Η ώρα των «έξυπνων» ρολογιών πλησιάζει
Η ώρα των «έξυπνων» ρολογιών πλησιάζει
Η ώρα των «έξυπνων» ρολογιών πλησιάζει
«Πιστεύω ότι έχουμε πλέον φθάσει σε ένα σημείο καμπής», δήλωσε ο αναλυτής Άβι Γκρίνγκαρτ της εταιρίας ερευνών Current Analysis, που εκτιμά ότι το 2013 θα αποδειχτεί έτος των «έξυπνων ρολογιών», καθώς έχουν πια γίνει δεόντως φθηνά και μικρά τα αναγκαία εξαρτήματα για μια τέτοια συσκευή. Παράλληλα, ένας μεγάλος αριθμός καταναλωτών έχουν πλέον ένα «έξυπνο» κινητό τηλέφωνο, που είναι δυνατό να συνδεθεί με ένα τέτοιο ρολόι χειρός.
Η ιδέα ενός «έξυπνου» ρολογιού κυκλοφορεί εδώ και τουλάχιστον μια δεκαετία. Ήδη από το 2003 η Microsoft εμφάνισε ένα σχετικό προϊόν, ενώ σήμερα υπάρχουν στην αγορά ορισμένα σχετικά προϊόντα, πέραν της Sony, όπως της ιταλικής I’m, της Fossil, της Movado κ.α. Όμως δεν έχουν ακόμα γνωρίσει σημαντική διάδοση στην αγορά.
Ήδη τα «έξυπνα» ρολόγια χειρός είναι σε θέση να συνδέονται ασύρματα με ένα κινητό τηλέφωνο και να ειδοποιούν τους κατόχους – χρήστες τους μηνύματα ότι ένα νέο μήνυμα έχει εισέλθει στο κινητό τους, ενώ μερικά μοντέλα επιτρέπουν και μια περιορισμένη πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Στο μέλλον όμως, εφόσον γίνουν πιο διαδεδομένα, είναι πολύ πιθανό ότι τα «έξυπνα» ρολόγια θα ενσωματώσουν και άλλες χρήσιμες λειτουργίες, όπως ιατρικές (π.χ. παρακολούθηση ορισμένων δεικτών υγείας στον οργανισμό του κατόχου).
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι αν καινοτομικές εταιρίες όπως η Apple εισέλθουν όντως στην εν λόγω αγορά, τότε θα αποτελέσουν σημαντικό καταλύτη εξελίξεων, αν και, όπως επεσήμανε ο Άβι Γκρίνγκαρτ, «πρόκειται για μια αγορά που χρειάζεται να δημιουργηθεί», καθώς οι καταναλωτές θα πρέπει να πειστούν ότι χρειάζονται τέτοιου είδους «έξυπνα» ρολόγια. Προς το παρόν πάντως, ακολουθώντας την παραδοσιακή τακτική της, η Apple παραμένει σιωπηλή επί του θέματος, ενώ οι φήμες δίνουν και παίρνουν στο διαδίκτυο.
Η εταιρεία ερευνών ABI Research εκτιμά ότι η αγορά «έξυπνων» ρολογιών και άλλων συναφών προϊόντων που ο καταναλωτής θα φοράει πάνω του (π.χ. «έξυπνα» γυαλιά), θα γνωρίσει μεγάλη ανάπτυξη όχι φέτος, αλλά το 2014, φθάνοντας τα 485 εκατ. ετήσιες πωλήσεις έως το 2018 – κάτι που όμως μένει να αποδειχτεί και στην πράξη.
Ένα βασικό ερώτημα είναι αν τέτοιου είδους «έξυπνα» ρολόγια ή γυαλιά θα αποτελούν αυτόνομα προϊόντα με ποικιλία δυνατοτήτων ή αν ουσιαστικά θα συνιστούν συμπλήρωμα των «έξυπνων» κινητών. Ο αναλυτής Όλιβερ Τσεν της τράπεζας Citi εκτιμά ότι τα «έξυπνα» ρολόγια έχουν τα «φόντα» να εξελιχτούν σε μια αγορά με ετήσιο τζίρο 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων και μεγάλα περιθώρια κέρδους.
Η αναλύτρια Σάρα Ρότμαν της εταιρίας ερευνών Forrester θεωρεί ότι «το ίδιο το σώμα είναι πλέον το επόμενο σύνορο για τους προσωπικούς υπολογιστές» και πιστεύει ότι «είναι απλώς ζήτημα χρόνου η Apple να διεισδύσει άμεσα σε αυτή την αγορά». Όπως επισήμανε όμως, αποτελεί ερωτηματικό αν η μεγάλη «έκρηξη» στην αγορά θα γίνει από τα «έξυπνα» ρολόγια, τα «έξυπνα» γυαλιά ή κάτι άλλο εξίσου «έξυπνο» που επίσης θα φοριέται στο σώμα.
Η αναλύτρια Ντανιέλ Λέβιτας της εταιρείας ερευνών IDC διαβλέπει ευκαιρίες στην αγορά για τα «έξυπνα» ρολόγια και άλλες συσκευές που θα φοριούνται, επειδή οι καταναλωτές ολοένα πιο συχνά θέλουν να είναι συνδεμένοι στο διαδίκτυο, χωρίς να χρειάζεται κάθε φορά να βγάζουν και να «τσεκάρουν» το κινητό τηλέφωνό τους, κάτι που σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να είναι αγενές ή απλώς μη πρακτικό.
Η τιμή ενός πλήρως αυτόνομου «έξυπνου» ρολογιού μπορεί να αρχίζει από τα 230 ευρώ περίπου, αλλά αν αποτελεί απλό συμπλήρωμα ενός κινητού, τότε η τιμή ίσως πέφτει στα 75 ευρώ, σύμφωνα με τη Λέβιτας, η οποία επεσήμανε ότι κρίσιμο σημείο για τους κατασκευαστές θα είναι να βρουν το σωστό μέγεθος οθόνης για το ρολόι τους. «Κάτι τέτοιο θα είναι πιο δύσκολο για τα γυναικεία έξυπνα ρολόγια από ό,τι για τα ανδρικά. Αν η οθόνη είναι αρκετά μεγάλη για να είναι χρήσιμη, μπορεί να μην είναι κομψή», επεσήμανε.
Facebook Comments