Καταργούν τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες και εφαρμογές μίσθωσης ταξί όπως το (taxi)Beat
Καταργούν τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες και εφαρμογές μίσθωσης ταξί όπως το (taxi)Beat
Καταργούν τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες και εφαρμογές μίσθωσης ταξί όπως το (taxi)Beat
Στο «κλείσιμο» εκ νέου της αγοράς ταξί στην Ελλάδα με νομοθετικές διατάξεις που ουσιαστικά καταργούν τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες και εφαρμογές (applications), μέσω των οποίων σημαντικό μέρος του επιβατικού κοινού επιλέγει σήμερα ταξί για τις καθημερινές μετακινήσεις του, προχωρά το υπουργείο Μεταφορών.
Επίσης, επιχειρείται η κατάργηση της υπηρεσίας της μίσθωσης αυτοκινήτου με οδηγό από τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων.
Το προσχέδιο νόμου που έχει ετοιμάσει ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης και παρουσιάζουν σήμερα «ΤΑ ΝΕΑ» προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη σύναψη συμβάσεων τριετούς διάρκειας μεταξύ των εταιρειών των διαδικτυακών εφαρμογών και των αυτοκινητιστών ταξί! Αυτό σημαίνει ότι οι εταιρείες που έχουν ήδη αναπτύξει τις συγκεκριμένες εφαρμογές, με το νομοσχέδιο του Σπίρτζη θα πρέπει να μετατραπούν σε ολοκληρωμένες επιχειρήσεις παροχής μεταφορικού έργου, ενώ σήμερα λειτουργούν μόνο ως «διαμεσολαβητές».
Το νομοσχέδιο Σπίρτζη, που θεωρείται ψηφοθηρικό «δώρο» του ΣΥΡΙΖΑ στον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ) Θύμιο Λυμπερόπουλο, που ανήκε επί χρόνια στον χώρο της ΝΔ, παρουσιάστηκε πρόσφατα στον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, παρουσία μάλιστα του Λυμπερόπουλου!.
ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ. Αρχικά θεωρήθηκε ότι θα δυσκολέψει τη λειτουργία της αμερικανικής Uber, που συνεργάζεται κυρίως με αυτοαπασχολούμενους οδηγούς. Ωστόσο, στο στόχαστρο των προωθούμενων ρυθμίσεων μπαίνουν και οι άλλες εφαρμογές ταξί που στηρίζονται στη συνεργασία με τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και παγκοσμίως.
Συγκεκριμένα, οι διατάξεις αναμένεται να επηρεάσουν και τη γνωστή εταιρεία Beat (πρώην Taxibeat), η οποία δημιουργήθηκε από Ελληνες, έχει λανσάρει με επιτυχία τη δική της εφαρμογή σε αρκετές χώρες του εξωτερικού και πρόσφατα εξαγοράστηκε από τη γερμανική Daimler έναντι περίπου 40 εκατ. ευρώ (όσο δηλαδή πουλήθηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς!).
Το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών ουσιαστικά καταργεί και προηγούμενες διατάξεις που απελευθέρωναν την αγορά ταξί και επέτρεπαν την εκμίσθωση ΙΧ με οδηγό από τουριστικά γραφεία.
«Πρόκειται για ευθεία επίθεση στο μοντέλο που φτιάξαμε, του οποίου την κατάργηση φαίνεται ότι επιδιώκει η εν λόγω νομοθετική πρωτοβουλία. Αγνοούμε ποιο είναι το πρόβλημα που λύνει» σημειώνει ο ιδρυτής της Taxibeat Νίκος Δρανδάκης, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο προσφυγών στην ελληνική Δικαιοσύνη, αλλά και στα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα.
ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ. Ειδικότερα, με το νομοσχέδιο προβλέπεται ότι φυσικά ή νομικά πρόσωπα που παρέχουν υπηρεσία ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης οποιουδήποτε είδους (όπως οι εφαρμογές ταξί) για την άσκηση μεταφορικού έργου (π.χ. μεταξύ οδηγού οχήματος και επιβάτη κ.λπ.) λογίζεται ότι ασκούν ως κύρια οικονομική δραστηριότητα αυτή της μεταφοράς επιβατών. Στην περίπτωση αυτή, «η υπηρεσία της ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης», σύμφωνα με το νομοσχέδιο, «είναι απλώς επικουρική και δευτερεύουσα» και επομένως «οι μεταφορικές υπηρεσίες θα πρέπει να παρέχονται με βάση τις διατάξεις που ρυθμίζουν και τις μεταφορικές υπηρεσίες από επιβατηγά δημόσιας χρήσης (ΕΔΧ) οχήματα».
Μάλιστα, στο εξής οι φορείς της ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης (εφαρμογές ταξί) θα πρέπει να αδειοδοτούνται από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Εμπορευματικών ή Επιβατηγών Μεταφορών του υπουργείου Υποδομών, στις οποίες θα καταθέτουν σχετική αίτηση και μια σειρά δικαιολογητικών, όπως και παράβολο του Δημοσίου ύψους 1.000 ευρώ.
Επίσης, θα πρέπει να καταθέτουν συμβολαιογραφική σύμβαση ορισμένου χρόνου τουλάχιστον τριών ετών αποκλειστικά με οχήματα-ταξί δημόσιας χρήσης, τα οποία θα πρέπει να είναι τουλάχιστον τρία και στη σύμβαση να ταυτοποιούνται ένα προς ένα.
Επιπλέον, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να καταθέτουν επικυρωμένα αντίγραφα των σχετικών με τα οχήματα αδειών κυκλοφορίας καθώς και των εγγράφων που αποδεικνύουν τη σχέση εργασίας με τους οδηγούς κατόχους επαγγελματικής-ειδικής άδειας οδήγησης επιβατηγού δημόσιας χρήσης (ΕΔΧ) αυτοκινήτου.
Οι αρμόδιες υπηρεσίες Μεταφορών θα αποφασίζουν για τη χορήγηση ή μη των αδειών εντός 30 ημερών από την κατάθεση των φακέλων. Κάθε άδεια θα έχει διάρκεια από 3 έως 5 έτη, ανάλογα με τη διάρκεια της σύμβασης μεταξύ του φορέα ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης και των ΕΔΧ συμβεβλημένων οχημάτων.
ΚΑΙ… ΠΕΝΑΛΤΙ. Σε περίπτωση λειτουργίας κάποιου φορέα διαμεσολάβησης (εφαρμογής ταξί) χωρίς άδεια, αρχικά θα επιβάλλεται πρόστιμο 50.000 ευρώ, ενώ εφόσον υπάρξει υποτροπή το πρόστιμο θα φτάνει στα 100.000 ευρώ. Παράλληλα, στον οδηγό του ΕΔΧ αυτοκινήτου που θα στερείται νόμιμης επαγγελματικής άδειας οδήγησης ταξί θα επιβάλλεται η ποινή της αφαίρεσης της άδειας οδήγησης για δύο χρόνια.
Επίσης, σε κάθε ιδιοκτήτη οχήματος «που εκτελεί παρανόμως έργο σε συνεργασία με φορέα διαμεσολάβησης θα επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 5.000 ευρώ ανά όχημα».
Μάλιστα, σε περίπτωση λειτουργίας χωρίς άδεια του φορέα διαμεσολάβησης, η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Μεταφορών προβλέπεται να κοινοποιεί τη σχετική απόφασή της για την επιβολή προστίμου στην Υπηρεσία Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Αυτή με τη σειρά της θα προβαίνει «στη διακοπή της λειτουργίας τυχόν διαδικτυακού ιστότοπου του φορέα και των κάθε είδους εφαρμογών σε κινητά τηλέφωνα, ηλεκτρονικούς υπολογιστές και άλλα μέσα».
Σύμφωνα με το ίδιο νομοσχέδιο, τα ΕΔΧ που θα συμβάλλονται με τον φορέα ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης θα φέρουν διακριτικό γνώρισμα σε εμφανές σημείο στο εσωτερικό και το εξωτερικό του ΕΔΧ οχήματος.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ. Την ίδια στιγμή, θα απαγορεύονται ρητώς «οι υπηρεσίες ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης για μεταφορά επιβατών με ΙΧ οχήματα». Ακόμα προβλέπεται ότι τα έσοδα από την άσκηση της δραστηριότητας διαμεσολάβησης εντός της ελληνικής επικράτειας θα φορολογούνται με βάση την κείμενη ελληνική φορολογική νομοθεσία.
Με βάση το νομοσχέδιο, στο υπουργείο Μεταφορών θα υπάρχει πλήρες ηλεκτρονικό μητρώο στο οποίο θα τηρούνται στοιχεία, όπως:
– Οι φορείς διαμεσολάβησης και οι υπεύθυνοι άσκησης δραστηριότητας διαμεσολάβησης στη χώρα.
– Τα οχήματα δημόσιας χρήσης που είναι συμβεβλημένα με φορέα διαμεσολάβησης.
– Οι οδηγοί που είναι συμβεβλημένοι με φορέα διαμεσολάβησης.
– Οι ανακλητικές πράξεις των αδειών διαμεσολάβησης και οι πράξεις διαπίστωσης των παραβάσεων και επιβολής του προστίμου.
Την ίδια στιγμή αποφασισμένος να παραμείνει στην Ελλάδα αλλά και να προσφύγει νομικά όπου χρειαστεί, έναντι του νέου νομοσχεδίου για τα ταξί δηλώνει ο δημιουργός της εφαρμογής Beat κ. Νίκος Δρανδάκης.
Μιλώντας στο insider.gr χαρακτηρίζει «παγκόσμια πρωτοτυπία» τη ρύθμιση των εφαρμογών που δουλεύουν με νόμιμα ταξί και τονίζει ότι η μάχη που θα δώσει είναι για να υπερασπιστεί το καλό μοντέλο με το οποίο ο κόσμος αγάπησε την εταιρεία.
Παράλληλα, αποκαλύπτει ότι –ανεξαρτήτως των εξελίξεων- η εταιρεία σκοπεύει να επενδύσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ μέσα στην επόμενη διετία, να αυξήσει τον αριθμό των προγραμματιστών που απασχολεί στους 400 –από 70 σήμερα- αλλά και να προσφέρει ένα ιδιαίτερα δελεαστικό «πακέτο» σε όσους επιλέξουν να επιστρέψουν από το εξωτερικό.
Σε ερώτηση που το έγινε για το αν είναι διατεθειμένοι να προσφύγουν νομικά εντός και εκτός συνόρων ο κ.Δρανδάκης απάντησε πως: «Όπου χρειαστεί προφανώς. Επειδή δεν έχουμε δει το πλήρες κείμενο του νόμου, δεν ξέρουμε πού θα χρειαστεί να προσφύγουμε. Αν παραβιάζει άρθρα του Συντάγματος, αν παραβιάζει Ευρωπαϊκή νομοθεσία. Ανάλογα με το που «κολλάει» το νομοσχέδιο, εκεί θα προσφύγουμε».
Facebook Comments