Εκπρόθεσμες διακοπές. Η απόφαση του ΥπΟικ και Ανάπτυξης

Παντελής Παναγιώτης

Σκοπός του σημερινού άρθρου είναι να αναφερθώ σε κομμάτια του Πολυνομοσχεδίου που είναι πια νόμος του κράτους ο Ν.4446/2016.

Για τα συγκεκριμένα άρθρα του Ν.4446/2016 μέχρι σήμερα που γράφονται αυτές οι γραμμές, δεν υπάρχει καμιά διευκρινιστική εγκύκλιος από τη μεριά του Υπουργείου Οικονομικών. Θέλησα λοιπόν σήμερα να αναφερθώ σε κάτι το οποίο προέκυψε τις προηγούμενες ημέρες και που νομίζω ότι θα βοηθήσει τους συναδέλφους όσον αφορά το θέμα των εκπρόθεσμων διακοπών.

Μετά την έκδοση της ΠΟΛ.1163/23-11-2016 παρουσιαζόταν το εξής πρόβλημα:

Πηγαίνοντας στην εφορία για να πραγματοποιήσουμε παύση εργασιών στον πραγματικό χρόνο, με ημερομηνία προγενέστερη της 23/11/2016, μας ζητούσαν να προσκομίσουμε βεβαίωση διαγραφής από το ΓΕΜΗ.

Πηγαίνοντας στο ΓΕΜΗ να παραλάβουμε την ως άνω βεβαίωση , η υπηρεσία δεν είχε καμιά ενημέρωση για την απαλλαγή και ζητούσε τόσο τις οφειλές των επιμελητηριακών τελών της τελευταίας πενταετίας όσο και των τελών ΓΕΜΗ, μη λαμβάνοντας υπ΄ όψιν το γράμμα του νόμου 3419/2005 όπως αυτό τροποποιήθηκε από τον Ν.4443/2016.

Τι ανέφερε η αιτιολογική έκθεση;

« Όσοι υπόχρεοι διαγράφονται από το Γ.Ε.ΜΗ. βάσει των ανωτέρω, θα απαλλάσσονται τόσο από τις οφειλές των επιμελητηριακών τελών και των τελών Γ.Ε.ΜΗ., όσο και από τις υποχρεώσεις δημοσίευσης των οικονομικών καταστάσεων που αφορούν σε έτη που έπονται του πραγματικού χρόνου παύσης εργασιών τους. Επίσης, επιχειρήσεις οι οποίες για οποιοδήποτε λόγο δεν έχουν εγγραφεί έως σήμερα στο Γ.Ε.ΜΗ. και ο πραγματικός χρόνος της παύσης εργασιών τους είναι αποδεδειγμένα προγενέστερος της 23-11-2016 παύουν να έχουν οποιαδήποτε υποχρέωση είτε αυτή είναι υποχρέωση εγγραφής/καταχώρισης στο Γ.Ε.ΜΗ. είτε είναι υποχρέωση καταβολής επιμελητηριακών τελών και τελών Γ.Ε.ΜΗ.»

Σε επικοινωνίες που είχαμε με την Γενική Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή, Γενική Διεύθυνση Αγοράς , Διεύθυνση Εταιρειών & ΓΕΜΗ,τους έκανα γνωστό το πρόβλημα το οποίο είχε προκύψει με τις υπηρεσίες του ΓΕΜΗ, κι από τον Ιανουάριο του 2016 (βλέπε σχετικά άρθρα στο e-forologia.gr) αλλά και στις συναντήσεις με τον Γενικό Γραμματέα Εμπορίου, τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων και τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, η πρόθεση της πολιτείας ήταν να γίνει εκκαθάριση του μητρώου των επιχειρήσεων, ώστε να γνωρίζουμε ποιες επιχειρήσεις που λειτουργούν σήμερα στη χώρα μας είναι ενεργές και ποιοι είναι οι Κ.Α.Δ δραστηριότητας. Πουθενά σε όλες τις παραπάνω συναντήσεις δεν φάνηκε η πρόθεση, ότι σκοπός τους ήταν να επιβαρύνονται οι ανενεργές επιχειρήσεις πληρώνοντας τα τέλη των επιμελητηρίων και του ΓΕΜΗ.

Κατόπιν τούτου, θεωρούμε υποχρέωσή μας να ενημερώσουμε όλους τους συναδέλφους που τα προβλήματα που προαναφέραμε θεωρούμε ότι λύνονται με την από 23/12/2016 κι Αριθμό Πρωτ.138857 του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης , Γενική Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή, Γενική Διεύθυνση Αγοράς , Διεύθυνση Εταιρειών & ΓΕΜΗ, και η οποία κοινοποιείται προς:

  • Υπουργείο Οικονομικών Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων
  • Γενική Διεύθυνση Φορολογικής Διοίκησης / Διεύθυνση Ελέγχων/ Τμήμα Η΄ Μητρώου Εγγραφής Φορολογουμένων.
  • Γενική Διεύθυνση Φορολογίας / Διεύθυνση Φορολογίας Εισοδήματος
  • Γενική Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Ανθρωπίνου Δυναμικού / Διεύθυνση Υποστήριξης Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών
  • Κεντρική Υπηρεσία ΓΕΜΗ.

Θεωρώ ότι οι υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών και κυρίως η ΓΓΔΕ άμεσα θα πρέπει να ενημερώσει τα τμήματα μητρώου και ελέγχων των Δ.Ο.Υ. ώστε να σταματήσει η ταλαιπωρία των φορολογουμένων αλλά και να καταφέρουμε κάποια στιγμή να γνωρίζουμε ποιος είναι ο ακριβής αριθμός των επιχειρήσεων που λειτουργούν στη χώρα μας, και ποιο είναι το αντικείμενο των εργασιών τους.

Πληροφορίες που έχω, αναφέρουν ότι η διαφορά των επιχειρήσεων ανάμεσα στο ΓΕΜΗ και στο TAXIS είναι πολλές εκατοντάδες χιλιάδες .

σε συνεργασία με τον φοροτεχνικό Νίκο Κανδύλη