στους φορολογούμενους έγκαιρα τα απαραίτητα εκείνα στοιχεία για την ορθή συμπλήρωση των δηλώσεων και
• φυσικά το Υπουργείο Οικονομικών είχε εκδώσει έγκαιρα τις σχετικές εγκυκλίους, και είχε ενημερώσει με οποιοδήποτε πρόσφορο μέσο τους φορολογούμενους πολίτες.
Συνέβη όμως εντελώς το αντίθετο:

Συγκεκριμένα:
η εφαρμογή άνοιξε στις 24 Μαΐου, όταν ακόμα υπήρχαν, ενδεικτικά, οι ακόλουθες εκκρεμότητες :
α) Δεν είχαν αποσταλεί από τις τράπεζες στην Γ.Γ.Π.Σ. τα στοιχεία για τους τόκους των καταθέσεων.
(Το «σήριαλ» με την ανάρτηση των τόκων καταθέσεων ολοκληρώνεται σήμερα 18 Ιουλίου 2013, λίγες μόνο ημέρες πριν εκπνεύσει η καταληκτική ημερομηνία για τις δηλώσεις των φορολογούμενων των οποίων το τελευταίο ψηφίο του Α. Φ.Μ. είναι 1-2
Στα ποσά που έχουν εισαχθεί στο σύστημα παρατηρούνται λάθη καθώς μερικές τράπεζες έχουν στείλει στην Γ.Γ.Π.Σ. λάθος ποσά (καθαρό ποσό και φόρο μαζί). Την επιβεβαίωση και τις διορθώσεις των ποσών αυτών ποιος θα τις κάνει; Υπάρχει πλέον χρόνος για κάτι τέτοιο;)
β) Δεν είχαν αποσταλεί, σε μεγάλο μέρος υπαλλήλων και μισθωτών του δημοσίου, οι βεβαιώσεις αποδοχών και σε μεγάλο μέρος αυτών που είχαν αποσταλεί δεν είχε αναγραφεί το ποσό της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης που είχε παρακρατηθεί, (ενδεικτικά οι βεβαιώσεις του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους εκδόθηκαν δυο φορές με ορθή επανάληψη).
γ) Δεν είχε εκδοθεί η εγκύκλιος για τον τύπο και το περιεχόμενο του εντύπου Ε1 οικονομικού έτους 2013 με τις απαραίτητες διευκρινίσεις για μια σειρά θεμάτων (εκδόθηκε η ΠΟΛ. 1155 στις 26.6.2013, ένα μήνα μετά το άνοιγμα της υπηρεσίας ηλεκτρονικής υποβολής των δηλώσεων),
δ) Δεν είχε εκδοθεί η εγκύκλιος για το θέμα της αναγνώρισης των δαπανών μισθοδοσίας που εκτός από τις εταιρείες αφορά και τα φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα και απασχολούν προσωπικό, ε) Πολλές ημέρες εντός του Ιουνίου αλλά και του Ιουλίου το σύστημα παρέμενε κλειστό είτε λόγω εργασιών αναβάθμισης είτε λόγω ένταξης κάποιων Δ.Ο.Υ. στο αναβαθμισμένο σύστημα Taxis. Συγκεκριμένα στις ακόλουθες ημερομηνίες καταγράψαμε τα προβλήματα στην χρήση και στην πρόσβαση των ηλεκτρονικών εφαρμογών της Γ.Γ.Π.Σ.:
α) 28 Μαΐου, β) 17, 19, 25, 26 και 27 Ιουνίου, γ) 1, 2, 3 και 8 Ιουλίου.

Εάν στις ανωτέρω ημερομηνίες προσθέσουμε και τις προγραμματισμένες διακοπές του συστήματος για την ένταξη των Δ.Ο.Υ. στο νέο Taxis, τότε τα πράγματα γίνονται ακόμα χειρότερα. Μπορεί οι προγραμματισμένες αυτές διακοπές να μην επηρέαζαν τις βασικές εφαρμογές (Ε1, Φ.Π.Α., κλπ), δημιουργούσαν όμως πολλές φορές προβλήματα στην ομαλή πρόσβαση στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Π.Σ.
στ) Πολλές ημέρες το σύστημα κυριολεκτικά σερνόταν, τα μηνύματα δυσλειτουργίας του συστήματος (error 4... ή 5...) ήταν συνεχή και πολλές φορές μια απλή δήλωση απαιτούσε χρόνο άνω της μίας ώρας για να οριστικοποιηθεί.

Επί αντιρρήσεων σας:
Εάν τα ανωτέρω δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα τότε θα παρακαλούσαμε την Γ.Γ.Π.Σ. να δημοσιοποιήσει τα επίσημα καταγραφικά στοιχεία (logs) των τριών τελευταίων μηνών, καθώς και τα uptime (χρόνοι ομαλής λειτουργίας) και downtime των server για το ίδιο χρονικό διάστημα.
Επίσης μπορεί να μας πουν οι αρμόδιοι που διατείνονται ότι δεν υπάρχουν τεχνικά προβλήματα στο Taxis πόσες υποβολές έγιναν χθες 17/07/2013;

Δεύτερη επισήμανση:
Εν όψει όλων αυτών των προβλημάτων το Υπουργείο αναγκάστηκε να δώσει παράταση και αντί να καθορίσει μια ενιαία καταληκτική ημερομηνία, όπως είχε εγγράφως ζητήσει η Ομοσπονδία μας, τουλάχιστον μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου για όλους τους φορολογούμενους, με σχετική απόφαση του παρέτεινε την προθεσμία ηλεκτρονικής υποβολής αυτών ανάλογα με το τελευταίο ψηφίο του αριθμού φορολογικού μητρώου του φορολογούμενου και ορίστηκαν καταληκτικές ημερομηνίες για τα ψηφία 1 και 2 η 22α Ιουλίου, για τα ψηφία 3 και 4 η 29η Ιουλίου, για τα ψηφία 5 και 6 η 5η Αυγούστου, για τα ψηφία 7 και 8 η 12η Αυγούστου, για το ψηφίο 9 η 26η Αυγούστου και για το ψηφίο 0 η 30η Αυγούστου. Δηλαδή ενώ σύμφωνα με τις διατάξεις του Κ.Φ.Ε., και εφόσον δεν υπήρχαν εκκρεμότητες, απαιτούνται πέντε μήνες για την υποβολή των δηλώσεων των φυσικών προσώπων, σύμφωνα με τους αρμόδιους παράγοντες του Υπουργείου Οικονομικών, με προβλήματα που μέχρι και την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές παραμένουν ανεπίλυτα, «μπορούν» οι δηλώσεις να υποβληθούν σε τρείς μήνες και επτά μέρες!!!

Τρίτη επισήμανση:
Το Υπ. Οικονομικών σε προχθεσινή ανακοίνωση που κοινοποιήθηκε από το γραφείο τύπου, ανέφερε στοιχεία για δημιουργία εντυπώσεων.

Τέταρτη επισήμανση:
Αν η απάντηση από τους αρμοδίους είναι ότι η παράταση που δόθηκε, σύμφωνα με τους τελευταίους αριθμούς του Α.Φ.Μ., είναι αρκετή άρα «μπορούν» να υποβληθούν οι δηλώσεις μέχρι την 30η Αυγούστου, τότε ας τους υπενθυμίσουμε, για μια ακόμα φορά, τα ακόλουθα :
■ Φορολογούμενοι με παιδιά, ανεξαρτήτως Α.Φ.Μ., ζητούν να στείλουν τώρα την φορολογική δήλωση έτσι ώστε να υποβληθεί και το έντυπο Α21 για το επίδομα τέκνων. Συνεπώς δεν μπορεί κανένας λογιστής - φοροτεχνικός να προγραμματίσει τη δουλειά του σύμφωνα με το τελευταίο ψηφίο του Α.Φ.Μ. διότι αυτή προγραμματίζεται σύμφωνα με τις ανάγκες των φορολογούμενων.
■ Τόκοι καταθέσεων:
•/ Οι τράπεζες δεν δίνουν βεβαιώσεις γιατί, όπως λένε οι αρμόδιοι στους φορολογούμενους, έχουν στείλει τα στοιχεία στη Γ.Γ.Π.Σ.
■S Η Γ.Γ.Π.Σ. με δελτίο τύπου ομολογεί το πρόβλημα της καθυστερημένης ενημέρωσης του ΕΙ και το χρεώνει στην μέχρι σήμερα αποστολή των στοιχείων και σε τεχνικά προβλήματα των αρχείων!!!
■ Βεβαιώσεις αποδοχών:
■ Σε αρκετές περιπτώσεις οι βεβαιώσεις ήταν λάθος και εκδόθηκαν δυο και τρεις φορές ( αστυνομικοί, στρατιωτικοί κ.λ.π.)
■ Βεβαιώσεις για τα τοκοχρεολύσια των δανείων:
■ Πολλές σχετικές βεβαιώσεις δεν έχουν παραληφθεί ακόμη
■ Προβλήματα του taxis (όσο και αν το δελτίο τύπου της Γ.Γ.Π.Σ. στην ουσία προσπαθεί να μας πείσει ότι τα πάντα λειτουργούν άψογα)
■ Καθυστέρηση στην αποστολή:
■S Κλείσιμο για λόγους συντήρησης, αναβάθμισης και ένταξης Δ.Ο.Υ. στο
αναβαθμισμένο σύστημα ■S Αναμονή αρκετών λεπτών να ανέβει μια δήλωση και μετά, σε πετάει έξω ■S Πρόβλημα αναγνώρισης των ΙΒΑΝ τραπεζών που απορροφήθηκαν από
άλλες (π.χ. Αγροτικής που σήμερα είναι στην Πειραιώς κ.λπ.)
Και το ερώτημα που επικρατεί όλο και περισσότερο καθημερινά είναι:
Ποιος φταίει ;
Πάντως το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν φταίνε οι λογιστές - φοροτεχνικοί, οι οποίοι εργάζονται και τα Σαββατοκύριακα.

Πέμπτη επισήμανση:
Αν κύριε Υπουργέ των Οικονομικών,
Αν κύριε Γενικέ Γραμματέα των Δημοσίων Εσόδων,
Όσοι σκέπτονται ή σας εισηγούνται να μην δοθεί ενιαία καταληκτική ημερομηνία, μέχρι την 31η Οκτωβρίου, για την υποβολή των δηλώσεων των φυσικών προσώπων, ας διαβάσουν παρακάτω, ενδεικτικές παράλληλες υποχρεώσεις :
■ Εργασίες (εκτός της υποβολής των δηλώσεων)
S Τρέχουσα ενημέρωση βιβλίων πελατών
■S Οριστικές δηλώσεις φόρου μισθωτών υπηρεσιών (Μέχρι τις 19 Ιουλίου)
■ Προσωρινές δηλώσεις παρακρατούμενων φόρων
■S Περιοδικές Φ.Π.Α. τριμήνου για τα απλογραφικά βιβλία (Μέχρι τις 20 Ιουλίου)
■ Περιοδικές Φ.Π.Α. μήνα για τα διπλογραφικά βιβλία (Μέχρι τις 20 Ιουλίου) ■S Γενικές συνελεύσεις Α.Ε. - ενημέρωση ΓΕΜΗ
■S Λοιπές υποχρεώσεις (Εργατικά - ασφαλιστικά κ.λπ. θέματα) ■S Εντατικοί προληπτικοί έλεγχοι σε πελάτες (Ειδικά στις τουριστικές περιοχές)μ

Αναγκαία απάντηση στα ακόλουθα ερωτήματα:
Αν πάλι τα ανωτέρω, ενδεικτικά αναφερόμενα, πιθανόν να μην σας πείσουν για την επιβεβλημένη (λόγω των κακών ή μη χειρισμών) παράταση υποβολής των δηλώσεων, τότε παρακαλούμε να πάρουμε απάντηση για μια ακόμα φορά στα ακόλουθα ερωτήματα :
α) Ποιος άνοιξε την εφαρμογή για την υποβολή των δηλώσεων στα τέλη Μαΐου;
β) Ποιος έβαλε τη διάταξη για το ύψος των τόκων που δεν απαιτείται η αναγραφή τους στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος σε σχέδιο νόμου το οποίο κατατέθηκε τον Ιούνιο στη Βουλή των Ελλήνων;
γ) Ποιος εξέδωσε καθυστερημένα τις σχετικές ερμηνευτικές εγκυκλίους για πληθώρα θεμάτων που αφορούν τις δηλώσεις του οικονομικού έτους 2013;
δ) Ποιος επέτρεψε να εκδοθούν, κατόπιν εορτής, εγκύκλιοι για κρίσιμα φορολογικά θέματα;
ε) Ποιος ευθύνεται για το ότι η μεταφόρτωση των στοιχείων των τόκων άργησε να ολοκληρωθεί, ποιος ευθύνεται για το ότι μέχρι πριν λίγες ημέρες συνέχιζαν να φτάνουν από τις τράπεζες αρχεία με διορθώσεις και επικαιροποιήσεις στοιχείων, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις δεν τηρήθηκε ο προκαθορισμένος μορφότυπος με αποτέλεσμα να υπάρξει καθυστέρηση στις μεταφορτώσεις;
στ) Ποιος ευθύνεται για την μη έγκαιρη αποστολή των βεβαιώσεων αποδοχών και συντάξεων ;
Οι λογιστές - φοροτεχνικοί δεν έχουν την ευθύνη της σωστής και συνεχούς λειτουργίας των υπηρεσιών της Γ.Γ.Π.Σ., δεν νομοθετούν, ούτε έχουν την ευθύνη έγκαιρης και σωστής έκδοσης των σχετικών εγκυκλίων.
Τις ανωτέρω ευθύνες τις έχει το Υπουργείο Οικονομικών το οποίο, ειδικά φέτος, έχει δημιουργήσει σειρά προβλημάτων τα οποία καλούνται να πληρώσουν οι φορολογούμενοι και οι λογιστές - φοροτεχνικοί οι οποίοι για μια ακόμα χρονιά καλούνται να ξεχάσουν ξεκούραση, οικογένεια και λοιπές υποχρεώσεις, μόνο και μόνο γιατί κάποιοι δείχνουν ότι δεν μπορούν ή δεν θέλουν να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις που έχουν αναλάβει, απαιτώντας όμως τη συνέπεια από όλους τους άλλους.

Συνεπώς κε Υπουργέ,
Επειδή δεν αρνούμαστε να εργαστούμε, αλλά αντίθετα με τους άστοχους χειρισμούς και τον λανθασμένο προγραμματισμό γίνεται αναίτια από εμάς η ζωή και την εργασία μας δύσκολη,
Επειδή σας καλούμε να πορευθούμε στην λογική της συνεργασίας και της συν-απόφασης και όχι της αντιπαλότητας,
Επειδή καταβάλλουμε ειλικρινή προσπάθεια και εργαζόμαστε με ζήλο για την εκτέλεση των καθηκόντων μας και παρόλα αυτά, λόγω των ανωτέρω συνθηκών, δεν είναι ανθρωπίνως δυνατό να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις του Υπουργείου σας, Επειδή ωστόσο κατανοούμε πλήρως και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το υπαλληλικό προσωπικό της ΓΓΠΣ, του οποίου είμαστε ενεργοί συμπαραστάτες και συνεργάτες, προκειμένου να ανταποκριθεί έγκαιρα στον καλπάζοντα ρυθμό των απαιτήσεων του Υπουργείου Οικονομικών για περισσότερες ηλεκτρονικές υπηρεσίες στην εξυπηρέτηση του πολίτη και των επιχειρήσεων (και για το λόγο αυτό παρεμπιπτόντως ευχαριστούμε το προσωπικό της ΓΓΠΣ που είναι δίπλα μας και επιλύει τα θέματα οσάκις ανακύπτουν κατά την διεκπεραίωση του έργου μας).
Ζητάμε
α) να ανταποκριθείτε άμεσα με τον πιο πρόσφορο τρόπο στην επίλυση των προαναφερθέντων προβλημάτων,
β) να ορίσετε άμεσα νέο εύλογο χρονικό διάστημα υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, το οποίο, σε καμία περίπτωση, δεν μπορεί να είναι πριν την 31η Οκτωβρίου 2013.
γ) επειδή από τον ΚΦΕ άρθρο 62 σας δίνεται η εξουσιοδότηση με υπουργική απόφαση σας να ορίζεται τον τρόπο και τον χρόνο υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, (όπως πράξατε με την ΠΟΛ 1155/ 26-6-2013) και χωρίς να υπάρξει πρόβλημα στις προθεσμίες είσπραξης των φόρων, σας καλούμε να ικανοποιήσετε το υπό στοιχείο β αίτημα προθεσμίας