Οι χειρισμοί της βρετανίδας πρωθυπουργού στην μετά-brexit εποχή διέπονται από μυστικότητα. Ωστόσο συχνές είναι οι επαφές της με ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, Στόχος, να τους προσφέρει διαβεβαιώσεις οικονομικής ασφάλειας.

Παρά τη μυστικότητα με την οποία η Τερέζα Μέι χειρίζεται το θέμα του brexit, με ποιους όρους δηλαδή θα διεξάγει τις διαπραγματεύσεις, πρόσφατες κινήσεις της αποκαλύπτουν τον τρόπο με τον οποίο ενδεχομένως σκέφτεται να κινηθεί μελλοντικά.

Οι διαβεβαιώσεις τις οποίες έχει δώσει προσωπικά η βρετανίδα πρωθυπουργός στην αυτοκινητοβιομηχανία Nissan, ότι το brexit ουδόλως θα επηρεάσει τις εξαγωγές της στην Ευρώπη, δεν θα επιβαρυνθεί με γραφειοκρατία, φόρους και δασμούς προϊδεάζουν για τρία ενδεχόμενα: είτε ότι η Τερέζα Μέι θα επιχορηγήσει την αυτοκινητοβιομηχανία με χρήματα των φορολογουμένων είτε θα διαπραγματευθεί την παραμονή των βρετανικών βιομηχανιών στην ενιαία αγορά ανά τομέα είτε, τέλος, έχει ως σχέδιο την ένταξη της χώρας στην Ενιαία Αγορά.

Παραμένουν στη Μ. Βρετανία Νissan, Toyota, Honda

Το πρώτο ενδεχόμενο, δηλαδή η κρατική χρηματοδότηση, είναι το πιο αδύναμο γιατί θα προκαλέσει σεισμό στους φορολογούμενους πολίτε. Το δεύτερο σενάριο της διαπραγμάτευσης ανά τομέα προκαλεί ήδη μεγάλες αντιδράσεις σε μεσαίες επιχειρήσεις που θεωρούν ότι θα είναι τα θύματα μιας τέτοιας πολιτικής. Το τρίτο, επομένως, ενδεχόμενο της παραμονής της Μ. Βρετανίας στην Ενιαία Αγορά κρίνεται από πολλούς ως το πιο ρεαλιστικό. Τις διαβεβαιώσεις προς τη Nissan παραδέχτηκε ο υπουργός Βιομηχανίας Greg Clark σε συνέντευξή του στο BBC.

Πιο συγκεκριμένα  η Nissan, η Toyota και η Honda, οι τρεις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες που διατηρούν εργοστάσια στη Βρετανία και απασχολούν εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους και υπεργολάβους δήλωσαν ότι παραμένουν στη Βρετανία και ότι το brexit δεν θα οδηγήσει σε μετεγκατάστασή τους σε άλλες χώρες της Ευρώπης που δεν διαθέτουν υποδομή και εξειδίκευση.

Μάλιστα η Nissan, μετά τις διαβεβαιώσεις της Κυβέρνησης ανακοίνωσε την κατασκευή δύο νέων μοντέλων, τετρακινητήριων οχημάτων έως το 2018 και αύξηση του εργατικού δυναμικού της μονάδας της στο Σάντερλαντ από 7.000 σε 12.000. Μετά τις αυτοκινητοβιομηχανίες ανάλογες διαβεβαιώσεις της Κυβέρνησης απαιτούν τώρα οι φαρμακοβιομηχανίες αλλά και ο χρηματοπιστωτικός τομέας.

Facebook Comments