ΣΔΟΕ: Καινούρια IX εκτελωνίστηκαν σαν μεταχειρισμένα!
Το θέμα των υποτιμολογήσεων ερευνά το ΣΔΟΕ τελικά ακόμη ένα θέμα προέκυψε που αφορά στην εισαγωγή καινούριων αυτοκινήτων ως... μεταχειρισμένων!
Το θέμα των υποτιμολογήσεων ερευνά το ΣΔΟΕ τελικά ακόμη ένα θέμα προέκυψε που αφορά στην εισαγωγή καινούριων αυτοκινήτων ως... μεταχειρισμένων!
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «Η» τα στελέχη του ΣΔΟΕ ερευνώντας τις εργοστασιακές αξίες των αυτοκινήτων παρατήρησε πως είχαν εισαχθεί πάρα πολλά καινούρια ΙΧ που πληρούσαν την οδηγία ρύπων 98/69 ως μεταχειρισμένα. Ο λόγος δεν είναι άλλος από την καταβολή χαμηλών δασμών στα συγκεκριμένα αυτοκίνητα και βέβαια η αύξηση του περιθωρίου κέρδους για τις εισαγωγικές.
Ειδικότερα είναι γνωστό πως πολλά καινούρια αυτοκίνητα «πινακιδώνονται» και πωλούνται ως καινούρια σε χαμηλότερη τιμή στην Ελλάδα καθώς αποτελούν προϊόντα στοκ που έληγε χρονική προθεσμία που έπρεπε να εκτελωνιστούν.
Αυτή η μέθοδος ήταν γνωστή μέχρι σήμερα και αφορούσε εγχώρια αυτοκίνητα και όχι εισαγόμενα από κάποια εργοστάσια.
Σύμφωνα με τις έρευνες του ΣΔΟΕ έχουν ανακαλυφθεί εισαγωγικές που έφερναν από άλλες χώρες καινούρια αυτοκίνητα (με μηδενικά χιλιόμετρα) αλλά εκτελωνίζονταν ως μεταχειρισμένα με χαμηλότερους συντελεστές στο Τέλος Ταξινόμησης ενώ παράλληλα υπήρχε και απαλλαγή από τον ΦΠΑ.
Με αυτό τον τρόπο γλίτωναν πολλές χιλιάδες ευρώ από τα αυτοκίνητα τα οποία έχανε το Δημόσιο και βέβαια αύξαναν τα περιθώρια κέρδους τους…
Υποτιμολογήσεις
Η αύξηση των εργοστασιακών αξιών από κάποιες εισαγωγικές εταιρείες ανάγκασε τα στελέχη του ΣΔΟΕ να ετοιμάσουν νέα έκθεση που θα περιληφθεί στο πόρισμα που θα δοθεί στον οικονομικό εισαγγελέα και αφορά στο θέμα των υποτιμολογήσεων νέων πολυτελών ΙΧ στην Ελλάδα.
Μάλιστα στελέχη του ΣΔΟΕ εκτιμούν πως η συγκεκριμένη εξέλιξη αύξησης των εργοστασιακών αξιών παραπέμπει σε «έμμεση παραδοχή των υποτιμολογήσεων» αλλά και πλήρη δικαίωση των στελεχών του Σώματος.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Η» οι αυξήσεις των εργοστασιακών αξιών (CIF) ξεπέρασαν σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη και το 80% της προηγούμενης αξίας CIF χωρίς να έχουν αλλάξει τα μοντέλα ή τα… υλικά κατασκευής των αυτοκινήτων.
Επίσης τα στελέχη του ΣΔΟΕ εκτιμούν πως οι εξαιρετικά χαμηλές αξίες CIF που δήλωναν κάποιες εισαγωγικές στην Υπηρεσία Αξιών είχαν μοναδικό στόχο την καταβολή μειωμένων δασμών με αποτέλεσμα να χάνει το Δημόσιο εκατομμύρια ευρώ ενώ αντίθετα οι εισαγωγικές να αυξάνουν τα κέρδη τους.
Πάντως όλη η αγορά έχει «βουήξει» από τις αυξήσεις των εργοστασιακών αξιών που έκαναν κάποιες εισαγωγικές αλλά συμπαρέσυραν προς τα πάνω και τις αξίες λιανικής.
Με λίγα λόγια στελέχη της αγοράς αναφέρουν στην «Η» μέρος των επιβαρύνσεων που προήλθαν από την αύξηση των αξιών CIF «καλούνται» να καλύψουν οι καταναλωτές και η εταιρεία να χάνει όσο τον δυνατόν λιγότερα χρήματα…
Ενδεικτικά αναφέρουμε οι αξίες λιανικής μετά από την αύξηση των εργοστασιακών αξιών αυξήθηκαν από 500 έως και 38.000 ευρώ!
Πάντως κάποια άλλη εισαγωγική που επίσης αύξησε τις αξίες CIF εμφανίζει μεγάλες αποκλίσεις τιμών μεταξύ των μοντέλων της. Ειδικότερα μοντέλο μικρής κατηγορίας εμφανίζεται να έχει αξία CIF υψηλότερη από την αντίστοιχη αξία μοντέλου πολύ μεγαλύτερης κατηγορίας το οποίο βέβαια προσδιορίζεται και στις αξίες λιανικής τους που αν τις συγκρίνει κανείς θα αντιληφθεί πως το μεγαλύτερο μοντέλο κοστίζει επιπλέον 25.000 ευρώ από την τιμή λιανικής του μικρότερου…
Facebook Comments