Δοκιμή Honda HR-V 1.5
Tο Honda HR-V 1.5 CVT είναι μια ειδική περίπτωση που απευθύνεται σε συνειδητοποιημένους πελάτες με συγκεκριμένες προτιμήσεις
Tο Honda HR-V 1.5 CVT είναι μια ειδική περίπτωση που απευθύνεται σε συνειδητοποιημένους πελάτες με συγκεκριμένες προτιμήσεις
Tο Honda HR-V 1.5 CVT είναι μια ειδική περίπτωση που απευθύνεται σε συνειδητοποιημένους πελάτες με συγκεκριμένες προτιμήσεις. Ως αυτοκίνητο συνολικά, όπως και τα υπόλοιπα HR-V, είναι ευρύχωρο, λειτουργικό και ασφαλές και από εκεί και πέρα προφανώς απευθύνεται σε όσους προκρίνουν την ευκολία οδήγησης και τις ξεκούραστες μετακινήσεις με ασφάλεια, που προσφέρει το αυτόματο κιβώτιο και ο πλούσιος εξοπλισμός, στον οποίο περιλαμβάνονται και πολλά συστήματα ασφαλείας. Με το πρόσθετο πλεονέκτημα της ελαφρά χαμηλότερης κατανάλωσης και των χαμηλότερων τελών κυκλοφορίας σε σχέση με την βενζινοκίνητη έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο.
Από πλευράς οδικής συμπεριφοράς το αυτοκίνητο είναι πολύ καλά στημένο, έχει καλό κράτημα και δεν υποστρέφει υπερβολικά παρά το αυξημένο ύψος του, είναι προοδευτικό στις αντιδράσεις του και ελέγχεται εύκολα ακόμα και όταν πιεστεί αρκετά. To αυξημένο ύψος του συνεπάγεται και κάποιες κλίσεις στις γρήγορες στροφές, οι οποίες όμως δεν είναι υπερβολικές και δεν επηρεάζουν τη συμπεριφορά του, ούτε δημιουργούν απότομες μεταφορές βάρους σε διαδοχικές τροφές. Άλλωστε οι αναρτήσεις του είναι αρκετά μελετημένες και στους δύο άξονες χρησιμοποιούνται αμορτισέρ με προσαρμογή στο εύρος ταλάντωσης (Amplitude Reactive Damper – ARD), τα οποία διαθέτουν δύο έμβολα, που εξασφαλίζουν περιορισμένη απόσβεση στις μικρές ανωμαλίες (οπότε ενεργοποιείται μόνο το ένα έμβολο) και ισχυρότερη απόσβεση σε μεγάλες διαδρομές συμπίεσης-αποσυμπίεσης του αμορτισέρ (με ενεργοποίηση και των δύο εμβολών), όπως π.χ. στις στροφές, για να περιορίζονται οι κλίσεις και να βελτιώνεται το κράτημα. Επίσης, όπως και στο νέο Jazz, εκτός του ESP υπάρχει και το σύστημα υποβοήθησης ευκινησίας (AHA), που βελτιώνει την κατευθυντικότητα και την απόκριση του αυτοκινήτου σε απότομους ελιγμούς ή ελιγμούς με υψηλή ταχύτητα (π.χ. σε κόμβους αυτοκινητοδρόμων).
Η απόδοση 130 ίππων από έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,5 λίτρου είναι σίγουρα ένα ενδιαφέρον επίτευγμα, όχι όμως απροσδόκητο όταν προέρχεται από τη Honda. Αυτό που έχει σημασία, είναι ότι ο κινητήρας ανταποκρίνεται στις ανάγκες του αυτοκινήτου. Πρόκειται όμως για ένα ελαστικό και πολύ εύστροφο σύνολο, με μεγάλη ωφέλιμη περιοχή στροφών (η «κόκκινη» περιοχή αρχίζει στις 7.000 στροφές, κάτι που είχαμε πολύ καιρό να δούμε σε βενζινοκινητήρα). Στη συγκεκριμένη περίπτωση, που συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, το αυτοκίνητο είναι λίγο πιο αργό σε σύγκριση με την έκδοση με τον χειροκίνητο κιβώτιο (η Honda αναφέρει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 11,1 αντί για 10,7), εξακολουθώντας όμως να προσφέρει επιδόσεις που είναι αποδεκτές από πλευράς ενεργητικής ασφάλειας. Απλώς είναι λίγο πιο «ράθυμο», αν και αυτό μάλλον δεν θα απασχολήσει ιδιαίτερα όσους το προτιμήσουν, αφού αυτοί που επιλέγουν αυτόματα κιβώτια στην ουσία κάνουν συνειδητή επιλογή για πιο ξεκούραστη και χαλαρή οδήγηση.
Συνολικά το εσωτερικό είναι αρκετά ποιοτικό, με προσεγμένη κατασκευή, χωρίς όμως μεγάλες πολυτέλειες, αν και υπάρχουν και μαλακά πλαστικά σε ένα τμήμα του ταμπλό. Η θέση οδήγησης είναι ικανοποιητική, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι ορισμένοι οδηγοί μπορεί να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Η τιμή της βενζινοκίνητης έκδοσης του HR-V με το κιβώτιο CVT ξεκινάει αρκετά ψηλότερα από αυτή της έκδοσης με το χειροκίνητο κιβώτιο, από 27.750 ευρώ, όσο δηλαδή και το ντίζελ. Αυτό όμως συμβαίνει γιατί το CVT δεν προσφέρεται με τη βασική έκδοση εξοπλισμού, αλλά με τη δεύτερη έκδοση εξοπλισμού, που είναι εντυπωσιακά πλούσια, σχεδόν επιπέδου ακριβής λιμουζίνας.
Facebook Comments