Σωστή στάση σώματος στο γραφείο για να μην έχετε πόνους σε πλάτη και αυχένα

Καρβελά Ελένη

Η εργασία σε έναν χώρο που απαιτεί πολύωρη καθιστική παραμονή έχει για το σώμα πολλές επίπονες συνέπειες. Έπειτα από δουλειά οχτώ ωρών σε μια οθόνη υπολογιστή, οι ώμοι σας έχουν κλίση προς τα εμπρός και ο αυχένας γέρνει μπροστά. Νιώθετε πόνους στην πλάτη, στη μέση και στους ώμους με αποτέλεσμα να εμφανίζεται υπερβολική ένταση στον αυχένα και ως εκ τούτου πονοκέφαλοι. Για να αποφύγετε αυτά τα προβλήματα πρέπει να διορθώσετε τη στάση του σώματος σας, να αθλείστε και να κάνετε σωστή χρήση του εξοπλισμού σας.

Τα συνηθέστερα λάθη στο γραφείο

Tο ακατάλληλο ύψος της καρέκλας

H λανθασμένη θέση της οθόνης και του πληκτρολογίου

Ο ακατάλληλος φωτισμός του χώρου

Η κακή στάση του σώματος στην καρέκλα


 

 

Τρόποι αντιμετώπισης ή ελαχιστοποίησης  των παραπάνω

Κατά τη διάρκεια παραμονής στο γραφείο

 

  • Διόρθωση λανθασμένης στάσης σώματος στην καρέκλα. Μην κάθεστε με το βάρος σας ριγμένο στο ένα πόδι ή με τα πόδια σταυρωμένα διότι αυτό προκαλεί πρόσθετη πίεση στην σπονδυλική στήλη
  • Μην τοποθετείτε το laptop  στα γόνατά σας διότι αυτό προσθέτει επιπλέον πίεση στον αυχένα
  • Να έχετε την οθόνη του υπολογιστή στο σωστό ύψος ώστε να σας υπενθυμίζει ότι θα πρέπει να «ψηλώνετε»
  • Μην βάζετε το τηλέφωνο ανάμεσα στο κεφάλι και τον ώμο σας.
  • Χρησιμοποιήστε μαξιλάρια στην πλάτη, υποπόδιο και handsfree.
  • Προσπαθήστε να κάνετε συχνότερα ολιγόλεπτα διαλείμματα.
  • Υιοθετήστε τη τεχνική χαλάρωσης - προοδευτική μυϊκή χαλάρωση κατά τον Jacobson. Είναι μια διαδικασία κατά την οποία το άτομο μαθαίνει πώς να χαλαρώνει διάφορες ομάδες μυών του σώματός του και να απελευθερώνει τη συσσωρευμένη ένταση. Γίνονται συνειδητά συσπάσεις (σφίξιμο) και χαλαρώσεις μυϊκών ομάδων και επέρχεται σταδιακά μια κατάσταση ηρεμίας.

 

Εάν υποφέρετε από ενοχλήσεις της σπονδυλικής στήλης και γενικότερα όλου του σώματος, κορμού και άκρων, εμείς σας  προτείνουμε pilates για ευεξία και ανακούφιση από τους μυϊκούς πόνους. Ενδυναμώνει ομοιόμορφα το σώμα από μέσα προς τα έξω. Ενδυναμώνουν όλοι οι σταθεροποιητές μύες του σώματος και γίνονται πιο ικανοί για να ανταπεξέρχεται το σώμα σε δύσκολες για αυτό καταστάσεις. Μειώνει την αδικαιολόγητη κούραση και μας κάνει πιο λειτουργικούς στις απαιτήσεις της καθημερινότητας.

Ένας αρχάριος καλό είναι να ξεκινήσει με έναν πιστοποιημένο instructor γιατί το pilates έχει πολλά σημεία προσοχής και αν γίνει κάτι λάθος στην εκτέλεση της άσκησης δεν θα έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Έτσι, θα κρατάτε σε ευρωστία το μυοσκελετικό σύστημα, ελαχιστοποιώντας τις πιθανότητες εμφάνισης παθήσεων από κακή στάση του σώματος και διορθώνοντας τις ήδη υπάρχουσες, όπως για παράδειγμα κύφωση ή σκολίωση.

 

 
 
 Ευχαριστούμε πολύ τη Σαρρή Μαρία, Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής / ειδίκευση γυμναστική προσχολικής ηλικίας - Pilates Instructor