Η διαμάχη ανάμεσα στην Fraport και την Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας ΟΣΥΠΑ καλά κρατεί. Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βασίλης Αλεβιζόπουλος, που τάχθηκε από την αρχή εναντίον της ιδιωτικοποίησης 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων κάνοντας λόγο για «γερμανική αποικιοκρατία», συνεχίζει τους δικαστικούς αγώνες ευελπιστώντας στη βοήθεια της ΕΕ.

«Συνήθης εκβιασμός»

Ωστόσο, όπως αναγράφει το Spiegel ONLINE, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δια της αρμόδιας Επιτρόπου Μαργκρέτε Βεστάγκερ τοποθετήθηκε γραπτώς επί του θέματος επαναβεβαιώνοντας ότι η παραχώρηση των αεροδρομίων δεν παραβιάζει κοινοτικό δίκαιο. Σύμφωνα με το αιτιολογικό που έγινε γραπτώς και δημοσιοποιήθηκε στις 7 Ιανουαρίου, η παραχώρηση έγινε έπειτα από διεθνή διαγωνισμό και η δεσπόζουσα θέση που καταλαμβάνει η Fraport στην Ελλάδα δεν έρχεται σε σύγκρουση με το ευρωπαϊκό ισχύον πλαίσιο. Προηγουμένως το συνδικάτο των απασχολουμένων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας υποστήριξε ότι η συμφωνία παραβιάζει το άρθρο 106 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ), που αφορά στη νόθευση του ανταγωνισμού.

Ο ίδιος ο ιταλός ευρωβουλευτής Φάμπιο ντε Μάσι, από το κόμμα Die Linke, που κατέθεσε την επερώτηση στις 11 του περασμένου Νοεμβρίου στην Κομισιόν, δεν είναι ευχαριστημένος από την απάντηση της αρμόδιας Επιτρόπου και εξαγγέλλει κι αυτός από την πλευρά του τη συνέχιση των κινητοποιήσεων σε συνεργασία με Έλληνες ευρωβουλευτές. «Η Επιτροπή χαρακτηρίζει την προκήρυξη του διαγωνισμού ως πράξη συνήθους ανταγωνισμού, εγώ την αποκαλώ συνήθη εκβιασμό. Οι ιδιώτες επενδυτές ενεργούν εγκληματικά και εκμεταλλεύονται το ελληνικό δημόσιο».

Καθυστερήσεις και ανασύνταξη δυνάμεων από τους συνδικαλιστές

Αντίδραση από την ίδια τη Fraport δεν υπάρχει. Για την κοινοπραξία η διαδικασία ήταν από την αρχή ξεκάθαρη, η συμφωνία πήρε το πράσινο φως από την επιτροπή ανταγωνισμού, ψηφίστηκε από το ελληνικό κοινοβούλιο και πήρε την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ο αρχικός προγραμματισμός ήταν να γίνει η παράδοση-παραλαβή των αεροδρομίων τέλος του 2016, αλλά παρατηρείται καθυστέρηση, η οποία κρίνεται ως φυσιολογική αν αναλογιστεί κανείς την πολυπλοκότητα της διαδικασίας. Πηγές που βρίσκονται πολύ κοντά στο έργο ανέφεραν στη DW ότι μέχρι τέλος Φεβρουαρίου η Fraport θα είναι επιχειρησιακά έτοιμη σε επίπεδο εκπαίδευσης και στελέχωσης του προσωπικού της. Απομένουν αρκετές γραφειοκρατικές εκκρεμότητες για να ολοκληρωθεί με όσο το δυνατόν πιο ασφαλή και ομαλό τρόπο η συμφωνία. 

H ηγεσία της ΟΣΥΠΑ θεωρεί ότι οι καθυστερήσεις θα υπερβούν τον Μάρτιο οπότε και ξεκινά η τουριστική περίοδος και άρα η διαδικασία παραχώρησης θα μεταφερθεί αρχές φθινοπώρου. Μέχρι τότε ο Βασίλης Αλεβιζόπουλος περιμένει απάντηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού στη γραπτή αναφορά που κατέθεσε στις 21.7.2016, ενώ ετοιμάζει μεταξύ άλλων μηνυτήρια αναφορά στον Άρειο Πάγο για απάτη σε σχέση με τη σύμβαση, την οποία θεωρεί ετεροβαρή σε βάρος του ελληνικού δημοσίου. Οι πιθανότητες επιτυχίας από την πλευρά των συνδικαλιστών κρίνονται ως μηδενικές.

Facebook Comments