Το γαλλικό Carrefour, είναι η δεύτερη αλυσίδα σουπερμάρκετ παγκοσμίως μετά το αμερικανικό Wal-Mart. Όμως ο σκληρός ανταγωνισμός με φθηνότερα σουπερμάρκετ αλλά και το διαδίκτυο φέρνουν σε δύσκολη θέση την γαλλική αλυσίδα.

Από τυριά και ρουχισμό μέχρι χλοοκοπτικά μηχανήματα βρίσκει ο καταναλωτής στα καταστήματα του σουπερμάρκετ Carrefour. Η προσφορά της γαλλικής αλυσίδας ανέρχεται συνολικά σε 19.000 προϊόντα. Όμως το επιχειρηματικό μοντέλο του Carrefour, που ξεκίνησε πριν από 50 χρόνια με ένα κατάστημα κοντά στο Παρίσι, μοιάζει ξεπερασμένο. Ο ανταγωνισμός με σουπερμάρκετ χαμηλών τιμών (discounter), αλλά και από το διαδίκτυο είναι σκληρός.

«Τα τελευταία χρόνια δεν γίνονται επενδύσεις στα καταστήματά μας», παραδέχεται ο διευθύνων σύμβουλος του Carrefour Νοέλ Πριού. Ο εκσυγχρονισμός των καταστημάτων αποτελεί προτεραιότητα του νέου επικεφαλής του ομίλου Ζορζ Πλασά. Μόνο στη Γαλλία όπου η αλυσίδα κάνει περίπου το 50% του τζίρου της ο επικεφαλής του ομίλου προτίθεται να δαπανήσει 2,3 δισ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό. Όμως οι αλλαγές διακοσμητικού χαρακτήρα δεν αρκούν για να πείσουν τους καταναλωτές. Σε εποχές υψηλής ανεργίας οι Γάλλοι αναζητούν χαμηλές τιμές.

Όμως το Carrefour δεν έχει πολλά περιθώρια κέρδους. Τα κέρδη επί του τζίρου ανήλθαν πέρυσι στο 2,6%, ενώ άλλες μικρότερες αλυσίδες καταστημάτων όπως το Casino βρίσκονταν στο 3,7%. Συγκριτικά η βρετανική αλυσίδα Tesco είχε το 2012 κέρδη στη Μεγάλη Βρετανία 4,7%.

Γυρίζουν την πλάτη στο Carrefour οι καταναλωτές

Τόσο το Carrefour όσο και οι ανταγωνιστές του αντιμετωπίζουν τις επιπτώσεις της δημογραφικής εξέλιξης. Στη Γαλλία τα νοικοκυριά του ενός ή δύο ατόμων ατόμων αυξάνονται συνεχώς με αποτέλεσμα να εκλείπουν οι μεγάλες αγορές που κάνουν οι οικογένειες το Σαββατοκύριακο. Την ίδια στιγμή η υψηλή τιμή της βενζίνης αποτρέπει πολλούς Γάλλους από το να επισκεφθούν ένα κατάστημα πολλά χιλιόμετρα μακριά από τον τόπο κατοικίας τους.

Για να περιορίσει τα χρέη της η γαλλική αλυσίδα, που δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 30 χώρες, αποσύρθηκε πρόσφατα από τις αγορές της Κολομβίας, της Μαλαισίας και της Ινδίας. Παρά τις σημαντικές προσπάθειες ο νέος επικεφαλής του ομίλου εξακολουθεί να πιστεύει στο επιχειρηματικό μοντέλο της «υπεραγοράς». Πρόσφατα ο επικεφαλής της αλυσίδας Auchan, Βινσάν Μινιό δήλωνε: «Ο (πρόεδρος της Carrefour) Ζορζ Πλασά δεν αμφισβητεί ότι η “υπεραγορά“ έχει μέλλον. Είμαστε συνεπώς δύο με αυτή την άποψη».

Facebook Comments