New York Times: Η ύφεση δημιουργεί ένα κύμα από ελληνικά start-up
Η ύφεση δημιουργεί ένα κύμα από ελληνικά start-up
Η ύφεση δημιουργεί ένα κύμα από ελληνικά start-up
Δημοσίευμα με τίτλο «η ύφεση δημιουργεί ένα κύμα από ελληνικές νεοφυείς επιχειρήσεις» φέρει η «International New York Times» με ανταπόκρισή της από την Αθήνα.
Στην εισαγωγή του άρθρου επισημαίνεται ότι για τη Ναταλία Κόντου, η οποία έχει ιδρύσει τη δικό της start up στον τομέα του τουρισμού, η ύφεση ίσως είναι μεταμφιεσμένη ευλογία.
Δεδομένης της οικονομικής κατάστασης, πολλοί Έλληνες πήραν την κατάσταση στα χέρια τους. Σύμφωνα με την ΜΚΟ Endeavor Greece, που υποστηρίζει την επιχειρηματικότητα, 144 εταιρίες από ένα σύνολο 41.000 εταιριών που ιδρύθηκαν πέρσι αφορούν σε νεοφυείς επιχειρήσεις start up. O αριθμός αυτός είναι μάλιστα τριπλάσιος από τις εταιρίες που ιδρύθηκαν το 2010.
Στο δημοσίευμα αναφέρονται εταιρίες «εκκολαπτήρια» όπως η Enter Grow Go και οι οποίες αναζητούν επιχειρηματικές ιδέες, βοηθώντας με συμβουλές για μείωση του κόστους και άλλες βελτιστοποιήσεις. Η Orange Grove είναι πρωτοβουλία της δανέζικης πρεσβείας στην Αθήνα και υποστηρίζει σειρά εταιρειών όπως η Clio Muse η οποία έχει αναπτύξει μια εφαρμογή σε κινητά που ενημερώνει για εκθέσεις και γκαλερί.
Το νεότερο «εκκολαπτήριο» είναι το Romantso, στις παλιές εγκαταστάσεις του γυναικείου περιοδικού, όπου γίνεται ανταλλαγή ιδεών για θέματα όπως τη φωτογραφία, το σχέδιο το web design. Ο Βασίλης Χαραλαμπίδης, που είχε τη συγκεκριμένη ιδέα, τονίζει ότι η ελληνική κυβέρνηση έχει περιορίσει τη γραφειοκρατία που αποθάρρυνε τους επενδυτές στο παρελθόν. Με τον νέο νόμο θα μπορεί κανείς να ανοίξει επιχείρηση σε μία μόνο μέρα. Ένα πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από την ΕΕ για τη στήριξη των ΜμΕ ύψους 1 δισ. ευρώ θα χορηγηθεί σε 16.000 επιχειρήσεις. Επίσης 130 εκατ. ευρώ υπό μορφή δανείων και άλλων κεφαλαίων έχουν ήδη προωθηθεί στην αγορά και μάλιστα πολλοί θεωρούν τη δεύτερη εκδοχή ως καλύτερη από την πρώτη.
Πολλές εταιρίες start up έχουν επεκταθεί στο εξωτερικό όπως η TAXIBEAT μια εφαρμογή σε κινητά που παρέχει δυνατότητα επιλογής ταξί με βάση τις προτιμήσεις προηγούμενων πελατών. Η εφαρμογή αυτή έχει επεκταθεί σε Γαλλία, Μεξικό, Βραζιλία και Περού και έχει 1 εκατ. χρήστες σε όλο τον κόσμο.
Η Bugsense που εντοπίζει προβλήματα στο λογισμικό των κινητών τηλεφώνων, αγοράστηκε από την εταιρία λογισμικού Splunk η οποία βρίσκεται στη λίστα του Nasdaq. H Cookisto είναι εταιρία online που επιτρέπει την αγορά σπιτικών μαγειρευτών φαγητών και έχει επεκταθεί στη Μεγ. Βρετανία. Παρόμοια η Workable η οποία ασχολείται με ανθρώπινο δυναμικό, έχει επεκταθεί στο Λονδίνο και το Πόρτλαντ.
Το δημοσίευμα καταλήγει με τη Ναταλία Κόντου, η εταιρία της οποίας οργανώνει ξεναγήσεις σε πέντε γλώσσες, που δηλώνει την πίστη της στο μέλλον και την αποφασιστικότητά της να συνεχίσει.
Facebook Comments