Πρωινό: Γιατί είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας

Καρβελά Ελένη

Πρωινό: Γιατί είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας

Το πρωινό είναι ένα από τα βασικά και ίσως από τα πιο σημαντικά γεύματα της ημέρας, αφού είναι αυτό που θα σας γεμίσει ενέργεια το πρωί και θα σας κρατήσει μακριά από τσιμπολογήματα που προσθέτουν περιττά κιλά. Αν αποφεύγετε το πρωινό, τότε δείτε τι χάνετε..

Γιατί πρέπει να παίρνουμε πρωινό

Βιταμίνες και Μέταλλα

Η αποφυγή πρωινού συνεπάγεται σε μεγάλο ποσοστό, χαμηλότερη πρόσληψη θρεπτικών συστατικών, με τελικό αποτέλεσμα τη μικρότερη συνολική ημερήσια συνιστώμενη πρόσληψη. Ο οργανισμός χάνει κυρίως βιταμίνες Α, Ε, D, B6 και μέταλλα όπως ασβέστιο, μαγνήσιο, φώσφορο, ψευδάργυρο. Την έλλειψη αυτή δεν θα μπορέσετε να την καλύψετε με τη διατροφή στα επόμενα γεύματα της μέρας.

Συνδιασμός Θρεπτικών Ουσιών

Υπάρχει καλύτερος συνδυασμός τροφών με αποφυγή κορεσμένων λιπαρών, περισσότερες φυτικές ίνες (δημητριακά) καλής ποιότητας πρωτεΐνη και ασβέστιο (γαλακτοκομικά). Η λήψη δημητριακών εξασφαλίζει και μεγάλο μέρος της συνολικής διαιτητικής πρόσληψης φυλλικού με τα ποσοστά να είναι 25% της ημερήσιας συνιστώμενης πρόσληψης.

Σωματικό Βάρος

Μελέτες δείχνουν πως ένα σωστά ισορροπημένο πρωινό συμβάλλει στη διατήρηση χαμηλού σωματικού βάρους και στη μειωμένη πρόσληψη λίπους κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Υπερφαγία

Περιορίζει σημαντικά το φαινόμενο της βραδινής υπερφαγίας μιας από τις κυριότερες αιτίες αύξησης του βάρους. Όσα άτομα παίρνουν πρωινό καταναλώνουν λιγότερα σνακ, μειώνοντας έτσι την ανάγκη για «τσιμπολόγημα» και μπορούν να διατηρούν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα την απώλεια βάρους σε περίπτωση δίαιτας.

Τι περιλαμβάνει το τέλειο πρωινό

  • Πρωτεΐνη (αβγό, ξηροί καρποί, φέτες γαλοπούλας)

Οι τροφές που είναι πλούσιες σε πρωτεΐνη παρέχουν περίπου το 15-20% των θερμίδων ενός ιδανικού πρωινού. Είναι πολύ σημαντικές για να έχετε ενέργεια όλη μέρα. Επιπλέον, 20 γραμμάρια πρωτεΐνης στο πρωινό είναι απαραίτητες στην περίπτωση που θέλετε να χάσετε κιλά. Δύο βραστά αυγά ή μια ομελέτα είναι ιδανικά για να “γεμίσουν” τις μπαταρίες σας.

  • Φυτικές ίνες (λαχανικά, φρούτα, δημητριακά ολικής άλεσης)

Χρειάζεστε 25 γραμμάρια την ημέρα και καλό είναι να παίρνετε το 25% αυτής της ποσότητας στο πρωινό σας, δηλαδή περίπου 6 γραμμάρια ή και περισσότερα εάν δεν έχεις πρόβλημα ευερέθιστου εντέρου. Μπορείτε να τα πάρετε τρώγοντας μήλο, μπανάνα, να πιείτε φυσικό χυμό πορτοκάλι, σπόρους (λιναρόσπορο, ηλιόσπορο κ.λπ.) και μπάρα δημητριακών.

  • Γλακτοκομικά (γάλα,γιαούρτι)

Tο πρωινό περιέχει οπωσδήποτε κάποιο γαλακτοκομικό τρόφιμο, γιατί πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι ξεκινώντας τη μέρα, αν μη τι άλλο, έχουμε καλύψει ένα μέρος του ασβεστίου. Γάλα με δημητριακά ή γιαούρτι με φρούτα και βρώμη θα σας γεμίσουν ασβέστιο και ενέργεια για την υπόλοιπη μέρα.