6+1 οφέλη για τον οργανισμό μας

Καρβελά Ελένη

6+1 οφέλη για τον οργανισμό μας

«Η υγεία είναι το παν», «υγεία να έχουμε», «πρώτα η υγεία!». Μπορούμε να καταγράψουμε ένα σωρό ακόμη φράσεις και γνωμικά για την υγεία. Η αλήθεια είναι όμως μία, χωρίς την υγειά μας δε μπορούμε να κάνουμε τίποτα. Εμείς βρήκαμε 6+1 οφέλη για τον οργανισμό μας που καλό θα ήταν να εντάξουμε στην καθημερινότητα μας, αν δεν το έχουμε κάνει ήδη.

Τρώτε ξηρούς καρπούς

Παρά το γεγονός ότι υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, οι ξηροί καρποί είναι απίστευτα θρεπτικό και υγιεινό σνακ. Είναι πλούσια σε μαγνήσιο, βιταμίνη Ε, φυτικές ίνες και διάφορα άλλα θρεπτικά συστατικά. Μελέτες δείχνουν ότι οι ξηροί καρποί μπορούν να σας βοηθήσουν να χάσετε βάρος, αλλά μπορούν και να βοηθήσουν στην καταπολέμηση του διαβήτη τύπου 2 και της καρδιακής νόσου. Επιπλέον, περίπου το 10-15% των θερμίδων στα καρύδια δεν απορροφώνται από το σώμα, και μερικά στοιχεία δείχνουν ότι βοηθούν στην ενίσχυση του μεταβολισμού.Σύμφωνα με μελέτες, τα αμύγδαλα αυξάνουν την απώλεια βάρους κατά 62% σε σύγκριση με σύνθετους υδατάνθρακες.

Μην φοβάστε τον καφέ

Ο καφές έχει άδικα μπει στη λίστα με τα donts. Η αλήθεια είναι ότι στην πραγματικότητα είναι πολύ υγιές ρόφημα καθώς είναι πλούσια πηγή σε αντιοξειδωτικές ουσίες. Οι μελέτες δείχνουν πως όσοι καταναλώνουν καφέ συχνά ζουν περισσότερο και έχουν μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2, της νόσου του Parkinson, Alzheimer και πολλές άλλες ασθένειες. Βέβαια εννοούμε καφέ χωρίς τρεις κουταλιές της σούπας ζάχαρη και σιρόπια.

Φάτε λαχανικά και φρούτα

Τα λαχανικά και τα φρούτα είναι από τα απαραίτητα τρόφιμα για την υγεία του οργανισμού. Είναι γεμάτα με προβιοτικές ίνες, βιταμίνες, μέταλλα και όλα τα είδη των αντιοξειδωτικών, μερικά  από τα οποία έχουν ισχυρή βιολογική δράση. Οι μελέτες δείχνουν ότι οι άνθρωποι που τρώνε τα περισσότερα λαχανικά και φρούτα ζουν περισσότερο και έχουν χαμηλότερο κίνδυνο για καρδιακές παθήσεις, διαβήτη τύπου 2 και παχυσαρκία.

Φάτε τα αυγά, και μην πετάτε τον κρόκο

Ολόκληρα τα αυγά είναι τόσο θρεπτικά και συχνά αναφέρονται ως "πολυβιταμινούχο της φύσης." Είναι μύθος ότι τα αυγά είναι κακό για τον οργανισμό μας, λόγω της χοληστερόλης. Οι μελέτες δείχνουν ότι δεν έχουν καμία επίδραση στη χοληστερόλη του αίματος στην πλειοψηφία των ανθρώπων. Ο κρόκος είναι το μέρος όπου σχεδόν όλα τα θρεπτικά συστατικάι του αυγού βρίσκονται εκεί. Πολλοί λένε να πετάμε τον κρόκο καθώς είναι το χειρότερο κομμάτι του αυγού, όμως ο κρόκος είναι το μέρος όπου σχεδόν όλα τα θρεπτικά συστατικά του αυγού βρίσκονται εκεί.

Χρησιμοποιήστε Βότανα και Μπαχαρικά

Υπάρχουν πολλά απίστευτα βότανα και μπαχαρικά εκεί έξω που είναι ό,τι καλύτερο για την υγεία μας. Για παράδειγμα, το τζίντζερ και ο κουρκουμάς  έχουν ισχυρή αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτική δράση στον οργανισμό μας. Προσπαθήστε να τα χρησιμοποιείτε στην κουζίνα σας κατά τη διάρκεια του μαγειρέματος. Εκτός από την υπέροχη γεύση θα σας χαρίσουν και ισχυρά ευεργετικά αποτελέσματα για την υγεία σας.

Χρήσιμοποήστε Εξαιρετικό Παρθένο Ελαιόλαδο

Το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο είναι το πιο υγιεινό λίπος στον πλανήτη. Είναι πλούσιο σε μονοακόρεστα λίπη και ισχυρά αντιοξειδωτικά που συμβάλλουν στην υγεία της καρδιάς. Οι άνθρωποι που καταναλώνουν ελαιόλαδο έχουν πολύ χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από καρδιακές προσβολές και εγκεφαλικά επεισόδια σύμφωνα με μελέτες.

Να κοιμάστε αρκετά

Ο αρκετός και ποιοτικός ύπνος είναι εξίσου σημαντικός για τον οργανισμό όσο η διατροφή και η άσκηση. Ο κακός ύπνος μπορεί να οδηγήσει σε μείωση της σωματικής και πνευματικής σας απόδοσης. Επίσης, είναι ένας από τους ισχυρότερους ατομικούς παράγοντες κινδύνου για μελλοντική αύξηση του σωματικού βάρους και της παχυσαρκίας. Μια μελέτη έδειξε ότι η μικρή διάρκεια ύπνου συνδεόταν με 89% αυξημένο κίνδυνο παχυσαρκίας στα παιδιά, και 55% στους ενήλικες.