Γιατί τέθηκε εκτός η Ρομά Σουλεϊμάν Σαμπιχά;
Την απόσυρση της υποψηφιότητας της μουσουλμάνας Ρομά Σουλεϊμάν Σαμπιχά αποφάσισε ο ΣΥΡΙΖΑ
Την απόσυρση της υποψηφιότητας της μουσουλμάνας Ρομά Σουλεϊμάν Σαμπιχά αποφάσισε ο ΣΥΡΙΖΑ
Το κόμμα αποφάσισε να την αντικαταστήσει με τον εκπρόσωπο της μουσουλμανικής μειονότητας Μεστάν Οσμάν Ουμίζ.
Η συγκεκριμένη απόφαση η οποία παρακάμπτει την διαδικασία της ΚΕ η οποία είχε εγκρίνει την υποψηφιότητα της Σ.Σαμπιχά μόλις πριν από μία εβδομάδα, βασίστηκε σε αντιδράσεις τοπικών στελεχών, σύμφωνα με τις οποίες η εκπρόσωπος των Ρομά είχε συνεργαστεί με υπηρεσίες και πρόσωπα στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της, με στόχο την αποτροπή του εκτουρκισμού της μειονότητας των Ρομά της Θράκης.
Κατά την άποψη στελεχών των τοπικών οργανώσεων, η δραστηριότητα της Σ.Σαμπιχά ήταν ασύμβατη με τις αρχές του ΣΥΡΙΖΑ και είχε κατά το παρελθόν κινηθεί στις παρυφές της δράσης ομάδων, όπως το «Δίκτυο 21».
Διαβάστε την ανακοίνωση του κόμματος:
«Σε κοινή συνεδρίαση των γραμματέων των Νομαρχιακών Επιτροπών και των βουλευτών της περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, παρουσία του γραμματέα της Κ.Ε. Δ. Βίτσα, αποφασίστηκε η μη συμμετοχή ως υποψήφιας στο ψηφοδέλτιο για την ευρωβουλή της Σουλεϊμάν Σαμπιχά. Ως υποψήφιος για την ευρωβουλή από τον χώρο της μειονότητας θα συμμετέχει ο Μεστάν Οσμάν Ουμίζ».
Την απόσυρση της υποψηφιότητας της Σ.Σαχιμπά σχολίασε ο υποψήφιος για το ευρωψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ, αντιπρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δικαιωμάτων του Ανθρώπου Δημήτρης Χριστόπουλος στο XanthiPress.gr, λέγοντας: «Δύσκολα θα μπορούσα να δω τον εαυτό μου σε ένα κοινό ψηφοδέλτιο με ένα πρόσωπο που στο στο χώρο της μειονότητας της Δυτικής Θράκης εκφράζει η υποψηφιότητα από το Δροσερό Ξάνθης που ευτυχώς αποσύρθηκε» και συμπλήρωσε:
«Στο ψηφοδέλτιο αυτό μπήκα με συγκεκριμένη αποσκευή στα μειονοτικά θέματα. Χαίρομαι διότι η αποσκευή αυτή εκτιμήθηκε από την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ και συνοψίζεται σε: διμέτωπο αγώνα ενάντια στους εθνικισμούς -ελληνικό και τουρκικό-, αλλά πρωτίστως στο δικαίωμα των ανθρώπων να αυτοδιατίθενται σε όποια εθνική κοινότητα θέλουν, χωρίς να αυτό να απειλεί τη θέση τους στην πολιτική κοινότητα του ελληνικού λαού.
«Από τη στιγμή που η ελληνική πολιτική στη Θράκη άλλαξε και από πολιτική διακρίσεων έγινε “ισονομία – ισοπολιτεία” οι διάφοροι μηχανισμοί ελαφρού και βαθέως κράτους βάλθηκαν να μας πουν ότι η μειονότητα δεν είναι ένα ενιαίο συμπαγές τούρκικο πράμα αλλά δύο και τρεις εθνοτικές ομάδες, “πομάκων, τσιγγάνων και τουρκογενών”. Με το “γένος” δεν τα πάω καλά, όχι διότι δεν μου αρέσει το Πατριαρχείο αλλά διότι είμαι πολίτης ενός νεωτερικού σύγχρονου κράτους. Έτσι νομίζω τουλάχιστον».
Facebook Comments