Οι οικογενειακές επιχειρήσεις μένουν Γερμανία
Γνωστές εταιρείες, όπως η Metro για παράδειγμα, είναι οικογενειακές επιχειρήσεις.
Γνωστές εταιρείες, όπως η Metro για παράδειγμα, είναι οικογενειακές επιχειρήσεις.
Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα της φετινής εαρινής δημοσκόπησης που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό του Γερμανικού Ομοσπονδιακού Συνδέσμου Βιομηχανιών και της Deutsche Bank. H αντιπρόεδρος του συνδέσμου Ίνγκεμποργκ Νόιμαν συνοψίζει ως εξής τα αποτελέσματα:
«Εμείς που έχουμε οικογενειακές επιχειρήσεις, στους οποίους ανήκω και εγώ, αισθανόμαστε ιδιαίτερη υποχρέωση απέναντι στη Γερμανία. Είμαστε ίσως το σημαντικότερο κομμάτι της γερμανικής βιομηχανίας. Οι μικρομεσαίες οικογενειακές επιχειρήσεις μας φροντίζουν ώστε να υπάρχει άνθιση, προοπτική ανέλιξης, θέσεις εργασίας στη χώρα μας και έτσι θα είναι και στο μέλλον και γι αυτό η πολιτική θα πρέπει να αναπτύξει ένα σχέδιο για το πώς θα εξελιχθεί το μέλλον των επιχειρήσεων και πως μπορεί να ενισχύσει τον ανταγωνισμό».
Η ακριβή ενέργεια προκαλεί σκεπτικισμό
Στην έρευνα πήραν μέρος 400 από τις συνολικά 4.500 οικογενειακές επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν ετήσιο τζίρο τουλάχιστον 50 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο. Το 83% των ερωτηθέντων θεωρεί θετικό το γεγονός η έδρα της επιχείρησης να βρίσκεται στη Γερμανία. Σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις περιμένουν ωστόσο ότι η χώρα δεν θα είναι ελκυστική στο μέλλον εξαιτίας της οικονομικής πολιτικής που ακολουθείται.
«Να σας αναφέρω μόνο τρεις λόγους. Σύνταξη στα 63, σύνταξη για τις μητέρες και κατώτατος μισθός. Η γνώμη της γερμανικής οικονομίας συνολικά είναι ότι τα νομοθετήματα στρέφονται προς τη λάθος κατεύθυνση».
Κυρίως όμως η αύξηση των τιμών στην ενέργεια κάνει πολλές επιχειρήσεις ιδιαίτερα σκεπτικές. Ωστόσο προτιμούν να παράγουν στη Γερμανία παρά στο εξωτερικό. Στο 70% των επιχειρήσεων τα τρία τέταρτα του προσωπικού απασχολούνται στη Γερμανία.
Τα πράγματα πάντως δεν είναι τόσο σαφή όσον αφορά τις επενδύσεις. Σχεδόν το 87% των ερωτηθέντων επιχειρήσεων θέλουν αυτό το χρόνο να επενδύσουν στις εγκαταστάσεις τους στο εξωτερικό. Στο εσωτερικό υπολογίζεται 10% λιγότερο. Επίσης το 80% των επιχειρήσεων πουλάει τα προϊόντα του στο εξωτερικό. Τα στοιχεία που κάνουν ιδιαίτερα ελκυστικά τα γερμανικά προϊόντα στο εξωτερικό είναι η καλή τους ποιότητα και για το λόγο αυτό επενδύονται αρκετά χρήματα στην έρευνα. Υπολογίζεται ότι το 3% των επιχειρήσεων επενδύει σε αυτό τον τομέα.
Facebook Comments