ARRIVAL/Η ΑΦΙΞΗ         3/5
Σκηνοθεσία : Denis Villeneuve
Πρωταγωνιστούν: Amy Adams, Jeremy Renner, Forest Whitaker

Μια γλωσσολόγος προσλαμβάνεται από τον Αμερικανικό στρατό για να βοηθήσει στην επικοινωνία με εξωγήινους…

Είναι μετρημένες στα δάχτυλα οι ταινίες επιστημονικής φαντασίας που επικεντρώνονται στο κομμάτι της επικοινωνίας με τους εξωγήινους πολιτισμούς. Και αυτό το γεγονός δίνει μια νέα πνοή σε αυτό το είδος των ταινιών. Επίσης είναι εξαιρετικά εγκεφαλικό καθώς ασχολείται με όλα τα μεγάλα ερωτήματα, της ζωής, του Θεού, του χρόνου κλείνοντας το μάτι πολλές φορές στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ του Stanley Kubrick. Χωρίς φυσικά να σημαίνει ότι αποτελεί κάτι πρωτοποριακό για το είδος της επιστημονικής φαντασίας αφού υιοθετεί μεγάλο μέρος της γνωστής φόρμουλας. Αν στο CLOSE ENCOUNTERS το εξωγήινο μήνυμα που έπρεπε να αποκρυπτογραφηθεί ήταν η μουσική και στο CONTACT τα δεδομένα στον υπολογιστή , εδώ είναι η ίδια η γλώσσα και τα σύμβολα που είναι το κλειδί της επικοινωνίας. Απορώ πώς δεν το σκέφτηκε κάποιος νωρίτερα !!!Βασίζεται σε μια ιστορία του Ted Chiang υπό τον τίτλο Story of your Life. Η Amy Adams είναι εξαιρετική, ενώ ο χαρακτήρας του Renner είναι μάλλον απογοητευτικός ίσως για να τονιστεί ότι στο επίκεντρο βρίσκεται η γλωσσολόγος. Ο Villeneuve δημιουργεί καταπληκτική ατμόσφαιρα εντός των εξωγήινων διαστημόπλοιων (σπάνια βρίσκω τον εαυτό μου να περνά ωραία βλέποντας γλωσσολόγους να μεταφράζουν σε ένα δωμάτιο οπότε μπράβο στον Καναδό δημιουργό), βοηθούν και η εξαιρετική φωτογραφία αλλά και ο σχεδιασμός του εσωτερικού τους σε minimal τόνους. Και όσο η ταινία ασχολείται με την επικοινωνία τόσο βυθίζεσαι σε μια πολύ όμορφη εμπειρία, όσο ξεφεύγει στα πολιτικά, τα στρατιωτικά, τον κίνδυνο της παγκόσμιας ειρήνης τόσο “ξενερώνεις” κι ευτυχώς δεν το κάνει συχνά ούτε για πολύ…

KURIPI: ITSUWARI NO RINJIN/CREEPY     2.5/5
Σκηνοθεσία : Kiyoshi Kurosawa
Πρωταγωνιστούν : Hidetoshi Nishijima, Yuko Takeuchi, Toru Baba

Πρώην ιδιωτικός ντετέκτιβ ζει πια ήρεμος με την οικογένεια του. Όταν όμως ένας πρώην συνάδελφος του ζητά την βοήθεια του για την εξιχνίαση μιας εξαφάνισης η οποία συνδέεται με τον καινούριο γείτονα του ντετέκτιβ, τότε ο τρόμος αρχίζει…

Γιαπωνέζικο θρίλερ – παραβολή της κοινωνικής αποσύνδεσης από έναν μάστορα του είδους βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο του Yutaka Maekawa. Ένα από τα στοιχεία στα οποία είναι εκπληκτικός είναι ο τρόπος που “στήνει” τα κάδρα του καλώντας τον θεατή να προσέξει πολύ μικρές λεπτομέρειες για να καταλάβει προς ποια κατεύθυνση κινούνται οι ταινίες του. Επίσης ξέρει να αποσπά πολύ καλές ερμηνείες από τους ηθοποιούς του και έχει μεγάλη αυτοπεποίθηση και σιγουριά στο να χτίζει και να διατηρεί το σασπένς ακόμη κι όταν ο ρυθμός είναι πιο αργός από τις προηγούμενες ταινίες του. Μαεστρική αξιοποίηση του φωτός και των κινήσεων της κάμερας. Υπάρχουν κάποια θεματάκια με τη δομή των χαρακτήρων, κυρίως της γυναίκας του ντετέκτιβ της οποίας ο ρόλος είναι κομβικός που δυσκολεύει την “αποδοχή” των γεγονότων. Θεωρώ επίσης ότι το τελευταίο κομμάτι της ταινίας είναι κατώτερο των περιστάσεων που δημιουργούνται χωρίς να σημαίνει ότι είναι κακό καθώς ο Kurosawa μετέρχεται πολλών τρικ για να φτάσει στο τέλος. Σε κάθε περίπτωση είναι ένα ακόμη καλό δείγμα της δουλειάς ενός εκ των κορυφαίων εν ζωή Γιαπονέζων σκηνοθετών…

LODYSSEE/ΟΔΥΣΣΕΙΑ     1.5/5
Σκηνοθεσία : Jerome Salle
Πρωταγωνιστούν : Lambert Wilson, Pierre Niney, Audrey Tautou

H ζωή του μεγάλου Ζακ Κουστώ στη μεγάλη οθόνη…

Από τις περιπτώσεις που το πρωτογενές υλικό σε αφήνει με ανοιχτό το στόμα αλλά η αξιοποίηση του στον κινηματογράφο σε απογοητεύει. Το φιλμ του Salle επιδερμικά μόνο αγγίζει γεγονότα που ο πολύς κόσμος δεν τα ξέρει όπως ότι τα πρώτα του ταξίδια αυτού του μεγάλου οικολόγου τα χρηματοδότησαν πετρελαϊκές! Ή ότι από ένα σημείο και μετά δεν ήταν τόσο οικολόγος ή ότι είχε κάνει το Calypso (το υποβρύχιο του) σχεδόν ένα τηλεοπτικό ριάλιτι. Γενικά το φιλμ επικεντρώνεται στις “καλές” πλευρές του Κουστώ. Επίσης η ερμηνεία του Wilson αποτυγχάνει να δείξει όλα όσα ήταν ο Κουστώ, είναι πολύ διακριτική ενώ δεν ταιριάζει και σωματικά ο Wilson. Niney και Tautou δεν αξιοποιούνται όσο πρέπει με την δεύτερη να καταντά και κλισέ στο ρόλο της. Και η τεχνική της αφήγησης που επιλέγει ο Salle με τα συνεχή μπρος πίσω μάλλον αποπροσανατολίζει και κουράζει. Καταπληκτικά τα υποβρύχια γυρίσματα, κόβουν την ανάσα, στη στεριά είναι που χωλαίνει…

LE CONFESSIONI/ΟΙ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ   1.5/5
Σκηνοθεσία : Roberto Ando
Πρωταγωνιστούν: Toni Servillo, Daniel Auteuil, Moritz Bleibtreu

Κάπου στις Γερμανικές ακτές ένα G8 σε επίπεδο Υπουργών Οικονομικών πρόκειται να διεξαχθεί. Ανάμεσα στους παριστάμενους κι ένας καλόγερος, τον οποίο έχει προσκαλέσει ο Διευθυντής του ΔΝΤ για να εξομολογηθεί. Το πρωί βρίσκεται νεκρός…

Οι “μεγάλοι” του πλανήτη δεν κάνουν τίποτε άλλο από το να μηχανορραφούν για να κάνουν τους πλούσιους πλουσιότερους και τους φτωχούς φτωχότερους. Αυτήν την κοινοτοπία, το φιλμ του Ando την αντιμετωπίζει σαν κάτι το πρωτάκουστο και ο Ιταλός δημιουργός στήνει ένα φιλμ που  παίρνει περισσότερο από όσο πρέπει σοβαρά τον εαυτό του. Είναι δε τόσο επικεντρωμένο στον πρωταγωνιστή του, τον οποίο υποδύεται όμορφα ο καλύτερος Ιταλός ηθοποιός της εποχής μας με αποτέλεσμα οι υπόλοιποι χαρακτήρες να είναι μονοδιάστατοι, και είναι κρίμα γιατί το καστ απαρτίζεται από πολύ καλούς ηθοποιούς. Τουλάχιστον στον χαρακτήρα του Servillo γίνεται μια καλή προσπάθεια. Μόνο η κινηματογράφηση του ξενοδοχείου στο οποίο εκτυλίσσεται ολόκληρη η ταινία προσφέρει μια κάποια ποικιλία και μια ζωντάνια σε ένα κατά τάλλα ανιαρό φιλμ που βάζει τους πρωταγωνιστές να …φιλοσοφούν μέχρι τελικής πτώσης. Κούφιες εξομολογήσεις…

AMERICAN PASTORAL/ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΕΙΔΥΛΛΙΟ    1/5
Σκηνοθεσία : Ewan McGregor
Πρωταγωνιστούν : Ewan McGregor, Jennifer Connelly , Dakota Fanning

Ένα ζευγάρι Αμερικανών τη δεκαετία του 60 βλέπει σιγά σιγά τη ζωής του να καταρρέει καθώς η κόρη τους εμπλέκεται με τα “ακτιβιστικά” κινήματα της εποχής.

Διασκευή του ομώνυμου βιβλίου του Philip Roth με το οποίο κέρδισε το βραβείο Pulitzer το 1997 και σκηνοθετικό ντεμπούτο του McGregor. Το λιγότερο που θα περίμενε κανείς με σκηνοθέτη έναν εν ενεργεία και πολύ καλό ηθοποιό όπως ο Σκοτσέζος είναι καλές ερμηνείες όμως δυστυχώς δεν τα καταφέρνειπλήρως να τις αποσπάσει. Λείπει η φλόγα, το πάθος όπως και σε όλη την ταινία. Τα πράγματα στον χειρισμό του περιεχομένου είναι ακόμη πιο δύσκολα αν και αναγνωρίζω ότι πρόκειται για ένα δύσκολο βιβλίο. Ο ΜcGregor όμως το μετατρέπει σε έναν χυλό για τη δεκαετία του 60 και το χάσμα γενεών αδυνατώντας να απαντήσει στο μεγάλο ερώτημα τέτοιων περιπτώσεων. Τι την θέλουμε την ταινία αφού έχουμε το βιβλίο; Οι αδυναμίες είναι κυρίως 2. Η μικρότερη έχει να κάνει με το ότι δεν απαντά πειστικά στο γιατί συμβαίνουν μερικά από όσα συμβαίνουν, απλώς τα αφήνει να συμβαίνουν. Η μεγαλύτερη έχει να κάνει με το ότι – ενώ δίνει όμορφα τη δυναμική των σχέσεων μέσα στην οικογένεια – αποτυγχάνει να συνδέσει τα πολιτικά και κοινωνικά τεκτενόμενα με τη ζωή στο σπίτι και το πώς αυτά επηρεάζουν τις συμπεριφορές των μελών της οικογένειας. Ίσως ο McGregor θα έπρεπε να ξεκινήσει με κάτι πιο απλό, ίσως δεν θα έπρεπε να σκηνοθετεί και να παίζει ταυτόχρονα…

OFFICE CHRISTMAS PARTY    1/5
Σκηνοθεσία : Josh Gordon, Will Speck
Πρωταγωνιστούν: Jason Bateman,Olivia Munn,Jennifer Aniston

Όταν η αδελφή του και Διευθύνουσα Σύμβουλος της εταιρείας στην οποία εργάζεται απειλεί ότι θα κλείσει το τμήμα του, τότε ο Josh  αποφασίζει να διοργανώσει ένα μεγάλο Χριστουγεννιάτικο πάρτι για α εξασφαλίσει έναν μεγάλο πελάτη και να σώσει το τμήμα του. Αλλά τα πράγματα δεν πάνε όπως τα έχει σχεδιάσει…

Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και τα στούντιο βγάζουν τις εορταστικές ταινίες. Φουλ του κλισέ σε ένα απλοϊκό σενάριο και χιλιοειπωμένο (πόσες ταινίες δεν έχουν γίνει για ένα πάρτι που πάει στραβά;) για το οποίο μάλιστα χρειάστηκε να συνεργαστούν 3 άνθρωποι!! Ουάου. Bateman και Aniston που γενικά χαίρεσαι να τους βλέπεις δεν έχουν ως εκ τούτου με τι να δουλέψουν. Πολύ λίγες αληθινά χιουμοριστικές ατάκες αφού γενικά επιχειρείται με όσο μεγαλύτερες υπερβολές γίνεται να αποσπασθεί το γέλιο του θεατή. Μούφα το πάρτι…

ΑΓΑΠΗ, ΑΓΑΠΗ, ΑΓΑΠΗ
Σκηνοθεσία : Κώστας Ζάππας
Πρωταγωνιστούν: Αγγελική Παπαθεμελή, Αντώνης Παπαδόπουλος

Μετά τον θάνατο του άνδρα της, η 40χρονη Στέλλα εργάζεται σε στριπτιζάδικο προκειμένου να επιβιώσει με την κόρη της Φανή. Εκεί γνωρίζει γηραλέο playboy , αποκομμένο από την οικογένεια του, και μαζί του γνωρίζει και τον έρωτα…

Facebook Comments