Δημοψήφισμα δίχως σημασία στο Βερολίνο
Το μέλλον ενός παλαιού αεροδρομίου διχάζει το Βερολίνο. Το δημοψήφισμα, που διεξάγεται παράλληλα στις γερμανικές εκλογές, δεν είναι ωστόσο δεσμευτικό
Το μέλλον ενός παλαιού αεροδρομίου διχάζει το Βερολίνο. Το δημοψήφισμα, που διεξάγεται παράλληλα στις γερμανικές εκλογές, δεν είναι ωστόσο δεσμευτικό
Το κλίμα πολιτικής πόλωσης στην πρωτεύουσα δεν σχετίζεται με τις επικείμενες γερμανικές εκλογές, αλλά με το δημοψήφισμα για το μέλλον του αεροδρομίου Τέγκελ, το οποίο πραγματοποιείται ακριβώς την ίδια μέρα. Όταν πριν από 20 χρόνια αποφασίστηκε σε ομοσπονδιακό και τοπικό επίπεδο, η κατασκευή νέου αεροδρομίου για την πρωτεύουσα, οι αρχές συμφώνησαν ότι το παλιό αεροδρόμιο του Τέγκελ θα κλείσει όταν ανοίξει το καινούργιο. Ωστόσο η διαμάχη για το μέλλον του παλαιού αεροδρομίου αναζωπυρώθηκε το τελευταίο διάστημα. Οι υπέρμαχοι της διατήρησης ισχυρίζονται ότι το νέο αεροδρόμιο δεν θα είναι σε θέση να ανταπεξέλθει στην μεγάλη αύξηση επιβατών και επιδιώκουν την παράλληλη λειτουργία του παλιού και του νέου αεροδρομίου.
Τα δύο στρατόπεδα είναι, από τη μια πλευρά ο κυβερνητικός συνασπισμός Σοσιαλδημοκρατών, Αριστεράς και Πρασίνων υπό τον τοπικό πρωθυπουργό Μίχαελ Μίλερ, που ζητά να μπει λουκέτο για το παλιό αεροδρόμιο και από την άλλη πλευρά μια συμμαχία Χριστιανοδημοκρατών, Φιλελευθέρων και Εναλλακτικής για τη Γερμανία, η οποία επιδιώκει τη διατήρηση του αεροδρομίου στο Τέγκελ.
Το στρατόπεδο των υπέρμαχων του παλιού αεροδρομίου προσέφυγε ακόμα και στη δικαιοσύνη κατά της Γερουσίας όταν πληροφορήθηκε ότι με χρήματα των φορολογουμένων, οι αντίπαλοι του Τέγκελ θα τυπώσουν φυλλάδιο υπέρ του κλεισίματος του αεροδρομίου. Την ίδια στιγμή το στρατόπεδο του «λουκέτου» δεν φαίνεται να ενοχλείται από την υποστήριξη της ιρλανδικής αεροπορικής εταιρίας Ryanair, η οποία ανέλαβε το κόστος για 100 γιγαντοαφίσες, ευελπιστώντας, προφανώς, σε περισσότερες «δουλειές» και στο νέο και στο παλιό αεροδρόμιο.
«Αν το CDU ήταν πιλότος, το αεροσκάφος θα είχε ήδη συντριβεί».
Και σαν να μην αρκούσε η σκληρή κόντρα υπέρμαχων και αντιπάλων, όλα δείχνουν ότι το δημοψήφισμα στις 24 Σεπτεμβρίου δεν θα έχει, εν τέλει, καμία επιρροή. Τόσο οι ομοσπονδιακές όσο και οι τοπικές αρχές κινούνται βάσει του σχεδίου που αποφασίστηκε πριν από δύο δεκαετίες. Ας σημειωθεί ότι αντικείμενο του δημοψηφίσματος δεν είναι καν ένα νομοσχέδιο, αλλά ένα είδος έκκλησης, η οποία δεν είναι δεσμευτική για την τοπική κυβέρνηση. Μια ήττα ωστόσο θα συνιστούσε πλήγμα για τον κυβερνητικό συνασπισμό Σοσιαλδημοκρατών, Αριστεράς και Πρασίνων.
Στα παράδοξα αυτής της αντιπαράθεσης έρχονται να προστεθούν και οι συνεχείς μεταπτώσεις στις θέσεις των Χριστιανοδημοκρατών, οι οποίοι μια είναι υπέρ και μια κατά του κλεισίματος του παλαιού αεροδρομίου. Σε εσωκομματικό δημοψήφισμα η πλειοψηφία των μελών τάχθηκε μόλις το καλοκαίρι υπέρ της διατήρησης του Τέγκελ. Η καγκελάριος ωστόσο είχε ξεκαθαρίσει ότι το παλαιό αεροδρόμιο θα κλείσει. Για να μην κάνουν αντιπολίτευση στην Α. Μέρκελ, ορισμένοι χριστιανοδημοκράτες βουλευτές τάσσονται πλέον δημόσια στο πλευρό των αντιπάλων του παλαιού αεροδρομίου. Παρά τις διαβεβαιώσεις του ΓΓ της τοπικής οργάνωσης Στέφαν Έβερς ότι το κόμμα του τάσσεται σαφώς υπέρ της διατήρησης του αεροδρομίου χωρίς ναι μεν αλλά, τα ειρωνικά σχόλια των αντιπάλων δεν άργησαν. Η επικεφαλής της Κ.Ο. των Πρασίνων στην βουλή του Βερολίνου-Βρανδεμβούργου Άντγιε Κάπεκ δήλωσε ότι «αν το CDU ήταν πιλότος, το αεροσκάφος θα είχε ήδη συντριβεί».
Facebook Comments